welke trailer merken zijn populair??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welke trailer merken zijn populair??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:58

Op een forum lees ik nu dat de kogeldruk een specifikatie van de trekhaak zelf is, dus als je er een andere trekhaak onder zet die meer kogeldruk aan kan, dan is het toch goed?? Heeft dan toch niets met je auto te maken?

Kijk dit gevonden over onze auto, maar de kogeldruk is als enige niet ingevuld. Papieren bij de trekhaak, officiele volvo trekhaak zitten er niet meer bij.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=10727

ikke

Re: welke trailer merken zijn populair??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:39

russel schreef:
Nog ingewikkelder dan ik dacht, volgens mij weet bijna niemand dit. Dit mag wel als specifikatie bij de trailer vermeld worden lijkt mij. Of staat dat er op hoeveel kogeldruk die trailer tot zijn rekening neemt? Neem aan dat gewicht van de trailer ook een rol speelt.

Wat gebeurt er als je boven je kogelgewicht uitkomt??

Jajaja, jij dacht zomaar er even een trailertje achter te knopen
De trailer heeft een minimaal en maximaal toegestane kogeldruk. Dit staat op het typeplaatje van de koppeling (niet de wagen!!) en is meestal 75 - 100 of 75 - 150 kg (min - max).
Kloppelingdruk te hoog = boete.
Denk er ook aan dat je de kogeldruk van het laadvermogen van je auto af moet trekken!
russel schreef:
Op een forum lees ik nu dat de kogeldruk een specifikatie van de trekhaak zelf is, dus als je er een andere trekhaak onder zet die meer kogeldruk aan kan, dan is het toch goed?? Heeft dan toch niets met je auto te maken?

Kijk dit gevonden over onze auto, maar de kogeldruk is als enige niet ingevuld. Papieren bij de trekhaak, officiele volvo trekhaak zitten er niet meer bij.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=10727

Nee. De auto heeft een maximaal toegestane druk. Die mag je niet overschrijden. Hetzelfde als bij de trekgewichten. Een trekhaak mag misschien wel 1800kg hebben, maar als de autospec maar 1400kg toestaat, mag je maar 1400kg trekken.
Zoek dus een trekhaak die past bij je auto en niet zoals de sukkel van die ene Range Rover van mij, met die 2000kg trekhaak.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:46

Mischien heb ik het gemist, maar hoe kom je er dan achter wat de kogeldruk van je trailer is?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:55

PS, overigens ben ik nog steeds heel erg blij met de Heja 1.5 paards die ik vorig jaar 2ehands gekocht heb. Bouwjaar 2003, teruggekeurd naar 1200kg, volpolyester, polyester vloer en een goede rubber mat erboven op en hij heeft nog een mooi kleurtje ook. Ik heb er 2ehands iets meer dan 3000 euro voor betaald en vond dat eigenlijk meer dan redelijk. Hij is/was bijna in nieuwstaat! Ik heb verder geen ervaring met andere trailers, maar deze ligt echt heel erg fijn achter de auto. Ik trek hem met een 1.8 Citroen Xsara Picasso en dat gaat heel best; niet zo een hele grote motor, maar de auto zelf heeft tenminste wel body. Ik voel nauwelijks dat hij erachter hangt.

Ik ben er overigens over aan het nadenken of ik de Picasso mischien van mijn stiefvader over ga nemen als hij hem wegdoet (dit jaar of volgend jaar).

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:00

manic schreef:
Mischien heb ik het gemist, maar hoe kom je er dan achter wat de kogeldruk van je trailer is?

bij mij staat het op het metalen plaatje van de trailer