Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riverwoods

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:19

telefoon

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:27

Ik neem altijd mn mobiel mee, en als ik eraan denk zo'n ruitermes.. en soms als ik echt lang ga rijden; halster + touw, water, wat te eten enz.

Zazoo

Re: Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:40

ik heb altijd mijn mobiel mee, in een tasje (hoe heet zo'n ding, een mobieltasje ofzo ) aan mn broek. zadeltassen vond ik nogal duur en klein dus heb mn oma even lief aangekeken . (voor zadeltasfoto's zie topic in profiel: dressuurrijden). normaal gebruik ik geen tassen voor een bosrit van twee uur maar omdat het zo warm was had ik dus geen zakken en meer spullen die ik mee moest nemen. had vandaag in mijn zadeltassen: ruiterplaatje, 3 appels, drinken en zonnebrandcreme. en het paste ook nog goed . appels waren voor mezelf en het paard en ze heeft ook nog wat gras gegeten wat normaal niet mag. ik wil geen uitgedroogd paard en water is ook niet echt eme te nemen.

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:50

Ik heb altijd een bodywarmer aan op buitenrit behalve als het echt te warm is.
Mobiel en id doe ik in me broekzak en hoevekrabber en zakmes in me bodywarmer.
En ik heb ook altijd geld mee zodat ik onderweg altijd nog wa te drinken of iets anders kan kopen.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:50

Mevroutjj schreef:
En ik heb ook altijd geld mee zodat ik onderweg altijd nog wa te drinken of iets anders kan kopen.

waar zet je je paard neer dan als je wat gaat kopen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:56

Paar euro, telefoon en zakmes. Gaat allemaal gewoon in broekzak. Eigenlijk zijn we altijd met z'n tweeën dus als er wat gedronken gaat worden houdt een de paarden vast terwijl de ander haalt. Of we rijden twee routes en komen onderweg een keer langs de trailers waar van alles inligt.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:53

Hoevenkrabber, Telefoon..

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:02

Alleen m'n telefoon.

willemijn143

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:02

neem meestal zadeltas mee

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:15

Op de manege waar ik vroeger reed gingen we in de zomer elke les naar buiten. Dan werd er niets extra's meegenomen. allen had dan 1 persoon een hoevenkrabber bij zich. Op de lange uitritten ( van ongeveer 3 uur) die we wel eens maakten, ging een halster over het hoofdstel mee, het halstertouw werd op een bepaalde manier opgerold en aan het zadel bevestigd. ( want we maakten altijd ergens een tussenstop en dan werden de paarden daar vastgezet aan bomen) Verder hadden we drinken, eten, snoep, vliegenspray en een enkeling stro touwtjes, bij ons. Een man had altijd voor de hele groep op de terugweg Flügel of dat andere drankje in die kleine flesjes bij zich . Dat ging er altijd goed in hahaha.
Natuurlijk ook veel goede zin.... dat moest zeker mee. De spullen gingen mee in rugzakken, zadeltassen, heuptassjes, vestzakjes en zadeldekjes met opgenaaide zakken. Ik had meestal gewoon een heuptasje bij me. Had daar geen last van bij het rijden.
Nu neem ik, als we uit gaan rijden alleen mijn vriend of mijn dochter mee en een gsm ( en natuurlijk onze paarden).

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:10

Zazoo schreef:
Mevroutjj schreef:

waar zet je je paard neer dan als je wat gaat kopen?

Mijn paard loopt gewoon mee naar de ijsco-kar
En als je met z'n tweeen bent, gaat eentje wat halen bij een café terwijl de ander de paarden vasthoudt.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:14

Antheman schreef:
Voor ritjes korter dan 3 uur neem ik echt niks mee hoor.

Haha, ik ook niet. Tenminste, wel mijn mobiel, gewoon in mijn broekzak.

Voor langere ritten gaat er een halster mee, gewoon om mijn paard zijn hoofd en wat geld, in mijn broekzak. Eh, en vaak neem ik dan ook een vriend mee die western rijdt. Heel handig want in zijn zadeltassen kan mooi een flesje water en wat te snacken eventueel. Maar das meer voor de leuk dan dat dat nodig naar mijn mening...

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:14

Ik heb m'n zadeltassen, superuitvinding!

* Hoevenkrabber
* Touwhalster
* Beetje biks of muesli
* Reflectie uitrijdeken (in de winter)
* Wat te eten en te drinken
* Telefoon
* Portemennee
* Scooterpapieren, paspoort en een briefje met de telefoonnummer van de eigenaar en andere verzorgster. (mochten iemand hem vinden als ik ben gevallen oid.)

[edit]

Als ik gewoon even snel naar buiten ga neem ik dit soort dingen natuurlijk niet mee. Naar het strand bijv. wel.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:32

wat ook handig is is om aan je zadel een kaartje te hangen met de naam van het paard en het adres+telefoonnr
vaak heb je wel zoiets bij je zitten, maar als je eraf valt hebben de mensen die je paard vangen daar ook niks aan
en er zou al veel moeten gebeuren tegen dat het paard zijn zadel eraf kan krijgen

Anne_Bo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:21

ik neem eigenlijk alleen maar mijn mobiel mee en voor de rest niets..

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:50

Telefoon.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:25

Mmmm en mijn paard natuurlijk...

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:43

Altijd mijn mes.

Telefoon heeft geen zin want we zitten hier in een gebied met zeer slecht ontvangst,en ga je man maar uitleggen bij welke boom je ligt het is hier namelijk zeer veel bos en we rijden meestal niet op vaste paden.

En de hond gaat altijd mee

Pas als we langer dan 4 uur weggaan gaat er eten mee,drinken als het erg warm is.

Aide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:36

Altijd een mobieltje in mn rijbroek met in het hoesje van mn mobiel wat geld.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:37

Paard + Mezelf Meer niet.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:24

Meestal wel een mobieltje... Iig zo weinig mogelijk

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:27

Mijn telefoon (die heb ik altijd bij)

Ik weet nog wel dat ik 10 jaar terug in de penny heb gelezen dat het ook slim was om een hoevenkrabber mee te nemen, stel dat er een steentje in zijn hoef komt, misschien een ideetje ?

ff serieus, zo min mogelijk meenemen is wel zo fijn. Als je heel de tijd met allemaal spullen moet gaan sjouwen, word de rit ook niet comfortabeler...

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:31

Halster of touwhalster (vink zelf handiger) onder het hoofdstel
Halstertouw aan het halster geklikt en dan om de hals
Hoevenkrabber (in mijn eigen zak of met een touwtje aan het zadel (dat ringetje vooraan)
Telefoon
Iemand anders! (ik ga eigenlijk nooit alleen)

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:33

Het enige wat ik meeneem als ik het bos in ga (maakt niet uit hoe lang) is mijn mobiel.

Afgelopen winter baalde ik op sommige momenten wel dat ik geen hoevenkrabber bij me had, dat was toen er van die vieze sneeuw lag die zich onder de hoeven vastklonterde.

Tijdens een endurancewedstrijd neem ik een heel klein heuptasje mee met daarin wat 'noodvoedsel' (Sultana's, mueslirepen) en idd een hoevenkrabber. Vaak ook nog twee bidons met water aan het zadel. Maar dan ben ik in totaal ook wat langer onderweg dan met een gewone buitenrit of training, en dan wil ik op flauwe momenten even wat kunnen eten en drinken zonder afhankelijk te zijn van groompunten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:03

Eigenlijk alleen mn mobiel in mn broekzak..