Paard gezadeld op de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:45

dat maakt absoluut uit. Die van ons zijn suppermakkelijk op de trailer, en staan er ook zo vaak op dat ze niet beter weten

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:47

Zadel op in de trailer maakt imo nix uit. Ik doe t zelf maar niet met t paard dat ik nu heb, aangezien ie nog wel een loopt te donderen, en ik dan veels te bang ben dat me zadel kapot gaat.
Stiften doe ik niet in. Lijkt me niet fijn staan de hele weg op z'n tenen. Plus dat ie zich aardig kan verwonden.
Maar laat iedereen het voor zich bepalen. Het enige waar ik wat van zou zeggen, is als ik een paard met z'n bit vast zie staan. (touw aan t bit en dan vast, of gewoon zelfs met de teugels) Dat vind ik niet kunnen!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:51

Ik heb ook altijd gedacht dat het makkelijk kon, je paard gezadeld in de trailer, maar weet inmiddels uit ervaring dat het verstandig is om niet te doen, niet zozeer voor het paard maar temeer voor je zadel. Bij Joey's zadel is waarschijnlijk zo de boom gebroken (eigenlijk geknapt) doordat hij tegen de wand aan is het zadel 'omhoog gedrukt' en zo is de boom geknapt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:36

Times gaat bij mij ook weleens opgezadeld mee. Zeker als ik in een vroege rubriek moet starten.

Haar maakt het echt niet uit of ze met of zonder zadel mee moet. Dekentje erover en ze slaapt meteen aan in de trailer.

Afgelopen zondag heb ik haar zelf met zadel mee terug genomen.
Het concour was lichtelijk verregend en we moesten allemaal langs de kant van de weg parkeren. Het was daar zo druk en remoerig dat ik vlug de schroeven eronderuit gehaald heb op de trailer, dekentje erop en ben aangereden. Het was maar 9km, en thuis meteen alles eraf.

Schroeven indraaien doe ik wel op de trailer als ik er ben, haal haar dan 4kant in de bescherming eraf.
Ze staat onmogelijk stil met het indraaien buiten, maar op de trailer staat ze doodstil

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:51

Indraaien in de trailer vind ik niet zo erg. Maar ga jij maar eens weet ik hoe lang op je tenen staan in een hobbelige trailer. Lijkt me gewoon niet goed voor het paard z'n benen. Buiten dat ze zich enorm kunnen verwonden. Das de reden waarom ik m niet met stiften op de trailer zet en vervoer.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:24

OemmiejO schreef:
Ik doe het nooit, vind het onverantwoord.
Ieder zijn eigen mening, maar ik vind het helemaal niks!!

waarom vind je het onverantwoord?

mirkip

Re: Paard gezadeld op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:26

Rianneke schreef:
radje schreef:

Wat is er onverantwoord dan om een paard gezadeld in de trailer te vervoeren ?

helemaal niks lijkt mij

Ik denk dat er meer risico aan vast zit voor het zadel dan voor het paard.
Het zadel heeft de kans om beschadigd te worden als het paard tegen de wand aan staat.
Maar ik zie niet in wat voor schade het zadel aan een paard kan toerichten, mits het paard gewoon rustig op de trailer blijft staan.

Citaat:
om die zelfde reden, heb ik in de trailer ook alleen dekens op zonder bilkoorden en singels......

Met de kans dat het deken af kan glijden en het paard erop kan gaan staan.... de rest kun je zelf invullen
(correct me if i'm wrong).

