dé bh

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:37

Tijdens de zwangerschap en borstvoeding had ik cup G. Speciaal daarvoor had ik voor paardrijden shockabsorbers gekocht. Knap aan de prijs, maar ik kon wel fatsoenlijk rijden! Mijn borsten zijn nu weer gekrompen naar een D-cup (zijn ook gaan hangen, kan ze bijna over mijn schouder gooien Knipoog ) en ik rij weer met mijn veel te oude goedkope sportbh-tjes. Ze zijn hoognodig aan vervanging toe, en het plan is om volgende week te gaan shoppen....

Moniquegirl

Berichten: 90
Geregistreerd: 21-06-06

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:55

Strak topje of een bh bij de ruiterwinkel kopen en kijk eens op divoza.nl daar vind je ze vast ook wel Knipoog

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:27

god als ze díe (de ideale bh) eens uitvonden was ik diegene voor altijd dankbaar Haha!

Heb zelf 75 C (soms D) en heb er nogsteeds last van.

Tip: pas altijd, ga niet op internet bestellen. Een passende BH is ontzettend belangrijk! En als je past doe dan de schudproef (zelf verzonnen Clown ) spring op en neer en "ervaar" hoe goed hij is.

Zelf heb ik er een van Fila met een voorsluiting en achter zon kruis tussen je schouderbladen. Ideaal ding maar lubbert snel uit (wordt ook veelvuldig gebruik Tong uitsteken) dus moet regelmatig een nieuwe hebben.

Verder wil inderdaad een goed strak hempje óver een BH goed werken maar dat zijn lapmiddelen. De BH moet gewoon goed zijn.

De regels die eerder genoemd zijn ben ik het helemaal mee eens.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:14

Silviabol schreef:
En als je past doe dan de schudproef (zelf verzonnen Clown ) spring op en neer en "ervaar" hoe goed hij is.

Zo stom is dat nog niet (en je bent niet de eerste die deze schudproef heeft verzonnen, heb hem regelmatig voorbij zien komen op het borstenforum en doe hem zelf ook altijd als ik naar een nieuwe model aan het kijken ben. Zowel voor sport als gewone bh's)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:32

Eigen merk van de Honkemoller vind ik heel erg stevig zitten.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:41

Falona: tis ook een prima proef die de kwaliteit van de (sport)BH goed test. offtopic: een borstenforum? Clown cool!

Scum: heb er ook een van hunkemoller en die zit inderdaad erg goed. Maar ik denk dat door alle verschillen in maat, vorm enz van borsten dit per persoon zóveel verschilt dat er geen ideale BH aan te wijzen is!

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:25

Silviabol schreef:
offtopic: een borstenforum? Clown cool!

Stel je er niet teveel van voor. Dames die daar komen hebben allemaal (vrijwillig, semi-vrijwillig of onvrijwillig) aan hun borsten laten sleutelen of zijn hierover na aan het denken.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:50

Ik heb een lastige maat 70E, ik heb er nu eentje van 25 euro van...uhh trumfp kan dan? Zal straks eens kijken :p is echt super fijn...geen geklots lekker vast.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:19

triumph dan zeker?
70E, kan me voorstellen dat dat een lastige maat is....
Ik denk dat ik morgenvroeg maar ga shoppen. Morgenmiddag les, kan ik hem meteen uit proberen!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:50

Met mijn 75 D voel ik me wel gelukkig in een bh van de Neckerman.

Sport - BH
€ 19,99

Sport-BH zonder beugels van Viania met Cool Max, de innovatieve vezel die transpiratie van binnen naar buiten afvoert. Met dubbel gevoerde, naadloos voorgevormde cups en breed rugpand met sluiting.

Van 71% polyamide, 15% polyester, 14% elasthan.

Kl.: wit (09).

Afbeelding

Helaas hebben ze alleen maatje C maar daar pas ik nog wel in. Ik heb net zo'n tussenmaatje. Ik voel hem wel iets zitten achter op mijn rug maar dat is omdat ik eraan moet wennen. Van voren zit ie echt super. geen geklots en de bandjes zakken iig niet af. Dat was voor mij het belangrijkst.

