[PG] Nikita, 11-jarige KWPN-schimmelmerrie.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 10:28

Even gezocht naar foto's maar ik heb alleen nog fotos van toen ze drie jaar en veulen was, aan deze fotos kunnen denk ik geen herkenningspunten meer te vinden zijn,aangezien ze nu spierwit zal zijn zoals haar halfzusje en haar moeder.
Misschien is op haar rechterachterbeen nog wel een litteken te zien, ze heeft namelijk vroeger een jaarling over de omheinig gejaagd en kwam daarbij vast te zitten in het draad.( ze heeft toen 3 weken in utrecht gestaan voor de behandeling ervan).
Tevens is het misschien typerend voor haar dat haar hoofd iets verder doorloopt( dat wil zeggen haar oren beginnen ietsjes eerder dan dat knobbeltje op haar hoofd gestopt is).En dat haar voorpluk waarschijnlijk niet veel zal voorstellen alleen een toefje ofzo, haar familie hebben allemaal mooie manen en een staart maar de voorplukjes zijn belabberd.
Zoals ik al eerder vermeldde heeft ze in het verleden in ieder geval een bokhoef en een platte hoef voor gehad, mijn smit gaf aan dat het te verhelpen zou kunnen zijn, mits ze de hoefsmid zou tolereren.( ze heeft mijn smid in ieder geval een ziekenhuis bezoekje gegeven ondank dat ze gesedeert was)
Ze was ook vrij angstig en gefrusteerd als er een veearts langs moest komen voor een enting ofzo, als ik mijn veearts dan belde was de enigste vraag : IS HET DE SCHIMMEL? ze kwam dan speciaal na het werk als ze geen veearts luchtje meer bij zich had, eerst gewassen en dan pas mijn paard behandelen.
Eigenlijk heel krom maar gezien haar toch lichtelijk getraumatiseerd 3 weken ziekenhuis verleden in utrecht niet geheel onlogisch ben ik bang voor.
Alleen voor kinderen en voor mij was ze super lief, maar voor mannen en mensen die het zogenaamd beter wisten( elke stal heeft wel zo iemand rondlopen) was het echt een draak en zou ook niet chromen om gericht te trappen of te bijten, voor deze mensen was ze gewoon echt gevaarlijk!
Mensen om mij heen hebben ook altijd gezegd dat paard word je dood, maar ik heb er toch echt heerlijke bosritten en troetelmomenten mee gehad, ze vertrouwde mij gewoon 100%, als er een moeilijke situatie tijdens een bosrit was en ik stapte af omdat ze over haar hele lijf begon te trillen zou ze nooit weggerend zijn ze kroop echt onder hand in je, net alsof ik haar dan kon beschermen.
Mijn grootste angst is dat Nikita in nederland is gebleven en dat haar papieren vermoedelijk met een andere schimmelmerrie zijn meegegaan.( dit omdat haar papieren voor mijn gevoel niet echt slecht waren).
Misschien leeft ze ook al niet meer omdat ze toch vrij onhandelbaar was voor vreemde mensen, maar ergens hoop ik nog steeds dat ze bij een persoon is gekomen die haar begreep en met geduld en respect weer in het leven heeft weten te zetten en dat ze nu misschien wel vrolijk dartelend met een veulentje lekker in de wei staat te grazen.( hopen mag altijd toch?)

Misschien wel een te groot verhaal om te lezen, maar ik moest het gewoon even kwijt, temeer omdat nadat ze verkocht is door mijn oom, er later doodleuk werd verteld als je het even had gezegd tja dan had je haar kunnen krijgen!!!!!Maar de verkoop ging onaangekondig en ze was binnen 1 week weg!

Er zijn al zoveel lieve mensen geweest die met mij mee hebben gezocht via Bokt.nl en die ben ik dan ook al zeer dankbaar, maar hoop dat er nog meer mensen zullen zijn die zeggen hé misschien ken ik haar wel.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:38

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat zou haar stokmaat zo ongeveer moeten/kunnen zijn?
En weet je toevallig de kleur van haar hoeven?

