Wij "grote" vrouwen willen....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Wij "grote" vrouwen willen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:44

@Kimmie1: sinds ik duurdere merken koop, Cavallo of Anky heb ik daar geen last meer van.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:02

Jaffel schreef:
En daarbij gaat de discussie niet over het wel of niet te zwaar zijn voor een paard, maar om leuke kleding voor een maatje groter. Knipoog Dus is het nuttiger ontopic te blijven.

Ik was ook zeker wel ontopic, want ik beredenerde dat er misschien weinig (leuke) paardenkleding te krijgen is om juist de reden dat tegenwoordig dus bekend is dat paarden niet altijd goed kunnen tegen mensen met overgewicht. Dat kan een verklaring zijn waarom fabrikanten geen grote maten uitbrengen.
Ik zeg ook zeker niet dat jullie moeten afvallen oid. Daar bemoei ik mij verder dan ook niet mee.

sjietaah schreef:
Nou Kyralovertje, dan vraag ik me af waarom paarden vroeger wel die zware ridders, bagage en andere spullen wat ze er mee vervoeren, er wel tegen kunnen..

Er is we degelijk bewezen (in de tijd) dat dit niet altijd goed voor paarden geweest is.
Daarnaast dachten ze heel anders in die tijd dan nu. Dat is gewoon niet meer juist te vergelijken.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:49

Kyralovertje, was ook niet specifiek tegen jouw gericht, maar gewoon in het algemeen Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:03

Beetje laat misschien maar op ebay. de in duitsland dus waar ik woon leeft de paardensport duidelijk meer en staat het helemaal vol met grote maten broeken en dikke kuiten laarzen vooral als je in de shops van de ruitersprtzaken zelf kijkt. Er is er zelfs 1 totmaat 54 en ze versturen gewoon naar NL.
Ik heb zelf maat 46/48 en kuitomvang van maar liefst 43 cm en ik vandaag jier in het dorp chapsgekocht lederen in de maat xl en er was ook nog xxl. Maar en prober het eens, ik had nog rubber laarzen van 20 jaar terug 2 x gebruikt ofzo maar wel een duurder soort. Die heb ik opgerekt van 37,5 tot nu 41 cm en ben nog bezig, als volgt. Ik heb hem op een trechtervormige bloempot gezet en telkens met de fohn verwarmt en dan weer verder getrokken en kan hemnu al aan !! Maar zit nog net niet lekker. Geen schoenenzaak wilde eraan beginnen maar zelf lukt het me binnen een half uurtje en de leren voering en stoffen voering gaat gewoon mee !

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:37

Ik zit ook in de 44 en soms 46. Ik heb dit jaar de heren rijbroeken ontdekt! Die zitten echt veel beter en vallen ook veel beter. helaas niet in de ruitjes en streepjes, maar die tijd heb ik gehad. Bruin, grijs, beige vind ik veel sjieker...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:33

wij kunnen over het algemeen alles bestellen in alle maten, (als deze bestaan bij fabrikant) wel moeten we er dan zeker van zijn dat je de broek ook neemt.

daarnaast is het probleem de grote maten aan bovenkleding blijven 9 van de 10 keer hangen, dus vandaar dat er een beperkt aanbod is in de ruitersportzaken, jullie snappen hopelijk wel dat een detailist wil verkopen en niet zijn winkel vol wil hangen met kleding die toch niet verkocht wordt. het vormt gewoon een risico.

wat wij wel doen is dingen bestellen voor de wat "grotere" klant, wel als we zeker weten dat deze het ook afneemt.

en inderdaad wij verkopen oo vaak heren broeken aan "grote" damens, valt meestal goed!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:31

zadelprobleem opgelost, door op zoek te gaan, naar een merk, die bruine zadels verkochten (vz) en dan 18,5 inch,,
en gevonden --> kentaur,, Knipoog
me rijbroeken, is ook altijd moeilijk, wil graag met leren zit, maar daardoor rekken ze vaak niet goed mee bij de benen,, heb nu een cavalo die zit ontzettend goed, had hiervoor ook een bij de aldi in duitsland gekocht, die zat wel wat kort, maar verder precies goed, sokken zoals al in een ander forum gezegt die van pk, die rekken goed mee, truitjes koop ik gewoon in de aanbieding (zeeman enz.. voor onder me bodywarmer) (en vooral niet vergeten de sportbh, Bloos)

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:56

Hier bij ons in Enschede is een mevrouw die geweldig mooie rijbroeken op maat maakt, ze heeft bijna alle kleuren, ook streepjes enzo.
Om eentje met alleen kunstlederen kniestukken te laten maken kost €45,- en eentje met kunstlederen zitvlak kost €55,-
Dit vind ik absoluut niet duur, de rijbroeken zitten ook echt fijn Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:57

saaraah schreef:
Hier bij ons in Enschede is een mevrouw die geweldig mooie rijbroeken op maat maakt, ze heeft bijna alle kleuren, ook streepjes enzo.
Om eentje met alleen kunstlederen kniestukken te laten maken kost €45,- en eentje met kunstlederen zitvlak kost €55,-
Dit vind ik absoluut niet duur, de rijbroeken zitten ook echt fijn Lachen

site, email, telnr???? Haha! Haha!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:10

Rijbroeken in maat 46+ zijn inderdaad heel lastig te vinden.
En dat niet alleen... vooral onkundig winkelpersoneel dat je doodleuk de herenmaten laat passen (want daar hangt inderdaad een 48 tussen... maar uiteraard past die niet!). Je schaamt je rot, en voelt je een michelin mannetje. En groter hebben ze niet hangen.

Inderdaad XL Equestrian is een toffe zaak, fijne maten en een hoop keuze.

Met laarzen hetzelfde gedonder.
Ik heb extreem brede kuiten (ik fiets heel erg veel), en kan dus alleen wat op maat laten maken. Bovendien kan ik vanwege een oude enkelblessure geen laarzen dragen, dus ben ik reuze blij dat je tegenwoordig ook met gladlederen chaps mag starten!

Gelukkig dat "schoenen" niet zo'n issue zijn in de paardensport. Want met mijn maat 43 heb ik daar in 't dagelijks leven al genoeg moeite mee om fijne, schoenen te vinden die lekker zitten, groot genoeg zijn, breed genoeg zijn én nog enigszins betaalbaar zijn.
Nu koop ik gewoon lekker herenstalschoenen Haha!