Dag en nacht de wei op en je probleem is opgelost. Een paard hoort eenvoudig weg niet in een stal, door het opsluiten ontstaan allerlei problemen. Mocht je op je huidige stal hiertoe geen mogelijkheid hebben, dan snel verhuizen, het is echt beter voor je paard.
Mijn paard weeft uit stres.Ik zet haar zodra het kan 24/7 buiten.S'winters staat ze wel op stal s'avonds.Maar ze gaat dan als laatste naar binnen en s'morgens als eerste naar buiten.Op een manege zal ik haar nooit kunnen zetten, ze is zeer stresgevoelig en kan niet tegen drukte.Een weefrek helpt niet, dan doet ze het ervoor.We hebben een webcam op haar stal gericht gehad .Vanaf dat er niemand in de stal is,weeft ze dus ook niet meer. Weven is enorm slecht voor haar benen,dus liggen er ook rubbermatten in de stal. Ze durft trouwens op de wei ook te weven als ik haar wil gaan halen en ik wordt door een stalgenoot staande gehouden ,dan staat ze voor het hek te weven. Persoonlijk vind ik dat zo'n jong paard als dat van jou te weinig beweging krijgt,ook al klinkt de stal supergoed.Paarden zijn nu eenmaal bewegingsdieren en horen zoveel mogelijk met vriendjes buiten,zeker jonge dieren.
mijn paard weeft ook, die weeft wanneer hij nog niet gewerkt heeft en ik dan bij hem op stal ben ( als die mij ziet staan) dan gaat die weven of als we staan te wachten op mijn vervoer ofzo. voor de rest zie ik het hem nooit doen.