met of zonder tussenschot op de trailer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaa_

Re: met of zonder tussenschot op de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:02

ik zou toch echt het schot ertussen laten want anders heb je kans dat ze alle kanten in gaat walsen Tong uitsteken

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:09

mijn paard gaat ook rustig de trailer op, alleen die laat zich ook tegen de wand vallen in de bochten. Ik heb een 2paards trailer, heb het tussenschot eruit gehaald, mijn oom heeft een hele lange balk voor achterin gemaakt. Lance staat nu zo stil als het maar kan.. Hij kan er juist niet goed tegen als ie ergens strak tussen staat. Nu gaat ie scheef staan en dat bevalt hem prima.. Hij ging ook wel eens half onderuit, zitten in de trailer als we wegreden (deden we echt voorzichtig hoor), zonder het tussenschot niet meer.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:50

Ik zou idd never nooit niet mijn paard vervoeren in een tweepaards trailer zonder tussenschot. Ik sluit me volledig aan bij Cissy. Schot aan de achterkant opzij en er een stang voor anderhalf paards trailer er tussen. Levensgevaarlijk zonder schot!!!!

laurens_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:14

mijn paard hing niet maar viel in de bochten altijd. dit was om dat hij zijn evenwicht niet vond . toen heeft mijn dierenarts gezegd dat je een paard best niet te knellend zet, maar tussenschot eruit is overdreven. ik zett mijn tussenschot diagonaal zodat hij zijn achterbenen iets meer uit elkaar kan zetten en dan valt hij niet. je moet wel paard aan twee kanten vast maken zodat hij zich niet probeerd te draaien. nu staat mijn paard perfect op de van.(ik heb er mij bij neergeld dat hij nooit normaal zal kunnen staan hoewel hij het op de camion wel kan.)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:14

Ja maar dan heb je geen achterstang meer, als je het tussenschot schuin zet. Dat vind ik pas levensgevaarlijk. Wat ik ook gevaarlijk vind, is een paard dat zich alle kanten op laat vallen als ie klem staat. Dan vind ik wat ik nu heb een stuk veiliger. Hij gaat schuin staan en staat super rustig.

Als je dan toch het tussenschot schuin zet, haal hem er dan uit en zorg voor een lange stang. Die stang zit er niet voor niks denk ik..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:50

Wij hadden er eentje die al 15 jaar zonder problemen met de vrachtwagen mee ging. Totdat we een nieuwe vrachtwagen hadden. De eerste keren ging het goed, maar er kwam steeds meer gestommel van achteren totdat hij zelfs de schotten door het dak had gewerkt! Ik heb uren erbij gezeten om het te observeren waarom hij het deed. Hij liet zich omvallen naar links, en begon daarna te slaan. Het omvallen ging ook erg lomp en daar deed hij zich zeer mee. Nu stond hij in het midden (ze reizen recht achteruit trouwens) dus het was een schot waar hij tegenaan viel. Uiteindelijk hebben we een kussen op het schot gemaakt. Hij stond toen krapper tussen de schotten, dus hij kon niet meer zo hard zichzelf omgooien. Ook deed het hem geen zeer meer door het kussen. Verder hebben we hem in de lengte krapper gezet, dat als ie uithaalde hij niet meer vol kon trappen, maar dat was niet meer nodig. Conclusie was dus dat hij te ruim stond. En overigens deed deze het niet alleen in de bochten maar ook op lange stukken rechte snelweg.