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 10:45

Ik verwacht dat ze tussen de 1.60 en 1.65 moet zijn gebleven en de kleur van haar hoeven poeh das lastig......ik dacht nu zit ik even te graven in mijn geheugen dat er 1 licht was?maar weet dat echt niet meer zeker.

dblijham

Re: [PG] Nikita, 11-jarige KWPN-schimmelmerrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:48

Er staat een 15 jarige Nikita bij ons op stal, schimmel, niet al te groot en niet heel makkelijk met rijden. Ze zou Mdressuur gelopen hebben.
De eigenaresse zou graag meer willen weten over haar verleden...
Ik ga haar vragen wat de afstamming is.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 10:51

Is ze misschien een steigerend typje tijdens het rijden?Bedoel meer dat wanneer ze zich verzet ze alles de lucht in gooit....( dat deed ze namelijk vroeger nog weleens)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:01

Als je ook maar enigzins druk van voren geeft gaat ze idd "huppen" en gooit ze haar hoofd in de lucht. In de omgang is het wel een zeer lief dier.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 11:11

Klinkt bekend maar ja er zullen er meerdere zijn die dat doen, ik hoop het zo!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:24

Ik weet nog geen afstamming maar heb wel gehoord dat "onze"
Nikita in 2001 al van iemand in Drenthe was, als jouw Nikita in 2005 van markKH was dan zou het dus niet dezelfde zijn.
Zodra ik de eigenaresse spreek vraag ik haar naar de afstamming.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:35

Ze is niet van Mark geweest ik heb hem toen nog een mail gestuurd en hij had een andere nikita.
Dus gelukkig blijft de optie nog open...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:40

Heb de eigenaar gesproken, sorry maar het is niet de Nikita die jij zoekt.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 09:44

Oke heel erg jammer, maar echt bedankt dat je geinformeerd hebt.

Gr.Marianne

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:37

Heb je misschien nog een foto?
Ik kan de andere niet zien, maar bij ons op stal staat ook een paard, schimmel, heet Nikita..
Best hoog, wat zwaarder gebouwd.
Niet helemaal wit, maar allemaal bruine spikkeltjes.

FabrieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:53

Is Nikita haar officiele naam? Ik ken wel een Nikita, maar haar officiele naam ( in paspoort) begint met een O, de rest van de naam weet ik op dit moment niet meer uit mijn hoofd.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 07:48

Ik zal de foto die ik heb nogmaals inscannen en plaatsen en op papier heeft ze Nikita , wij hebben haar deze naam gegeven toen ze geboren werd, vandaar dat ik het met zekerheid kan zeggen.

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:16

een meisje bij ons op de manege had ook een schimmel die lijkt echt heeel veelop die van de foto ik zou haar vanavond even vragen als ze er is!
hoe groot is deze pony?

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 15:37

Ik denk dat ze rond de 1.60 is gebleven, misschien ietsjes kleiner of iets groter.Mag ik vragen in welke provincie dat was?

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:06

ik heb niet geinfomeerd want ze was er niet,
maar deze was kleiner dus dan is het hem helaas niet!
sorry maar nog veel succes met de zoektoch!

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 10:30

Nieuw jaar.....nieuwe ronden nieuwe kansen.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 14:50

Schopje /3

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:56

De aanhouder wint......dus wederom een schopje..misschien ben ik wel 8)7 maar wil zo graag weten waar ze is gebleven!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:04

heb je al een foto ?

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 09:02

Staat bovenaan.

NikitaKWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 08:38

Het levensnummer van de merrie Niqueta is 95.6334.

marleen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:56

Er staat in manege alblasserdam een klant met een schimmel nikita. Ze heeft voor een bokvoet voor. Anders moet je even de manege bellen misschien weten die meer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:39

Mioux schreef:
heb je al een foto ?

?