Is het voor oudere paarden in de B moeilijker dan jonge?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Is het voor oudere paarden in de B moeilijker dan jonge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:20

Dat denken ze alleen maar als jouw paard ook al erg goed loopt Knipoog
Bovendien weet jezelf wel beter hè?! Je rijdt voor jezelf, niet voor anderen, toch? Nee hoor niet mee zitten!
Vriendin van mij is met mijn 18 jarige merrie ook in de B gestart.
Deze merrie was zogenaamd "onhandelbaar" toen ik haar kocht (dikke onzin hoor, gewoon een temperamentvol paard zonder problemen verder). Dat paard had nog nooit dressuurwedstrijden gelopen. Heel veel mensen dachten dat het een makkelijk leerpaard was (is), maar dat is dus ook niet waar. Inmiddels weten de meeste bekenden wel hoe het ècht zit, en is de waardering alleen maar groter als ze weer eens in de prijzen zit. Ze starten nu L1 met 7 wp.!!
Het kan altijd erger :p

Krijtje

Re: Is het voor oudere paarden in de B moeilijker dan jonge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:23

Lijkt me niet dat een jury dit meetelt...
Een goed proef word beloont met dito punten, en een slechte proef kun je niet afschuiven op de leeftijd van je paard...

Ik heb eens op mijn startlijst gekeken voor mijn volgende wedstrijd: er starten 20 combinaties, waarvan (incl de mijne) 3 6-jarigen en 4 5-jarigen. De overige 13 combinaties zijn ouder.
Zou toch wat zijn als die dus automatisch slechtere punten zouden krijgen Knipoog