Verder heb ik dit paard nog niet gezadeld op de trailer gezet.
Wel doe ik het zadel en hoofdstel op in de trailer als we geariveerd zijn.
Kalkoenen heb ik bij de vorige pony altijd op wedstrijd ingedraaid. Met dit paard heb ik het nog nooit hoeven doen, binnenkort zal ik uit moeten testen hoe dat gaat .
Meestal draait mijn vader overigens de kalkoenen in. Het paard blijft bij mij beter stilstaan.
Zo lang het zo goed gaat blijf ik het ook zo doen denk ik. Ik ben te bang dat mijn zadel beschadigd op de trailer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:21

idd, met schroeven vervoeren lijkt me ook niets, zowiezo niet omdat ze zich ontzettend kunnen verwonden, en anderzijds lijkt het me ook niets om ze zo lang op hakjes te zetten

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:22

Kalkoenen draai ik ook gerust in als het maar een ritje van max. 20min is. Ze gaat dan wel ook rondom in de springschoenen. Zadel op van te voren doe ik niet, is zo gedaan en heb ruimte zat in de trailer (laadt dus wel uit mét zadel op). Afzadelen doen we buiten de trailer.

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:58

alleen springschoenen werken niet tegen het beschadigen van de benen met stiften, de kroionrand wel, maar de rest van het been niet. Stiften doe ik ook nooit. Opzadelen wel, als we niet ver weg hoeven. alleen op de heenweg.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:02

Ik zou het nooit doen mijn paard komt zo ie zo nooit recht achteruit de trailer uit, en als tie blijft hangen? Nee daar denk ik maar niet aan,is het zelfde als een poes met een bandje om naar buiten doen, ik heb 1 keer een poezenbek in de kreukels gezien omdat het bandje bleef haken aan een tak.Een paniek situatie is zo gecreèrd

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:10

Misschien niet helemaal duidelijk geweest, bedoelde óók rondom in de springschoenen, naast (transport)bandages.

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:24

Zijn genoeg mensen die dat doen ik niet, pony is druk op trailer maar k vind het best kunnen als je paardje rustig is

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:19

ik doe het alleen als we slechts een kort stukje hoeven te rijden. naar les bijvoorbeeld, daar zijn veelvliegen en mijn paard heeft eczeem dus vind vliegjes niet zo leuk en wil dan het liefste lopen zie de singel dan maar eens vast te krijgen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:24

Ik neem mijn paard ook vaak gezadeld (alleen zadel op,wel met halster en benen volledig ingepakt) mee op les of op concours.
En dan alleen op korte stukjes (kan net zo gevaarlijk zijn als een lang stuk)
Ik doe dit puur uit gemak zucht omdat ik geen zin heb om in mijn eentje (ik ga vaak alleen weg) te gaan kl*ten met mijn paard en trailer.

Ik vind het niet verstandig en een ander raad ik het niet aan.
Toch maakt het volgens mij met een ongeluk niet uit of ie nou met een zadel opstaat of niet.

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:05

ik heb laatst ook mijn paard gezadeld in de trailer meegenomen hoor!! volgens mij kan dat niet zo veel kwaad hoor!

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:28

Ik zet mijn paard ook geregeld met zadel en al op de trailer. Maar alleen als we naar les gaan, daar zijn we binnen 7 minuten. Als we verder weg gaan dan doe ik het niet. Maar op zich kan het makkelijk, vooral als je een 1,5 paards trailer hebt, daar heeft ie ruimte genoeg in. Proppen indraaien doe ik nooit vooraf, dat lijkt me maar niks.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:37

Die van mij gaat NOOIt opgezadeld mee.
Omdat ik mijn vader bij me heb en ze eigenlijk wel rustig is met zadelen.
Het is dus niet nodig, ik ben er niet tegen ofzo.
wat ik altijd wel en probleem vind zijn die proppen.
Als het kon draaide ik die er thuis in..
maar lijkt me niet verstandig. (beenstand en bodem van de trailer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:57

Ik ben dit vol intresse aan het volgen.mijn paard heeft nooit op de trailer gewild en nu heb ik haar zover dat ze er op en af gaat.Om de eerste rit met de trailer leuk te maken dacht ik om me aan de andere kant van het bos me te laten afzetten en door het bos terug naar huis te gaan.Alleen ik heb niet alleen een groot maar ook een nerveus paard.Dus had ik ze ook met zadel op de trailer willen zetten zodat ik op de parkeerplaats alleen mijn hoofdstel moet wissellen en dan op kan stappen.Ik denk dat het stukje wat ik wil doen een km of 5 is.Maar wat is nu echt het gevaar van dat zadel op die rug?Want met als ze achteruit gaat kan ze ergens achter blijven hangen daar kan ik me niks bij voor stellen .Als ze achteruit scheef de klep af stap kan ze hooguit mis van de klep trappen,maar dat zadel blijft toch nergens achter hangen?Of hebben wij nu zo'n rare trailer?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 06:13

