Welke sporen dragen jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Welke sporen dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:09

#Ymke# schreef:
van sprenger heb je sporen met het balkenhol systeem. Dat is een soort V-systeem waar je je bandjes doorheen haalt en je sporen zakken nooit meer af! Je hebt ze zowel in lange als in korte's versie's.

Deze:

Afbeelding

[edit: foto ]

Deze heb ik ook, maar dan in de stompe uitvoering, dus zonder knopjes. En dan 3.5 cm lang. Ik heb ook nog balkenholsporen van 4.5 cm met wiel.
Bevallen goed.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:50

Ik heb het bovenstaande model, maar dan een stompe spoor van 2,5 cm. Kan je gewoon op ieder pard mee rijden. Dan hoef ik niet 12x op een dag mn sporen te wisselen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:44

Ik heb de stompe sporen van Sprenger 25mm en die zakken ook af. Toen ik ze net droeg trouwens niet, maar de laatste paar weken wel. Best irritant! Ik ga denk ik ook maar eens de spoorbeschermers gebruiken en een bandje met een gesp. Heb het idee dat de sluiting van mijn bandjes een beetje lam zijn.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:41

Aurigan Sprengers met een glad wieltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:14

Ik heb deze (ik rijd western)

Afbeelding

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:19

Ik heb altijd met 2cm knopjes gereden en die zakte wel af maar bleven dan wel goed zitten en ik had er verder geen last van

Nu ik bitloos rijd is mijn pony veel beter aan het been geworden Verward
Gisteren heb ik ff gesprongen en ze galoppeerde meteen in de goede galop aan zonder eerst in draf te gaan OK dan! Ook het wijken ging veel beter Verward

Voortaan rij ik dus alleen nog maar zonder spoor.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:41

Ik rij met die sprenger balkenhol knop dingetjes van 3 cm knellen en zakken niet:) ... eerst had ik altijd die simpele maar daar werd ik echt gek van, die zakte heel erg af of ze knelde heeel erg en daar kan ik dan echt niet tegen Clown

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:36

Ik heb ook Sprenger en die bevallen perfect! Ik heb ook de stompe uitvoering zonder knopje van 3.5 cm. Ik heb gekozen voor Sprenger omdat ze goed blijven zitten én ze 'schijnen' onbreekbaar te zijn (tenminste.. bij normaal gebruik Knipoog) Heb namelijk wel eens gehad dat een goedkoop spoortje spontaan brak tijdens het rijden, daarnaast krijgen Sprenger sporen ook geen last van corrosie.. bij al mijn andere sporen heb/had ik dat wel!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:44

uh..ik weet niet welke ik heb..maar het zijn redelijk lange sporen..ze komen bij mij boven het rubberen uitsteeksel van mn laars, zodat ze niet afzakken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:01

Geen Haha! Ben alweer een tijdje spoorloos Tong uitsteken
Maar ik gebruikte de kleinste, kortste sporen
in de ruitersportzaak, knopsporen..

(sporen pasten trouwens ook niet op mijn
nieuwe laarzen, dus dat kwam mooi uit Tong uitsteken)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:34

kleinste knopspoortjes, maar blijven afzakken...strakker doen is geen optie want ik heb leren rijlaarzen en die zou ik dan beschadigen