Casco new master, gevaarlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Re: Casco new master, gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:52

KarinvdM schreef:
"Men" denkt altijd dat het dragen van een helm "heel veilig" is. Maar dat is onzin.Een helm is niet zaligmakend. Een helm kan je ook nekletsel bezorgen.

Nou een cap is veiliger als zonder rijden. Door mijn cap leef ik nog anders had ik hier niet meer geweest. Die cap heeft toen een flinke klap opgevangen. Dat was niet de new master maar de youngster. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:53

Die youngsters zijn dus nog de beste. Alleen jammer dat ze zo saai zijn en altijd voor m'n ogen zakken

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:07

Lenneke_ schreef:
Die youngsters zijn dus nog de beste. Alleen jammer dat ze zo saai zijn en altijd voor m'n ogen zakken

Ja dat was ook de reden waarom ik de new master heb gekocht, maar toch ben ik daar helemaal niet tevrede over. *zucht*

Vriendin heeft een Horka (wel een mooi model) denk erover om die maar te kopen. De nieuwe Youngster ziet er ook wel redelijk uit, maar de pasvorm zal nog steeds niets zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:09

Horka vind ik ook niet zo lekker zitten, zo losjes (wel de goede maat hoor)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:10

Lenneke_ schreef:
Horka vind ik ook niet zo lekker zitten, zo losjes (wel de goede maat hoor)

hmm dan wordt het helemaal moeilijk geloof ik. Ga morgen wel eens kijken bij de ruitersportzaken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:11

Denk dat ik maar de helm van m'n scooter op zet Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:24

Dat is er hopelijk wel eentje zonder klep??? Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:26

Wie vind de perfecte cap uit?
Graag een die helemaal veilig is én lekker zit

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:31

Ja, oliebol is dat he? Die New Masters schijnen erg lekker te zitten. Als ze die nu ook knap zouden maken.... Vooral voor die endurance is comfort zo belangrijk, vooral omdat je m zo lang op hebt.

Ik heb ook de Youngster en wilde eigenlijk wat anders omdat ik echt een champignon-hoofd krijg met dat ding op. Bloos En hij zakt bij mij altijd scheef. Maar na Jor’s ‘ongelukje’ heb ik me toch maar bedacht. Dan maar champignon-hoofd Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:34

De klep zou eigelijk van iets gemaakt moeten worden dat niet breekt en bij een kleine 'klap' gewoon recht blijft, maar bij een grotere klap ombuigt (als je hem dan ook weer terug kan buigen zou dat helemaal mooi zijn)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:37

Nou, het zou al helpen als ze hem uit 1 stuk zouden maken, en dubbelwandig, dus hol van binnen. Dan is ie niet erg buigbaar, maar breekt ie ook niet zo maar.

Iets van je terug kunt buigen, buigt ook makkelijk heen (zeg maar)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:37

Laten ze hem dan zo maken dat je hem kunt vervangen als hij krom is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:38

Hoe veilig is een helm zonder klepje?
Bij cross mag je volgens mij geen klepje

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:40

Ja, maar dan kan ie dus niet uit 1 stuk samen met de helm. dan kom je op dat model van de New Master, maar dan met ijzeren klep ofzo. Of zou dat weer scherp zijn....

Je bent trouwens wel snel Vingers aflikken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:43

Dan toch maar een klepje model youngster (de oudere versie, die heel veel mensen hebben)

Snel? Ik heb niks anders te doen Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:44

AH, dan komen we weer bij mijn Championhoofd model!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:48

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:49

Kijk maar eens in mijn profiel, er staat een foto tussen van Jor en mij in Kootwijk. Mijn helm is echt groter als die van haar. Was voor het ongelukje..

En 2 foto's lager, mijn altijd scheef zittende chamignon-hoofdcap. Snap je nu dat ik ook een sneller modeletje wilde? Maar ik weet dus ook niet goed welke. Zat te denken aan die van HH, maar die staat niet in de test. Dant vergelijkbare model is alleen maar 'befriedigend'.

Ga je trouwens naar de Utrechtse Heuvelrug?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:49

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:52

prebalia schreef:
Hoorde van Reg dat Kiwi er ook al een aantal vakkundig om zeep geholpen had.

Niet op de manier zoals hier wordt beschreven. Voordat er wilde verhalen de wereld in komen, kan ik misschien beter even uitleggen wat er is gebeurd (ik ben dus Kiwi).

