Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

joycje schreef:hoi
het kan best zijn dat hij niet zo makkelijk is. maar om hem nou de trailer in te slaan! je kan mij niet wijsmaken dat ie daar zoveel beter van wordt.
joyce
, kan er wel wat van zeggen maar dan heb ik hoogstwaarschijlijk alleen maar woorden verspilt.
(hij vindt dat hij heel netjes rijdt). De 2e keer (toen was ik er niet bij) is hij er door een stelletje lompe boeren ingemept. De 3e keer wil de hij dus niet. Hij stond netjes met 4 benen op de klep maar naarbinnen ging echt niet. Zodra je een doek over zijn hoofd deed (werkte wel toen hij hengst was en rustig langs merries moest) ging alleen nog in zijn achteruit zo de bosjes in.....
) en nix deed hij terug. Ja, slaan! Naar andere paarden of zelfs naar mensen. Ik zeg absoluut niet dat dit een oplossing voor jou is, maar op een dag heb ik besloten hem te verkopen en dat was de beste beslissing ide ik ooit genomen heb. Je betaalt een Godsvermogen, steeds al je tijd en energie in zo’n beest, dan mag je er ook wel plezier aan beleven. En als je dat op een gegeven moment niet meer hebt is het wat mij betreft afgelopen. Het was echt geen makkelijke beslissing maar het klikte gewoon niet: hij haalde het bloed onder mijn nagels vandaan waardoor ik boos werd, en als ik dus boos werd negeerde hij me weer wat me zó frustreerde. Nu heb ik een superknollie en ben ik nooit boos! (Nou ja…
)Margreet schreef:Je had 'm best bij mij op stal kunnen laten overnachten, had je 'm zo naar toe kunnen rijden, half uurtje. Zonder voer en water uiteraard, dat krijgt hij de volgende dag in de trailer. }>
.
).
) en als hij ging steigeren deed ik kettingtouw onder zijn lip door: 1 x steigeren is kettingtouw in tandvlees is
en toen had ie ineens véél meer respect...
Gail schreef:Oké hier een tip die de stuurlui aan wal vre-se-lijk zullen vinden maar het hielp bij die van mij (ging er ook half op en dan weer steigerend af).
Ik heb halster gemaakt met moeren en bouten erin achter zijn oren langs voor als hij gaat hangen (wie niet horen wil moet maar voelen…) en als hij ging steigeren deed ik kettingtouw onder zijn lip door: 1 x steigeren is kettingtouw in tandvlees is
![]()
![]()
![]()
en toen had ie ineens véél meer respect...
![]()
Ik zou het niet iedereen aanraden maar ik was toen wel van het gezeik af.
. toen kwam de longeerlijn en dat kende hij nog niet (gelukkig) anders was ie er wel op gaan hangen. de lijn achter zn kont langs en hij liep er zo in. wat hem nou bezielde weet ik niet, misschien dat mijn vader te hard rijd met de trailer. nu wil hij er iig zo in, dat komt dan ook omdat kim tegenwoordig rijd.