Ervaring terugkeuren 2-paards trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:03

ShannaY schreef:
Ik heb zelfs geruchten gehoord dat de E helemaal afgeschafd gaat worden..

Wat heb je aan geruchten als je nu wil rijden met je trailer?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:11

Heel simpel, ik bedenk me wel twee keer voor een E ga halen, als dat in de toekomst afgeschafd of opgehoogd wordt, nu kan mijn vader nog rijden, maar als ik zelf zonder E op pad kan, ga ik er niet voor betalen!

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:26

er zijn een hoop geruchten. alleen dat nu.nl bericht is iets wat ik 'zwart op wit' heb kunnen vinden, over veranderingen van de regels.

Imker

Re: Ervaring terugkeuren 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:42

Naar wat ik dacht, is dat je een tweepaards niet terug kan keuren, dit om de doodsimpele reden dat je er TOCH twee paarden in kan stoppen, al is je laadvermogen naar beneden getrokken.

Bij een anderhalf is het een ander verhaal, daar kun je toch geen twee paarden in proppen, dus is het ook niet zo'n probleem. Ik wil eigenlijk wel reacties van mensen horen, die dus hun tweepaards teruggekeurd hebben gekregen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:47

Dat zei ik eerder ook al.
Ik vraag me ook af of de RDW dat wel doet.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:51

is het geen goed plan om van iemand anders een paard te lenen (een pony lichter dan 500 kg).
en daar mee wegen, dan zit je toch op minder gewicht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:52

En wat is daar het nut van?
Als je dan je eigen paard laad ben je te zwaar en als nog fout als er wat gebeurd

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:58

RK, ik had niet alle 3 de pagina's doorgeploegd ...

Maar idd, het lijkt mij niet te kunnen. Ik ben geneigd om eens de RDW te bellen... zal ik het doen, of zal ik het niet doen????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:02

Doe maar, geeft meteen duidelijkheid.

Ik kan het me ook bijna niet voorstellen, om precies de reden die jij geeft.
Maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:32

imker schreef:

Maar idd, het lijkt mij niet te kunnen. Ik ben geneigd om eens de RDW te bellen... zal ik het doen, of zal ik het niet doen????

Ja, bel eens. Ik ben wel benieuwd, eigenlijk.
Ik heb wel eens twee-paards trailers gezien die 1800kg mochten wegen. Waarschijnlijk is er dus wel iets ruimte, maar waarschijnlijk niet zoveel als TS wil.
Overigens mag het ook wel algemeen bekend zijn dat de politie hun trailers heeft MOETEN aanpassen, omdat ze geladen 2200kg bleken te wegen!! (westfalia levert op verzoek een 2400kg spec trailer)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:03

imker schreef:

Het zou heel fijn zijn als je eens wilde bellen en vragen ook of zij iets weten van het veranderen van dat E-rijbewijs.
Indien het nl. echt strenger gaat worden ga ik heel snel achter een E-rijbewijs aan.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:46

Grrrr, de grrrr de gggggrrrr!!
Had ik nét een lap tekst getypt: WEG!!!

Maar goed, ik heb gebeld met de hypothetische vraag: ik wil mijn trailer terugkeuren, kan dat?

Het antwoord:
Terugkeuren is mogelijk als voldaan wordt aan één van de volgende eisen
1. Dat de trailer voorheen al eens eerder omhoog gezet is qua max.toeg.massa en dat je hem weer terug op het oude gewicht gekeurd wil hebben.
2. Als dat niet zo is, dan kan het evt. nog als de importeur 2 max.toeg.massa's toegekend heeft aan de trailer
3. Als er een fysieke beoordeling van de trailer plaatsvindt, dwz dat de RDW de trailer moet zien en dan beoordeelt of hij teruggekeurd kan worden.

Het terugkeuren van tweepaardstrailers is nagenoeg onmogelijk heb ik ook uit haar verhaal opgemaakt.