Ik ben vorig jaar twee keer van de Haflinger gestuiterd. De eerste keer viel ik keihard op mijn achterhoofd. Blij dat ik mijn helm op had, mijn hoofd heeft het overleefd, mijn helmpje niet: het sluitsysteem heeft daarbij een opdoffer gehad en sloot daarna niet meer. Nieuwe helm gekocht en een paar weken later stuiterde ik na een schrikreactie weer van mijn paard, deze keer vol op de zijkant van de helm. Ook nu weer schoot het sluitsysteem los waardoor het onbruikbaar raakte.

Mij lijkt het geheel terecht dat er blijkbaar een soort 'beveiliging' op die helm zit die ervoor zorgt dat je er na een harde val niet meer mee kunt rijden. Die sluiting schiet alleen los bij een harde klap, en na zo'n klap kan niet meer gegarandeerd worden dat de schaal van de helm nog heel en dus veilig is. Je dient je helm daarna te vervangen, net als bij een bromfiets- of motorhelm. Ik ben dus eigenlijk alleen maar blij dat die sluitingen onbruikbaar worden na een val: je wilt niet weten hoeveel mensen na zo'n klapper doorrijden met hun helm vanuit de gedachte 'alles is nog heel'.

Dus nogmaals: wat ik heb meegemaakt met mijn helmen staat totaal los van het verhaal van de afgebroken klep.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:53

raar ik kan het niet openen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:56

KarinvdM schreef:
"Men" denkt altijd dat het dragen van een helm "heel veilig" is. Maar dat is onzin.Een helm is niet zaligmakend. Een helm kan je ook nekletsel bezorgen.

Dat kan. Maar beide keren was ik blij dat ik mijn helm op had, aangezien ik vol op mijn hoofd viel. En beide keren ging het zo snel dat ik niet eens kon dénken 'niet op mijn hoofd vallen'. Ik moet er niet aan denken hoe het was afgelopen als ik geen helm op had gehad.

Op wedstrijden ontkom je er trouwens niet aan, zonder helm (met keurmerk) mag je niet eens starten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:19

Hoi Karin,

Ja, we hadden al begrepen dat je er een paar versleten had. Maar dit klinkt vrij normaal. Zo moet het ook gaan, na een harde klap moet je je helm vervangen.

Maar het verhaal van Jor blijft bizar. Het is een kans van 1 op de zoveel.... maar het zal je maar gebeuren.

Maar vind maar eens een stevige en confortabele helm.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:29

Ik heb al meer "niet zo positieve" ervaringen over Casco gehoord en heb ook zeker bedenkingen bij deze caps... Je ziet ze ook steeds minder vaak ik shops. Voor mij in ieder geval geen Casco!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:30

prebalia schreef:

Esperanza heeft mijn hele verhaal al verteld hier, dus heb weinig toe te voegen eigenlijk.
Helmpje zit op zich heerlijk maar het plastic (gekleurde deel) is niet echt sterk. Hoorde van Reg dat Kiwi er ook al een aantal vakkundig om zeep geholpen had.

Maar Kiwi is er mee gevallen en nou is het verhaal dat als je er een keer mee valt dat je cap niet meer safe is!

Esperanza schreef:
Ja, oliebol is dat he? Die New Masters schijnen erg lekker te zitten. Als ze die nu ook knap zouden maken.... Vooral voor die endurance is comfort zo belangrijk, vooral omdat je m zo lang op hebt.

Ze zitten super vergeet heeel vaak dat ik hem nog op heb Cool

Lenneke_ schreef:
De klep zou eigelijk van iets gemaakt moeten worden dat niet breekt en bij een kleine 'klap' gewoon recht blijft, maar bij een grotere klap ombuigt (als je hem dan ook weer terug kan buigen zou dat helemaal mooi zijn)

Volgens mij moest dat klepje juist makelijk afbreken want een vast klepje levert meer schade op althans dit zei men zo n twee jaar terug tegen me Bloos

*Ow lees nu dat Kiwi zelf al zegt hoe af wat kwa slijten van caps*

Zelf ben ik erg tevree over deze cap maar ik hou dit topic even zeer goed in de gaten!

Hoe lang gaat een cap mee volgens jullie?
Of anders gezegd hoe lang is hij veilig?