2/3 keer per week op concours teveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:13

Waarom zou je in g*desnaam 3 keer per week op concours willen? Klinkt alsof je punten nodig hebt...

Voor een keer zou het misschien best kunnen maar om daar nou een gewoonte van te maken... dan rij je altijd naar een wedstrijd toe en kun je nooit eens fijn iets nieuws oppakken of een keer een confrontatie aangaan.

Niet mijn keuze hoor

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 08:26

Missouri schreef:
Waarom zou je in g*desnaam 3 keer per week op concours willen? Klinkt alsof je punten nodig hebt...

Voor een keer zou het misschien best kunnen maar om daar nou een gewoonte van te maken... dan rij je altijd naar een wedstrijd toe en kun je nooit eens fijn iets nieuws oppakken of een keer een confrontatie aangaan.

Niet mijn keuze hoor

Haha punten heb ik niet nodig hoor Ik heb al uitgelegd waarom ik 2/3 x op concours zou gaan, en heb ook al gezegd dat het niet elke week gebeurd... lezen blijft moeilijk schijnt

De overige 4/5 dagen kan ik altijd nog wat nieuws oppakken, en die confrontatie ga ik ook echt op concours wel eens aan hoor.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:31

ik vind het idd best veel, niet alleen voor het paard maar ook voor het dagelijks leven. je staat een uur in te vlechten en dan moet je het er weer uithalen (duurt ook heel lang)

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 08:36

Een uur ? Ik ben met een klein kwartiertje klaar hoor en eruit gaat nog veel sneller.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:39

Ik trek alleen de elastiekjes eruit, de rest gaat vanzelf wel
Kan zelfs tijdens het uitstappen even

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:43

Ik vind het wel kunnen,,

als ik op wedstrijd ga rij ik net als gewoon thuis in de bak,, alleen rijd ik dan nog een proefje erachter aan !

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:44

Moet kunnen toch?
Een dressuurwedstrijdje stelt qua inspanning niet gek veel voor (mits je paard relaxed is op concours en dat is zo zoals je beschrijft).

Ik rijdt naast OHZ ook samengestelde menwedstrijden, en dan is iedere 2 week best pittig, maar daar worden toch heel andere inspanningen vereist.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:45

Zie t probleem niet nee. Kijk als je dat constant doet, ben je raar bezig en kom je inderdaad wat "winstpuntwanhopig" over maar voor een keer? Geen punt.

Volgende week is op donderdag het hemelvaartconcours (vaste prik) en zaterdag en zondag bij ons op stal wedstrijd. Ik start gewoon alle drie de dagen hoor, geen punt!

In juli rijden we de Kievittrofee in Wassenaar, vrijdagavond, zaterdag en zondag! Vinden de meeste paarden fantastisch en is dus ook geen enkel punt!

Wel is het zo dat ik bijvoorbeeld in juni de paardenvierdaagse rij, en dan dus niet het weekend ervoor of erna ook nog een wedstrijd plan.....dat gaat me te ver!

Maar zo een keer tussendoor een paar dagen achter elkaar, geen enkel punt!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:15

Iedreen heeft een heel andere mening dat blijkt wel weer. Of het af en toe en op zijn tijd eens kwaad kan, vast niet..

Maar ik zou het dus niet doen, vind een paard geen wedstrijdmachine. Daarnaast vraag ik me af wat de toegevoegde waarde ervan is. Want tussendoor echt hard in de training aan oefeningen werken lukt zo ook niet. Wanneer moet je dan trainen? Als je de wedstrijden rijdt, ook al gaat het niet zo goed en zoals je thusi altijd doet. Waarom ga je dan op wedstrijd.

Dat iemand het doet, prima en eigen opvatting. Maakt diegen echt niet fout en of slecht, maar ik zie er het nut niet in..

En ff als reactie op wat iemand eerder opmerkte, als je merkt dat je paard er geen plezier meer in heeft wat gas terugnemen. Uiteraard, maar dan ben je eigenlijk al te laat..