Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Paarden waar een stang en trens in wordt gegooid en waar de oefeningen in worden getrokken. 

Sansje schreef:Het helpt wel. Ik heb een pony gehad die al M2 gelopen had en de Z oefeningen al beheerste en daardoor heb ik wel heel hard geleerd. Het gaat makkelijker dan wanneer je het samen voor het eerst doet. Neem overigens niet weg dat je het wel zelf moet doen en je ook altijd moet zorgen voor goede instructie.
.
Citaat:Het ging me er trouwens meer om dat veel ruiters de Z-paarden als iets magisch zien, maar dat dit in de praktijk echt niet zo is. De echt fijn gereden Z-paarden (die op een trensje ook fijn lopen) zijn naar mijn idee redelijk zeldzaam
suepergirl schreef:Het ging me er trouwens meer om dat veel ruiters de Z-paarden als iets magisch zien, maar dat dit in de praktijk echt niet zo is. De echt fijn gereden Z-paarden (die op een trensje ook fijn lopen) zijn naar mijn idee redelijk zeldzaam.

runningkawa schreef:
beetje ruiter rijd toch niet altijd met S&T?
kjoetie schreef:@suepergirl: ja maar dat hangt ook af van wat je onder een beginner verstaat
een echte beginner heeft natuurlijk niets te zoeken op een jong paard, iemand met veel ruiterervaring die gewoon met gevoel kan rijden maar technisch onderaan moet beginnen, is met goede begeleiding imo niet zo'n probleem.
goede begeleiding is natuurlijk wel een must. En het ligt zoals altijd natuurlijk ook aan het karakter van het paard. Ik ken menig 4jarige die braver is dan menig 15jarig z-paard
maar goed, ontopic
Af en toe een ritje op het paard van de instructeur wil ook nog wel eens helpen.
..haha het paard zelf heeft al eens een les van Anky gewonnen....Met rabobank kampioenschappen
...