Toen kwam mijn taxi voor vandaag en moest ik het gesprek beëindigen. Maar dit was in het kort waar het gesprek op neerkwam.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 01:57

Sorry Imker, is niet waar. Ik heb het max. laadvermogen van mijn trailer teruggebracht terwijl het nooit verhoogd is.
Kan dus altijd. Kwestie van simpelweg het kentekenbewijs opsturen naar de RDW met een formulier dat je kan uitprinten van de site van de RDW.
Op het moment dat je een ongeluk of (minder erg) een controle krijgt, moet het max. laadvermogen + gewicht van de trailer meer zijn dan ledig gewicht trekkend voertuig.
Is dit niet zo, heb je een groot probleem..
ShannaY, mijn advies: zorg voor een lichtere (1 of 1,5 paards-)trailer!
Voor meer info (en geloof me, ik weet hoe het zit) pb me maar.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:34

Eerst goed lezen dan Roos, er zijn drie mogelijkheden waarop je je trailer kunt laten terugkeuren

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:46

Idd Roos, ook die optie heb ik belicht....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:06

imker schreef:
Idd Roos, ook die optie heb ik belicht....

maar dan door keuring van de RWD bedoel je, optie 3 toch? Wij hebben het ook met onze oude trailer gedaan, formuliertje invullen en kregen zo nieuw kenteken op gestuurd, klaar is klara! Tegenwoordig moet je er wel voor betalen, en misschien is het dus ook zo dat het aangepast en dat het gekeurd moet worden, dat weet ik verder niet

Imker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:18

Talida, maar dat draait dan ook vaak (volgens mij in jouw geval) om een anderhalfpaardstrailer en geen tweepaards.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:42

misschien dat ik nou een blonde vraag stel: dat artikel over die B rijbewijsmensen dat ze meer mogen trekken gaat toch alleen op voor de mensen met een grote zware auto (lees 4WD of busje) die anders toevallig net boven de 3500 kg uit zouden komen? dat is dan toch op dit verhaal helemaal niet van toepassing omdat het om een lichte auto gaat???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:56

Lijkt me idd ook niet van toepassing.
En voor die kleine vrachtwagentjes op B rijbewijs is het wel fijn, kunnen ze net wat groter zijn en wel een laadvermogen hebben, boven de 1000 kg

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:01

Beetje dom van mij misschien hoor... maar waarom niet gewoon je E halen , want totdat het anders gaat worden met de regelgeving heb je het toch nodig. En waarom niet gewoon een goede trailer kopen of andere auto,

Met terugkeuren hou je jezelf toch een beetje voor de gek vind ik en ik vind dat de veiligheid van mijn paard boven alles gaat ook met rijden en weggedrag en ongelukken etc.

een dure 4 wiel drive kan ik ook niet betalen maar ik heb dan een oldtimer gekocht die alles mag trekken. En even doorgespaard en een goede trailer gekocht !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:07

Het terug keuren van een trailer heeft in de praktijk helemaal niks met de veiligheid van je paard te maken hoor!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:49

ShannaY schreef:
Het terug keuren van een trailer heeft in de praktijk helemaal niks met de veiligheid van je paard te maken hoor!

tis maar hoe je het bekijkt, als je dus een eigenlijk te zware trailer achter je te lichte auto zet, is het allicht minder veilig dan als het gewoon in 1x wel mag kwa gewicht.

Immie, je hebt gelijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:12

Nee, want mocht ik overwegen mijn trailer terug te laten keuren, doe ik dat niet omdat mijn auto het niet mag trekken, maar omdat ik hem alleen met E mag trekken. Auto trekt de trailer makkelijk.

Ik weet nieteens of je je trailer wel mag terug laten keuren als hij zwaarder is met inhoud als je auto. Dan ben je wel onveilig bezig,.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:21

Er ligt een voorstel van de Europese commisievoor een herziening van de Europese rijbewijsrichtlijn.
Dit voorstel voorziet in een nieuwe definitie van de categorie E: alle aanhangers zwaarder dan 750 kg vereisen een rijbewijs E. Dit is echter slechts een voorstel. Het voorstel moet nog de codecisieprocedure in er is nog geen implementatiedatum vastgesteld en of voorgesteld. Onbekend is of deze herziening doorgaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:45

tuurlijk gaat dat door.
Allemaal extra geld in het laadje