"kunnen we even stil zijn aub"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:46

Denken jullie niet dat als het rumoerig is, dat een paard dan ook niet zo snel schrikt als er iets gebeurd. Volgens mij krijg je alleen maar spanning als het muis- en muisstil is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:27

Bij iedereen die het leuk vindt ga ik het volgende concours met spandoeken en toeters en een juichende en klappende menigte langs de bak staan

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:12

Urielle schreef:
Bij iedereen die het leuk vindt ga ik het volgende concours met spandoeken en toeters en een juichende en klappende menigte langs de bak staan

Gezellig Wanneer kom je? Kunnen we meteen meeten

Ik vind dat 'normaal geluid' gewoon moet kunnen, maar mobieltjes, huilende kinderen en geren over de tribune tijdens een proef hoeft van mij ook niet zoveel.
Geroezemoes houd je altijd als er een tribune vol mensen omheen zit

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: "kunnen we even stil zijn aub"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:44

Pfff, ik erger me dood aan die overdreven stilte tijdens de proeven. Ik moest ook wel erg lachen toen er vrijdag een plens water door het dak van de tribune kwam, publiek eronder nat en gillen, paard gaf er weinig om. Of die staander die woensdag omviel terwijl het paard er net langskwam. Paard keek er nog niet naar.
Jeanette was zaterdagochtend nog aan het trainen en de parcoursploeg was werkeloos (was afgelast), dus wij bij de dressuur kijken. Ze waren net geluid aan het testen, dus wij vrolijk meedansen en zingen terwijl ze aan het trainen was, de wave gedaan, ze kwam nog een extra rondje voorbij en ze waren beide van ons aan het genieten.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:06

Volgens mij zijn die dressuurpaarden meer rumoer en vreemde dingen gewend dan menig paard dat bij de basis loopt. Volgens mij hoor je op de tribune gewoon het fatsoen te hebben om stil naar de verrichtingen van de combinatie te kijken zonder er doorheen te praten. Als je bij wil kletsen, doe dat dan in het strodorp, wel zo netjes.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:14

Ik vind het ook wel zo netjes als je stil bent tenminste niet zo luidruchtig
ik had dit weekend concour in deurningen en daar was een jury die liep naar haar auto om te jureren en zat ze tegen de voorlezer in de ring naast mij heel hard te praten en liep ze heel hard langs mijn pony die schrok (het was zijn 2e buitenconcoursje) daardoor was ik ff uit concentratie en had ik ene onderdeel niet goed laten zien.

Hoe stom kun je zijn als jury nog wel.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:49

Ik vind het wel grappig dat springen en dressuur met elkaar vergeleken worden. Het zijn volgens mij twee heel verschillende dingen voor wat betreft concentratie. Vergelijk het met schaatsen. Daar wordt toch ook gevraagd of iedereen stil wil zijn voor de start? Dat is niet omdat de deelnemers het startschot anders niet kunnen horen Na de start is het prima dat iedereen begint te juichen en herrie maken, want dan werkt het opzwepend.

naomivenema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:35

Smystique schreef:
Van mij mogen zulke lui verwijderd worden. Dát vind ik pas asociaal.

Heb zowieso een hekel aan jankende kinderen op evenmenten/markten/winkels/etc

Wat moet zo'n kind daar, alsof je hem daarmee plezier doet.

maar ik ben een kind maar ik vind dat je wel kinderen mag mee nemen maar niet als ze de hele tijd zitten te janken

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:41

Het jammere is dat je van te voren niet precies kan weten wanneer een kind het op een brullen zet! Het beste is gewoon om kleuters thuis te laten met een goede oppas!

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:47

gomir schreef:

Gezellig Wanneer kom je? Kunnen we meteen meeten

Ik vind dat 'normaal geluid' gewoon moet kunnen, maar mobieltjes, huilende kinderen en geren over de tribune tijdens een proef hoeft van mij ook niet zoveel.
Geroezemoes houd je altijd als er een tribune vol mensen omheen zit

Aan geren op de tribune heb ik echt een hekel.
Maar om gelijk commentaar te geven als iemand vraagt of het stiller kan vind ik niet echt nodig..

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:36

Jumping amsterdam.. Er was vrij veel lawaai gedurende alle proeven, waaronder ook tijdens de proeven van een hele hoop toppers, denk aan jan brink, isabella werth en edward gal. Echter toen anky de ring in kwam, was er zo een doodsestilte dat toen er een mobieltje af ging iedereen door de HELE zaal aan het zuchten was over het "enorme" lawaai...