Nou je kan het zo gek niet verzinnen of je zadel kan ergens achterhaken. Ik mocht ons gloednieuwe zadel naar de zadelmaker brengen omdat het paard achter het hek van de paddock bleef hangen, schrok en dus naar voren sprong, terwijl het zadel nog vast zat.... heel jammer en een dure les.
En kijk eens naar de trailer, de achterstijl, het klepdichtdoen mechanisme, ogen waar de achterbalk in rust, etc.

Het is dan ook niet zo gevaarlijk voor je paard, maar wel voor je zadel. Zoals de mensen hier al stellen, het kan eigenlijk alleen bij een paard dat zich rustig laat vervoeren.

Daarbij is Ukkie een paar weken geleden spontaan omgevallen in de trailer, zomaar op een rotonde, hij stond w.s. te slapen en boem, klap daar lag ie. Niks aan de hand verder, maar met een zadel om zou je er niet aan moeten denken.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 06:21

IKI heb er met kleine stukjes ook absoluut geen problemen mee. Paarden die goedmak op de trailer zijn lopen tocht keurig recht naar achter, dus blijven hangen doen ze dan ook niet.

IK vind het onverandwoord ook niet op zijn plaats.

kalkoenen zou ik zlef niet doen, als ze zich verstappen door een bocht zit je.

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:54

Nou het licht misschien aan het paard, want die van mijn moeder heeft last van zadeldwang en dan na een poosje gaat die liggen, maar bij mij npony deden we dat gewoon altijd als we naar de les gingen, niet op wedstrijd ofzoo..

SelindeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:49

Ik heb het nog nooit gedaan, maar mijn paard is ook erg onrustig in de trailer.. maargoed, als jij vind dat het wel kan, er staat nergens dat het niet mag.. succes!!

Pop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:50

Hey, ik vind het wel gevaarlijk als je rijd met de trailer. Als je op concours moet wachten en je hebt m opgezadeld dan vind ik het makkelijk en dan kan het ook,, maar als er tog wat gebeurd onderweg ( ook al is het een ander zijn schuld ) kanhet gevaarlijk zijn!!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:02

Mijn huidige paard ging in het begin ook niet makkelijk de trailer op en heb het dus nooit gedaan. De vorige deed ik het ook nooit, ook als het regende zadelde ik niet op in de trailer. Puur omdat ze beiden niet heel soepel de trailer in- en uit liepen en ik niet zat te wachten op ongelukken met zadels die blijven hangen. Plus dat ze allebei op het terrein superbraaf waren, en ik makkelijk kalkoenen kan draaien en op kan zadelen. Mijn paard was in het begin absoluut niet zo, (ze schopte letterlijk de deuken in de auto van de stress) maar na een keer of wat mee te zijn geweest ging dat heel hard vooruit. Nu staat ze gewoon te slapen... Moet ook zeggen dat het voor mij een stukje rust geeft om nog even mijn paard te poetsen, evt. kalkoenen in te draaien en op te zadelen. Maar goed, ik wil ook altijd graag ruim op tijd op wedstrijd zijn, zodat ik alle tijd heb om dat te doen. Als je paard gewoon braaf is op de trailer kun je hem best met zadel er in zetten, zeker als je anders je paard op het terrein kunt gaan vangen bijvoorbeeld, ik denk dat iedereen dat het beste voor zichzelf kan bepalen. Met kalkoenen op de trailer zou ik niet doen, het is niet echt gezond voor je bodem en ook niet voor paardliefs benen als die even een sprong maakt...