Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:24

Margreet schreef:
polly_amigo schreef:
Ja maar in het begin had ik er geen last van.. Nu ik
niet meer zovaak meer mee rijd begint het.. Wel vreemd

Dikker geworden?

Haha, ja dat wel 2 kilo..

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:27

ik vind petrie echt geweldig zitten ik zat toen ook te twijfelen maar heb geen spijt gehad

Shirley15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:13

Ik heb ook petries en ik ben er wel tevreden mee!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:56

Met Petrie geen ervaring helaas, wel met Cavallo. Na drie keer binnen een half jaar verrabbezakte ingezakte lelijke laarzen, en dan nog een duur model, nooit meer Cavallo's voor mij. Ik ben heel erg netjes op mijn spullen maar die dingen waren echt waar-de-loos in gebruik.

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:06

Ik heb ruim 6 jaar geleden een paar Petries gekocht. Ik heb ze in al die tijd ongeveer 15 keer gedragen. Ze zijn dus nog steeds niet ingelopen en ik vind ze vreselijk zitten. Dat stugge rundleer, heb heel weinig gevoel in m'n kuit als ik met die laarzen rijd.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:11

Ik heb ook Petrie's, ben er tevreden over. Zijn fijne laarzen en van goede kwaliteit

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:52

_Marleen schreef:
ik heb Petrie standaard. Ben er erg tevreden over alleen in het begin leek de linkerlaars veel smaller dan de rechter. de linkerlaars knelde toen ook, vooral in het begin als ik ze aanhad, maar had er na een weekje geen last meer van..alhoewel links nog steeds moeilijker aangaat en strakker zit. Ik ben zeer tevreden over deze laarzen!

Wel is over nagedacht dat je ene been dikker (gespierder) is dan je andere?
Overigens lees ik dat bij een aantal mensen de Perfect werd afgeraden, ik krijg wel het idee dat dat met de prijs te maken heeft. Mensen zijn makkelijker over te halen om 30 euri meer voor de Standard neer te leggen.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:56

Ik dacht dat het meer dan 30 euro verschil was
Ik heb er geloof ik 275 voor betaald

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:19

patos schreef:
_Marleen schreef:
ik heb Petrie standaard. Ben er erg tevreden over alleen in het begin leek de linkerlaars veel smaller dan de rechter. de linkerlaars knelde toen ook, vooral in het begin als ik ze aanhad, maar had er na een weekje geen last meer van..alhoewel links nog steeds moeilijker aangaat en strakker zit. Ik ben zeer tevreden over deze laarzen!

Wel is over nagedacht dat je ene been dikker (gespierder) is dan je andere?
Overigens lees ik dat bij een aantal mensen de Perfect werd afgeraden, ik krijg wel het idee dat dat met de prijs te maken heeft. Mensen zijn makkelijker over te halen om 30 euri meer voor de Standard neer te leggen.

Het verschil qua prijs van de Perfect en de Standaard is geen 30 euro Bedoel je de Windsor (oud model) niet?

De perfect zat vorig jaar op 200 euro en de Standaard op 289 euro inmiddels zijn ze weer duurder geworden.

Amulet

Re: Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:24

Ik heb de Petrie standaard en ben er erg tevreden mee. Ik heb ze nu dik een jaar en ben er erg zuinig op. Ze zien er eigenlijk nog uit als nieuw en ze zitten ook fijn.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:56

ik zou niet de goedkoopste nemen, kan je beter investeren in wat duurdere... die coating is niet echt geweldig en er was ook iets met de zool, als je die te laat vervangt kan je je laarzen weggooien.

heeft die meneer van de ruitersportzaak me toen uitgelegd. ik heb nu petrie standaard, die vind ik wel oke eigenlijk.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:18

Ik heb ook Petries gehad. Ik had er alleen iets verschikkelijks mee. Bij mij ging de binnenkant los. Binnen een jaar. Dus ik kreeg ze aan maar zodra ik ze uit deed ging de binnenkant bij mijn enkel een stukje mee hierdoor bleef mijn hak haken en had ik verschikkelijke pijn.
Dit kon niet gemaakt worden. Ik hoop voor iedereen dat dit hun niet overkomt het is echt een ramp als je laarzen vast zitten door zoiets en het ontzettend pijn doet om ze dan uit te krijgen. Ik neem aan dat dit ook een fabrieks foutje was.
Dus toen ben ik overgestapt op andere leren rijlaarzen(Derby). Dit was mede omdat de zaak(wil ik niet bij naam noemen) waar ik met mijn laarzen terug ging echt heel lang duurde en ik met de leren laarzen die ik daarvoor daar al had gekocht ook al problemen had. Toen was de fabriek waar mijn laarzen waren ineens verdwenen en laarzen dus ook weg.

Succes met kiezen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:05

Ik heb de Petrie Standaard en ik vind ze niet fijn.

Ze zijn stug, de zolen slijten snel en ze sluiten bij mij op de wreef en rond de enkels slecht aan waardoor ik veel te veel speling in mijn laars heb en vaak kramp krijg in mijn kuit doordat het allemaal niet fijn zit.
Vooral mijn rechter laars is een stuk losser dan de linker.