Conclusie: Zelfs de toeschouwers vinden dus eigenlijk dat het stil moet zijn?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:43

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:49

Mee eens, ook tijdens de proef was Anky bij Jumping amsterda, doodse stilte. En ja hoor ging zo'n @%#$#^ mobieltje af dwars door de snijdende stilte.

Oow zie dat Sophie het al gezegd heeft.

@Japke_Z: Bij andere was het ook vrij stil, maar toch meer geroezemoes. Anky dwint toch soort respect af ofzo.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 00:05

Urielle schreef:

Nou, 11 juni in Driel graag
Vind het altijd prettig om lawaaierig support te hebben, want dan lijkt het altijd beter te gaan!

Ik vind het trouwens best ernstig dat het publiek het alleen stil wil hebben als Anky rijd.. Net of die andere ruiters niet een goede proef willen rijden!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 00:16

En in de westernsport, en dan met name de reining, willen ze graag een publiek dat loopt te joelen dat het dak er af gaat, die de ruiters naar de overwinning schreeuwen. Mag misschien vallen onder cowboymanieren en "non-sophisticated", maar de stemming zit er op zulke momenten goed in.

Luidruchtig publiek, of herrie tijdens de proef valt te trainen. Ik blijf het bizar vinden dat ook op het hoogste niveau de paarden bijna op hun rug gaan liggen als er bij de prijsuitreiking applaus of muziek bij komt kijken (en dan zijn de paarden en de ruiters toch echt niet meer in opperste concentratie).

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:03

Cassidy schreef:
En in de westernsport, en dan met name de reining, willen ze graag een publiek dat loopt te joelen dat het dak er af gaat, die de ruiters naar de overwinning schreeuwen. Mag misschien vallen onder cowboymanieren en "non-sophisticated", maar de stemming zit er op zulke momenten goed in.

Luidruchtig publiek, of herrie tijdens de proef valt te trainen. Ik blijf het bizar vinden dat ook op het hoogste niveau de paarden bijna op hun rug gaan liggen als er bij de prijsuitreiking applaus of muziek bij komt kijken (en dan zijn de paarden en de ruiters toch echt niet meer in opperste concentratie).

ik vind dat echt niet "non-sophisticated" maar een goede interactie tussen de combinatie en publiek, blijft het voor beide partijen leuk....

even over de springsport, sommige mensen hier doen alsof dit totaal geen concentratie vergt, of in ieder geval minder...
dat vind ik dus echt een domme redenatie, want voor springen is ook ongelooflijk veel concentratie nodig. maar dat weerhoud het publiek er niet van tijdens het parcour al een keer te klappen als een combinatie foutloos door een moeilijke tripple gekomen is......en volgens mij heeft niemand daar last van

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:27

Dat klopt helemaal. Dressuurpaarden zien eerder spoken maar worden daar ook veels te erg tegen beschermd.
Ik kan me nog een keer een wedstrijd herinneren, werd een show door enkele topdressuurruiters gereden, was nationaal springen en de nationale tuigpaarden en hackney's waren daar voor een wedstrijd. Springpaarden keken nergens naar, de dressuurpaarden vonden de hackney's maar eng op het voorterrein en we werden vriendelijk doch dringend door die dressuurruiters verzocht om op te rotten met onze hackney's omdat hun paarden het eng vonden. Dus not, wij waren aan het losrijden voor onze wedstrijd, die voor hun show was. En ik vind een wedstrijd nog altijd belangrijker dan een showtje van hun.

Grappig is ook hoe angstig die dressuurruiters worden al bij een kleine stuiter van hun paard.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:51

Ik vind dit typisch dressuurgemiep . Bij springwedstrijden of menwedstrijden komt dit gemiep helemaal niet voor. Een paard moet dit toch aankunnen. Ik denk ook wel dat een paard er tegen kan, maar de ruiter die ergert zich natuurlijk groen en geel aan maar iets wat geluid geeft en denk meteen dat de proef verkeken is. En als het fout gaat,.."Ja dat kind zat te janken" of "er zaten mensen hard te praten" of "die rotmussen maken teveel herrie" En zo ken ik er nog een paar.
Daarom ben ik een groot voorstander van een achtergrond muziekje die gericht staat naar de deelnemers op deze manier haal je rare geluiden weg. Maar ik ben wel van mening dat een paard/ruiter er toch tegen moet kunnen.

