Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Urielle schreef:Bij iedereen die het leuk vindt ga ik het volgende concours met spandoeken en toeters en een juichende en klappende menigte langs de bak staan
Wanneer kom je? Kunnen we meteen meeten 
Na de start is het prima dat iedereen begint te juichen en herrie maken, want dan werkt het opzwepend. Smystique schreef:Van mij mogen zulke lui verwijderd worden. Dát vind ik pas asociaal.
Heb zowieso een hekel aan jankende kinderen op evenmenten/markten/winkels/etc
Wat moet zo'n kind daar, alsof je hem daarmee plezier doet.
gomir schreef:
GezelligWanneer kom je? Kunnen we meteen meeten
Ik vind dat 'normaal geluid' gewoon moet kunnen, maar mobieltjes, huilende kinderen en geren over de tribune tijdens een proef hoeft van mij ook niet zoveel.
Geroezemoes houd je altijd als er een tribune vol mensen omheen zit

Urielle schreef:Bij iedereen die het leuk vindt ga ik het volgende concours met spandoeken en toeters en een juichende en klappende menigte langs de bak staan

Cassidy schreef:En in de westernsport, en dan met name de reining, willen ze graag een publiek dat loopt te joelen dat het dak er af gaat, die de ruiters naar de overwinning schreeuwen. Mag misschien vallen onder cowboymanieren en "non-sophisticated", maar de stemming zit er op zulke momenten goed in.
Luidruchtig publiek, of herrie tijdens de proef valt te trainen. Ik blijf het bizar vinden dat ook op het hoogste niveau de paarden bijna op hun rug gaan liggen als er bij de prijsuitreiking applaus of muziek bij komt kijken (en dan zijn de paarden en de ruiters toch echt niet meer in opperste concentratie).
. Bij springwedstrijden of menwedstrijden komt dit gemiep helemaal niet voor. Een paard moet dit toch aankunnen. Ik denk ook wel dat een paard er tegen kan, maar de ruiter die ergert zich natuurlijk groen en geel aan maar iets wat geluid geeft en denk meteen dat de proef verkeken is. En als het fout gaat,.."Ja dat kind zat te janken" of "er zaten mensen hard te praten" of "die rotmussen maken teveel herrie" En zo ken ik er nog een paar.Citaat:
Maar pratende enthousiaste mensen, dat is toch juist winst voor de dressuur!

yarrah schreef:Ik vind dit typisch dressuurgemiep. Bij springwedstrijden of menwedstrijden komt dit gemiep helemaal niet voor. Een paard moet dit toch aankunnen. Ik denk ook wel dat een paard er tegen kan, maar de ruiter die ergert zich natuurlijk groen en geel aan maar iets wat geluid geeft en denk meteen dat de proef verkeken is. En als het fout gaat,.."Ja dat kind zat te janken" of "er zaten mensen hard te praten" of "die rotmussen maken teveel herrie" En zo ken ik er nog een paar.
Daarom ben ik een groot voorstander van een achtergrond muziekje die gericht staat naar de deelnemers op deze manier haal je rare geluiden weg. Maar ik ben wel van mening dat een paard/ruiter er toch tegen moet kunnen.
Thokkadisje schreef:Wat ik ook heel irritant vind zijn honden vlak naast de ring. Nou rijd ik geen Z dressuur maar IJslanders maar het is even irritant. Heb een keer gehad dat tijdens een proef ik langs iemand met een hond rijd en die hond die vliegt onder het draadje door en hapt naar mijn paard. Waarna mijn paard dus vervolgens (heel logisch) een giga sprong opzij doet en vervolgens wat overstuur weer verder loopt, en volgende ronde achterdochtig wat schuin naar het hondje kijkent er weer langs loopt. Dan is je paard dus meer bezig met de hond dan met jou. En de eigenaar van de hond, die kijkt niet eens op, 'moet het paard maar aan wennen....' Nee geen honden dicht bij de ring vind ik.