Paard legt hoofd op m'n schouder..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:06

Volgens mij is het echt een teken van genegenheid. Dat blazen is contact zoeken, zorgen dat de ander weet dat je geen kwaad in de zin hebt (dus in zekere zin dat hij je lief vindt). En neuzen dicht bij elkaar brengen is ook contact maken. Net als mensen even knuffelen of elkaar vasthouden, dat doen paarden met hun neuzen.

Mijn paard doet het af en toe ook. Heel lief Knipoog

Leuk voor je dat je paard zo close is !

Dominantie is het ECHT niet hoor als je paard het voorzichtig en met respect voor jou doet. Maar dat merk je zelf onmiddellijk. Een dominant paard dringt zich in jouw ruimte en dat voelt sowieso al niet prettig aan (terwijl het bij jouw paard blijkbaar heel lief en zacht overkomt). Dus het kan wel een dominant tintje hebben maar dan komt het ook meteen heel anders over, is het meer "over je heen hangen" en duwen. Dat zou ik zelf niet toestaan, maar is dus een heel ander verhaal.

Toen mijn paard een keer goed ziek was deed hij het constant, bij me snuffelen en de hele tijd z'n hoofd bij me leggen, op m'n schouder leggen of in m'n armen stoppen. Aan dominantie dacht hij toen helemaal niet hoor, was hij veel te ziek voor op dat moment.

lovelygirly

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:15

Ik denk ook vertrouwen,

Een oud verzorgponytje van mij ( deze maand 3 jaar geleden overleden) deed dat ook, eerst hinnikte ze, gallopeerde op het hek af en toen ik even aan het knuffelen was met haar, legde ze ook haar hoofd bij mij op mijn schouder en briesde heel zachtjes,

Dit klinkt misschien voor jullie allemaal penny-achtig maar het is wel echt gebeurd,
en ik denk dus niet dat dat ponytje dit allemaal deed omdat ze dominant was.