Charles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:00

ik hoor nooit wat tijdens mijn proef, gelukkig schrik mn pony niet zó snel. maar ik snap de irritatie aan jankende kinderen, mobieltjes en honden!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:22

Citaat:

Maar pratende enthousiaste mensen, dat is toch juist winst voor de dressuur!

Die zijn zelfs zeldzaam... moeten we zuinig op zijn
yarrah schreef:
Ik vind dit typisch dressuurgemiep . Bij springwedstrijden of menwedstrijden komt dit gemiep helemaal niet voor. Een paard moet dit toch aankunnen. Ik denk ook wel dat een paard er tegen kan, maar de ruiter die ergert zich natuurlijk groen en geel aan maar iets wat geluid geeft en denk meteen dat de proef verkeken is. En als het fout gaat,.."Ja dat kind zat te janken" of "er zaten mensen hard te praten" of "die rotmussen maken teveel herrie" En zo ken ik er nog een paar.
Daarom ben ik een groot voorstander van een achtergrond muziekje die gericht staat naar de deelnemers op deze manier haal je rare geluiden weg. Maar ik ben wel van mening dat een paard/ruiter er toch tegen moet kunnen.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Ik heb dit topic zo eens doorgelezen en hier en daar wordt er naar mijn idee behoorlijk overdreven.
Natuurlijk, jankende kinderen zijn godsirritant (in een supermarkt al, laat staan tijdens een wedstrijd), maar ik ben van mening dat het paard, én de ruiter, ook best tegen een stootje moet kunnen.
Je kan nou eenmaal niet verwachten dat duizenden mensen allemaal hun mondje dicht houden en niet bewegen.
Dit lukt zelfs op 4 mei om 20.00 niet..
Laatst bijgewerkt door co2 op 30-05-06 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:23

Iedereen moet gewoon zijn mond houden, anders kan je net zo goed niet gaan kijken!

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:28

Het enige waar ik mij aan ergeren zijn de bakkabouters, maar daar kan ik niemand iets aan doen!
Huilende kinderen, honden en mobiele telefoons kunnen paarden aan wennen... Dus dat doen ze dan ook maar!

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:32

Als je goed geconcentreerd bent hoef je nergens last van te hebben..

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:02

Thokkadisje schreef:
Wat ik ook heel irritant vind zijn honden vlak naast de ring. Nou rijd ik geen Z dressuur maar IJslanders maar het is even irritant. Heb een keer gehad dat tijdens een proef ik langs iemand met een hond rijd en die hond die vliegt onder het draadje door en hapt naar mijn paard. Waarna mijn paard dus vervolgens (heel logisch) een giga sprong opzij doet en vervolgens wat overstuur weer verder loopt, en volgende ronde achterdochtig wat schuin naar het hondje kijkent er weer langs loopt. Dan is je paard dus meer bezig met de hond dan met jou. En de eigenaar van de hond, die kijkt niet eens op, 'moet het paard maar aan wennen....' Nee geen honden dicht bij de ring vind ik.

hoor ik wel vaker, neit alleen op wedstrijden oid: moet je paard er maar aan wennen. DAt komt dan uit de mond van iemand die ik 200 m eerder zijn hond al heb ontmoet die vanuit de verte kwam aanstuifen

leer eerst maar eens je hond onder controle te houden dan is mijn paard aan honden gewend

ff on-topic:

indd even stil zijn en mobieltjes e.d kinderen stil houden is niet meer dan fatsoenlijk, iemand is daar wel uiterst geconcentreerd een proef aan het rijden. Doodstil hoeft het natuurlij neit te zijn, maar ringtones of huilende kids zijn wel dingen die lekker afleiden naar mijn mening, omdat het afwijkt van normaal gepraat en geroezemoes van mensen.

je bent daar toch om te kijken, niet om iemand uit zijn concentratie te halen?

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:59

Hoe vaak hoor ik thuis al niet een angstig ruitertje piepen: wil je sus of zo even niet doen, dan schrikt m'n paard. Mijn ordinaire reactie is dan altijd: daar wordt ie mak van.
Ik vind wel dat je rekening mag houden met een wedstrijd dat het levende dieren zijn en dat je dus niet overdreven luid gaat zitten doen.