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:28


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:53

Ik heb ook 2 Shock Absorbers, impact level zou ik zo 123 niet weten, maar alles blijft héél prima op z'n plek Haha! . Ik vind gekruiste schouderbanden het fijnst, heb het idee dat je dan net wat meer vrijheid hebt in je schouders. Ik zou zeggen, ga gewoon een en ander passen in een goede zaak, even goed op en neer springen in het hokje en je voelt vanzelf of het goed zit of niet Clown

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:58

Remember schreef:
Ik vind gekruiste schouderbanden het fijnst,

Waar haal je die dan? Ik ben in mijn maat nog nooit bh's tegen gekomen met gekruiste schouderbanden die ook nog eens voldoende steun geven. Zelfde geld voor van die hesjes.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:50

Ik zie nu net dat ik 1 'echte' Shockabsorber heb en eentje van het huismerk van de Hunkemöller. Dus bij de Hunkemöller kun je een goede vinden mét gekruiste banden Ja

Moet er wel eerlijk bijvertellen dat ik de eerste keer echt ruzie had om 'm aan te krijgen hoor, had toen nog niet door dat ie aan de voorkant ook los kon Bloos Vork

Au3

Berichten: 584
Geregistreerd: 24-02-05

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:07

Falona schreef:
Remember schreef:
Ik vind gekruiste schouderbanden het fijnst,

Waar haal je die dan? Ik ben in mijn maat nog nooit bh's tegen gekomen met gekruiste schouderbanden die ook nog eens voldoende steun geven. Zelfde geld voor van die hesjes.


Bij de Divoza !

Ik heb in de stad 7 lingeriewinkels afgelopen op zoek naar eem goede sport BH MET gekruiste bandjes (voor 70C/D).
Niks noppes nada, ik heb een shock absorber sporttop aangehad, maar die was veel te elastisch (faalde de schudproef Bloos ).
Uiteindelijk ten einde raad de Divoza gids erbij gepakt en gewoon besteld die gekruiste bandjes hadden (2 hele welgeteld).
De Champion zat voor geen meter, maar de shock absorber crossback was precies hetgene waar ik al meer dan een jaar op zoek naar was ! OK dan!
De champion heb ik direct terug gestuurd en omgeruild voor een 2e shock absorber crossback.
Er zijn heel veel verschillende shock absorbers (kijk maar in de Divoza gids) heeft idd met impact level te maken.
Deze heb ik sinds kort
Afbeelding

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:15

Ik ben donderdag dus op pad gegaan. Eerst naar de Livera (maar stond voor de winkel te ijsberen met beide kids, maar aangezien ik snel in de gaten had dat het wel even kon duren heb ik ze maar weggestuurd Knipoog )
De Shockabsorber impact level 5 was er niet in mijn maat (75 D was te kleine, 80D verzoop ik in), verschillende andere mekren en modellen gepast, niets naar mijn zin. Of de bandjes waren te smal en striemden, of de achterkant zat niet lekker, of ze gaven domweg geen steun. (iig onvoldoende). Naar de Perry Sport dan maar, daar hadden ze een ander model shock absorber (level 2), maar dat gaf helemaal geen steun, kon ik beter een degelijke normale aan doen.
Vervolgens door naar een groot warenhuis in de buurt (Vanderveen, voor buurt genoten). Daar hadden ze ook een paar modellen, maar die vrouw vertelde van het nieuwste model van de Shockabsorber, een hemdmodel, dat goede steun geeft (level 3) en lekker moest zitten. Bovendien hadden ze een actie en kreeg je de 2e ggratis (ik hou van gratis, passen dus die hap). 2 maten mee, 75D en 80D. De eerste zat als gegoten. Voor de zekerheid de 2e ook gepast, maar die was te groot. Ik had zelf nog zoiets van: zou die eerst niet iets te krap zitten, maar aan de andere kant was die goed stevig. De mevrouw voor advies gevraagd en die weas het volkomen met me eens. Kortom: ik heb 2 nieuwe shock absorbers voor weinig geld en ik heb er meteen 's middags 1 uitgeprobeert en hij zat toppie!

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:39

Au3 schreef:
Ik heb in de stad 7 lingeriewinkels afgelopen op zoek naar eem goede sport BH MET gekruiste bandjes (voor 70C/D).

