Een 6 voor de verzorging

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Re: Een 6 voor de verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:58

amondi schreef:
Sammie schreef:
Daar valt idd wel wat voor te zeggen justarman, maar aan de andere kant; de knhs maakt er zelf een onderdeel van op je protocol, dus is het ook gewoon een cijfer wat meetelt voor het totaal.

ik vind niet dat een jury met verzorging mag sjoemelen om je wel of niet aan een WP te helpen!

nee dat bedoel ik dus ook te zeggen.. als de rest van iedereen een 7 heeft, en jij hebt precies 180 met een 8 op de verzorging.. dan vind ik dat l*llig tegenover andere deelnemers,en vind ik dat je de winstpunt op de verzorging gereden hebt..

andersom is het natuurlijk heel erg l*llig tegenover jezelf, dan ben je inderdaad genaaid en daar is iedereen het denk ik ook wel over eens.. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:08

RUBYWHITE schreef:
over spierwitte schimmels is eerder al een discussie geweest Haha!

Die discussie ken ik dan niet...
maar het ging er hier om dat je een 9 of een 10 zou krijgen als je schimmel echt wit zou zijn, nou ik kan je dus vertellen dat dat niet het geval is
Foto van mijn schimmel op een dressuurwedstrijd (onderlinge) staat in het profiel van Popke Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:21

Ik denk niet dat er veel jury's zijn die eerst de punten gaan tellen en aan de hand daarvan het verzorgingspunt gaan invullen (als het totaal op 179/180 uitkomt).
En ik denk ook niet dat het vaak gebeurd dat een jury na het optellen van de punten het verzorgingspunt gaat wijzigen om de ruiter aan een winstpunt te helpen (of er van af te helpen Knipoog ).

Er was een reactie van iemand in dit topic die blij is dat ie mij 'gelukkig' niet als jury heeft, maar het is natuurlijk niet alleen die voorpluk maar het geheel van ruiter en paard. Ik ben echt niet zo'n mieren**ker hoor. Bovendien probeer ik zoveel mogelijk cijfers van (positief) commentaar te voorzien en te beargumenteren en ben ik ook bereid om na de proef eventueel advies/commentaar te geven.

Ik vind het onderdeel verzorging overigens wel een belangrijk punt, want het uiterlijk telt in de dressuursport erg mee. Net als bij het kunstschaatsen, balletdansen en synchroon zwemmen om maar wat te noemen. Een ruiter die niet de moeite neemt om netjes voor de dag te komen op de wedstrijd, scoort bij mij geen hoge punten op verzorging nee.
En om even op die voorpluk terug te komen... Als je nou een paard hebt met 3 sprietjes waar echt niks aan te doen valt, zorg er dan in ieder geval voor dat de rest er wel keurig uitziet Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:27

Ik heb een keer een dresuurwedstrijd gehad op een witte pony, maar het regende diedag dus die pony was onderhand zwart en wat kreeg ik voor verzorging? Een 9, had toen ook nog geen witte rijbroek dus gewoon zwarte rijbroek zwart jasje.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:56

dat vind ik dan raar van de jury.. of misschien was het een onderlinge wedstrijd..?! dan is dat niet verplicht bij sommige maneges namelijk, en akn ik het me wel voorstellen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:13

Mies7 schreef:
Ik denk niet dat er veel jury's zijn die eerst de punten gaan tellen en aan de hand daarvan het verzorgingspunt gaan invullen (als het totaal op 179/180 uitkomt).
En ik denk ook niet dat het vaak gebeurd dat een jury na het optellen van de punten het verzorgingspunt gaat wijzigen om de ruiter aan een winstpunt te helpen (of er van af te helpen Knipoog ).

Ze zijn er wel, geregeld zelfs. Soms is zelfs het oude cijfer doorgekrast en vervangen door een lager cijfer zodat je net geen winstpunt hebt. En ga je het navragen, dan zijn er zelfs die het gewoon toegeven. Of ze gaan het exterieur bij de verzorging meetellen. Een lelijk paard een lager cijfer. Dat heeft juist niets met verzorging te maken.

Gelukkig zijn niet alle juryleden zo, anders reed ik geen dressuur meer.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:28

Hmm raar hoor, ik start zelf ook regelmatig jonge paarden in de L1/L2-dressuur, en er is vrijwel nooit in de cijfers gekrast en zeker niet in het verzorgingspunt...

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:19

Ik kreeg laatst een 5 voor mijn verzorging omdat ik geen plasteron om had (ik rijd in verenigings kleding.) Maar dan schijn je ook een plasteron om te moeten hebben njaa de manege heeft het niet gezecht dus.. ik heb er verder ook nooit min punten op gehad altijd 7 en soms zelfs 8..!

Maar ik heb dan nog liever dat de de jury een 7 geeft en dan onder aan -2 schrijft dat klinkt gewoon beter ik heb geen idee waarom Tong uitsteken

(die dag had ik ook bij de ene jury wel een 7 en die ander een 5)