Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(durf niet uit mijn hoofd te rijden, ook al leer ik de proeven wel)
cle0o_o0 schreef:Ik rijd altijd uit mijn hoofd, voor de proef nog eventjes bij de ring doornemen met de letters erbij, de eerste keren zei ik bij de jury nog even dat ik uit mijn hoofd reed zodat ze mij zelf een seintje gaven of dat ik meteen mocht beginnen, nu staat mijn moeder gewoon het seintje op te wachten en kan ik zo beginnen...
Urielle schreef:Ik heb voor mijn vriend een map gemaakt waarin ik de hele proef heb uitgetekend, onderdeel per onderdeel. Een plaatje van de bak, het figuur wat ik ga rijden of de overgang (korte en lange streepjes) en een kruisje waar hij het commando moet geven. Onder het plaatje staat wat hij moet zeggen. Zo kan zelfs mijn vriend gewoon voorlezen.(durf niet uit mijn hoofd te rijden, ook al leer ik de proeven wel)
) maar ik ben bang dat ik het vergeet daarom doe ik het nooit...heeft iemand een tip om het te onthouden? Citaat:cle0o_o0 schreef:
Ik rijd altijd uit mijn hoofd, voor de proef nog eventjes bij de ring doornemen met de letters erbij, de eerste keren zei ik bij de jury nog even dat ik uit mijn hoofd reed zodat ze mij zelf een seintje gaven of dat ik meteen mocht beginnen, nu staat mijn moeder gewoon het seintje op te wachten en kan ik zo beginnen...
In het begin deed ik het altijd zo, maar toen kreeg ik een keer 'op mijn kop' van een jurylid dat ik niet gemeld had dat ik uit mijn hoofd zou rijden (na de proef die ik gereden had, waarin hij mij onterecht toeriep: "je gaat nu verkeerd hoor! o nee, toch niet, rijd maar verder!" Na afloop van de proef riep hij mij bij zich, waarna hij zich verontschuldigde voor zijn vergissing, maar of ik het in het vervolg dan wel wilde melden. Dus dat doe ik tegenwoordig dan maar braaf bij alle juryleden.
Trouwens, hebben jullie ook dat je zoveel complimentjes krijgt van ringmeesters enzo? Ik echt bijna elke keer: "knap hoor, helemaal uit je hoofd"
Op indoors vinden niet alle ringmeesters het fijn, normaal hoorden ze "X halthouden en groeten" en dan wisten ze dat ze de deur open konden doen, nu moeten ze wachten totdat ik roep dat de proef is afgelopen en dat de deur open mag.
Maar binnen zijn die hokjes meestal zo hoog..
)
marjolein88 schreef:ik moest vroeger op de EK observatiewedstrijden de proeven uit mn hoofd rijden en dit beviel me super.. en nu tegenwoordig rijd ik ze weer uit mijn hoofd, het bevalt me goed en je kan je veel beter concentreren.. mn ouders gaan wel altijd mee en meestal doe ik de 1e uit mn hoofd en soms leest mn moeder de 2e dan voor. dan verwar je je niet zo snel.
Urielle schreef:Ik heb voor mijn vriend een map gemaakt waarin ik de hele proef heb uitgetekend, onderdeel per onderdeel. Een plaatje van de bak, het figuur wat ik ga rijden of de overgang (korte en lange streepjes) en een kruisje waar hij het commando moet geven. Onder het plaatje staat wat hij moet zeggen. Zo kan zelfs mijn vriend gewoon voorlezen.(durf niet uit mijn hoofd te rijden, ook al leer ik de proeven wel)
cle0o_o0 schreef:marjolein88 schreef:ik moest vroeger op de EK observatiewedstrijden de proeven uit mn hoofd rijden en dit beviel me super.. en nu tegenwoordig rijd ik ze weer uit mijn hoofd, het bevalt me goed en je kan je veel beter concentreren.. mn ouders gaan wel altijd mee en meestal doe ik de 1e uit mn hoofd en soms leest mn moeder de 2e dan voor. dan verwar je je niet zo snel.
EK observaties zijn nog steeds uit het hoofd, maar in de regelemten staat dat iedere internationale pony proef uit het hoofd gereden dient te worden da zijn dus alle 3 de proven voor 20-60 baan maar als ik zie hoe weinig een proef maar uit het hoofd wordt gereden kan ik dat toch niet helemaal serieus nemen, behalve op de kampioenschappen etc.