Daar ga ik dus niet in passen, ik ben iets ruimer bedeeld.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:42

Riëtte schreef:
(75 D was te kleine, 80D verzoop ik in)

Je had een 80C moeten proberen. Die is qua inhoud hetzelfde als een 75D, maar doordat de omvang wat groter is valt hij vaak wat ruimer.

Dat is iets wat veel mensen denken, dat je borsten bij een 75D net zo groot zijn als bij een 100D en alles wat er tussenin zit. Maar dat klopt niet, de persoon met een 100C heeft veel grotere borsten omdat ze een bredere basis hebben. Als je zeg maar de borsten eraf hakt en het volume gaat meten dan kom je bij een 75D op evenveel volume uit als een 80C, de 80D heeft net een maatje meer.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:53

hier spreekt iemand met cup D/DD, ik heb de shockabsorber, heeel fijn, reduceert borst bewegingen tot 45% ofzo.
te koop bij beter lingerie winkels en sommige modellen ook bij divoza, maar dan moet je wel goed letten op welke je neemt!!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:18

Falona schreef:
Riëtte schreef:
(75 D was te kleine, 80D verzoop ik in)

Je had een 80C moeten proberen. Die is qua inhoud hetzelfde als een 75D, maar doordat de omvang wat groter is valt hij vaak wat ruimer.

Dat is iets wat veel mensen denken, dat je borsten bij een 75D net zo groot zijn als bij een 100D en alles wat er tussenin zit. Maar dat klopt niet, de persoon met een 100C heeft veel grotere borsten omdat ze een bredere basis hebben. Als je zeg maar de borsten eraf hakt en het volume gaat meten dan kom je bij een 75D op evenveel volume uit als een 80C, de 80D heeft net een maatje meer.


vergis je niet, die onderwijdte is in principe een vast gegeven. De cup kan nog weleens verschillend uitvallen. Als je onderwijdte 75 is, moet je niet op 80 gaan zitten met dezelfde cupmaat. Dat is nou precies de fout die veel mensen maken.
Als 75D te klein is maar je hebt altijd onderwijdte 75 (maw de band aan de onderkant wil dicht op het meest losse haakje, want die andere haakjes zijn voor als hij uitrekt) dan moet je dus geen 80 C/D nemen maar 75 E!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:57

80C werd mij ook aangeraden in de winkel, 75E is wel ruimer als 75D maar is de cup van te groot. Het model wat ik graag hebben wou begint vanaf cup D, dus was 80C geen optie (in dit model)

BrankaZJarig

Berichten: 3916
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:42

PrinCessRomy schreef:
Falona schreef:
Ik zweet bij Shock absorber van Berlei, een sportbh. Momenteel gebruik ik een model met impact level 3 met een 75E, maar eigenlijk zou dat impact level 4 moeten zijn. Die had ik ook eentje voor mijn borstverkleining (had 75G) en ondanks het formaat van mijn borsten had ik nergens last van.

Ze zijn wel wat prijzig, rond de 50 euro, maar dan heb je ook wat. Verkrijgbaar bij de meeste lingeriezaken en de Bijenkorf (dacht ook V&D, maar dat weet ik niet zeker).


Klinkt goed, maar hoe zit dat met impact level 3 enzo, alleen daar snap ik niets van?


Ik zweer ook bij Shockabsorber. En dat impact level geeft aan hoe stevig ie is. Dus bij sporten waarbij je dus meer schokken hebt, is een hoger level nodig. Ik geloof dat het model dat ik heb level 4 is en dat is met cup f wel zo prettig. Hiervoor had ik een triangelmodel van de Hunkemöller en die zat bij het paardrijden niet prettig.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:47

idd hoe hoger het level des te meer de schokken worden gereduceerd.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:58

Ik blijf dit even volgen, ik heb maat 75 D en de sportbeha's van de livera/hema/hunkemuller steunen toch echt niet genoeg.
Ik merk iig al wel dat je een 'goede' sportbeha dus niet vindt voor 20 euro... Tong uitsteken

BrankaZJarig

Berichten: 3916
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:03

Nee, die hoop heb ik ook al opgegeven. Minimaal het dubbele ga ik al vanuit.