Ik heb maatwerk op de schacht en op de voet en ik heb er een rits in.
Ze waren € 420,00, maar ik rijd liever met mijn chaps.

Ik rijd links altijd met 2 paar sokken en rechts met 3 paar sokken

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:19

Ik denk dat het dan eerder een verkeerde aanpassing is geweest dan dat het echt aan het merk/model gelegen heeft?!

OscarloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:43

Heey..

Ik heb ook petrie's... Ik heb ze wel tweede hans gekocht maar ze warenn 2 keer gedragen.. Ik vind het een helle fijne laars.. En ze houden zich ook erg goed...

Alleen gaat het leer aan de binnenkant er nu af, hou dit kan snap ik niet hellemaal... Het bladerd gewoon..
Ik weet niet waar het aan ligr, maar verder vind ik het een fijne laars

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:09

Maar ik laat me petries volgende week dus wijder maken ofzo ... Dat ze dan niet meer zo knellen aan me hielen.. Iemand ervaring tips daar mee mischien ?

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:57

Hoe laat ej ze wijder maken?
Oprekken zou ik niet doen. Leer krimpt namelijk altijd weer naar zn oude formaat terug dus dan kan je om de paar maanden terug gaan. Bovendien is oprekken slecht voor het leer!
Een rits erin of elastiek zou ik doen als ik jou was!

_Linnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:06

Ik heb ook Petries maar ben er niet super tevreden mee. Ik heb ze na een half jaar terug moeten sturen, omdat er een gaatje zat op de naad bij m'n voet. Er zat ook al een beschadiging op. Dit heeft ontzettend lang geduurd, dus ik heb heel veel moeten zeuren om m'n laarzen weer een op tijd terug te krijgen voor een wedstrijd.
Na een jaar viel er een deel van m'n hak af en nu (heb ze nog geen anderhalf jaar) begint de zool wat los te laten.
Ze blijven op zich mooi, maar beschadigingen blijf je zien, ook na veel poetsen. Ze gaan behoorlijk inzakken rond je enkels.
En ik heb heel veel last gehad met inlopen omdat ze gigantisch stug zijn.
Maar verder weinig ervaring met andere laarzen, alleen van Divoza, dus ik kan je weinig vergelijkingsmateriaal geven.

Edit: Ik loop er wel vrij veel mee. Doe ze thuis aan en heb ze dus ook aan als ik paard uit t land haal/poets etc. Maar goed, ik vind dat ze wel iets moeten kunnen hebben.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:48

Al zolang ik paardrijd (en dat is al heel erg lang) draag ik Petri's en was hierover altijd erg tevreden. 5 jaar geleden de Perfect gekocht, maar wat een afknapper...
Heb al tig keer geprobeerd ze in te lopen, maar ze blijven pijn doen, er mee rijden gaat uberhaupt al niet: a) kom er niet mee op mijn paard b) ik voel niet waar mijn beugels zitten c) ik heb geen flauw idee of ik mijn paard aandrijf of niet want ik voel helemaal niets aan mijn kuit.
Deze laarzen gaan het helaas niet worden, ik heb echt een gevoel of ik pvc-pijpen om mijn benen heb, voor mij nooit meer.

In een ultieme poging er nog wat van te maken zal ik ze eens flink in de olie of vet zetten, en anders is het helaas pindakaas, enkeltje richting zolder om voortaan stof te verzamelen, deze laarzen dragen is regelrechte zelfpijniging.

Ik las dat iemand groene laarzen kreeg: komt misschien door het schoonmaken met zadelzeep, is bij mijn vorige laarzen ook gebeurd, met zwarte schoensmeer kreeg ik ze wel weer toonbaar.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:27

Ik vind ze erg fijn, maar kan er nog steeds niet goed mee springen i.v.b. pijnlijke knieholtes en enkels .

Jules

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:22

MayraS2 schreef:
Ik vind ze erg fijn, maar kan er nog steeds niet goed mee springen i.v.b. pijnlijke knieholtes en enkels .

Hmm, heb je daar wat dan? of krijgt iedereen daar wel last van?

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:25

Ik heb de petri anky's en vind ze echt super

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:46

Ik heb ook Petrie's ben er opzich wel tevreden over maar, doordat ik wat aangekomen ben Heb ik ze helaas wat op moeten laten rekken en sindsdien rijden ze helemaal niet lekker meer. Heel raar eigenlijk, maar ik leef er maar mee..

Onia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:06

Ik heb al vijf jaar petries en ze zien er nog prima uit zitten ook heerlijk....dat is dat geld wel waard

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:05

Jules schreef:
MayraS2 schreef:

Hmm, heb je daar wat dan? of krijgt iedereen daar wel last van?

Nee ik denk dat ik er te weinig mee rijd, rijd er meestal 1x in de week mee in de rijles en verder rijd ik met rijschoenen dus ze zijn nog niet echt soepeltjes .