Mijn fjord in zijn jurk

Heb het halsdeel er even afgelaten. Dat is dus fijn dat je dat eraf kunt halen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lovebeaut schreef:ik kan het wel betalen maar ga echt niet mijn paard verkopen ....
ik ga gewoon niet van die dure dingen kopen
rina schreef:

russel schreef:Als ik kijk in je profiel dan heb je je paardjes lekker basic, kan mij voorstellen dat je niet veel geld wilt uitgeven voor een vliegendeken. Mijn paad kan absoluut niet zonder, wij hebben dazen hier heel erg veel. Dus dan moet ik ook veel geld uitgeven voor een deken. Maar zie, je paarden zijn best dik van het vele gras, niks erg, maar dan passen veel dekens niet goed. Een ander model/merk kan veel beter zitten. De goedkopere dekens hebben ook vaak een slechte pasvorm. Jouw paarden zijn fors en hebben een dikke buik waardoor de deken slecht zit. Je zou een grote maat kunnen proberen en een dekensingel erom heen kunnen doen, zo een elastische zodat hij bij de schoft blijft liggen en de schouders ruim vallen, dus goed naar voren trekken de deken. Of dekens via marktplaats kopen.
ze zijn nu heeeeeeeel erg veel afgevallen
poppekontje schreef:Dure dekens hoeven niet altijd persé goed te passen.
Ik heb een dure (150 euro) Bucas Buzz-Off deken op mijn paard gehad en deze bleef helemaal niet liggen. Veel schuurplekken en dat al na 2 dagen.
Ook op mijn andere pard lag deze deken heel slecht.
secricible schreef:wat heeft dit in godsnaam met tandartsen te maken? Sorry, mara iedereen ziet dat dit niet past... ik heb dat ook nooit geleerd, maar dit slaat echt alles, hij knelt aan alle kanten en dat zie je niet... Maak dat de kat wijs zeg.. En ja, een goedkope deken hoort ook niet zo kapot te gaan, maar je betaald nu eenmaal ook voor kwaliteit.
secricible schreef:wat heeft dit in godsnaam met tandartsen te maken? Sorry, mara iedereen ziet dat dit niet past... ik heb dat ook nooit geleerd, maar dit slaat echt alles, hij knelt aan alle kanten en dat zie je niet... Maak dat de kat wijs zeg.. En ja, een goedkope deken hoort ook niet zo kapot te gaan, maar je betaald nu eenmaal ook voor kwaliteit.
Armaris schreef:lovebeaut schreef:we wouden ook eerst met hals er bij kopen mara dat kosten al gelijk 16.50 dat vonden we een beetje duur dat nammelijk voor twee paraden
Miss_Favre schreef:Ik zei iets over de paardentandarts omdat ik iets zei over het "totaalplaatje" van dit meisje,dat ik vind dat je je goed moet laten informeren voordat je aan een eigen paard begint,en daar hoort alles bij,dat je weet wat goed voor je paard is. En daar hoort ook bij dat je je paard goede dekens oplegt en je paard naar de tandarts laat gaan. Een paard kan dit immers niet zelf beslissen,dat moet jij voor 'em doen,daarom vind ik dat je wel moet weten wat goed voor een paard is voordat je eraan begint. Een niet goed passende deken is niet fijn voor een paard,zeker niet als ze er wonden van krijgen,net zoals haken aan de kiezen ook niet fijn is,dit zijn allemaal voorbeelden van dingen die belangrijk zijn voor een paard. Dus daarom plaatste ik die opmerking,ik vind het vreemd dat je een paard koopt zonder de "basis" dingen te weten. Ik vind een goed passende deken en een tandartsbezoek standaard dingen.
En zoals ik al zei,bedoel ik het absoluut niet aanvallend.