Wanneer ergeren jullie je aan een Jury?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inkiesurban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:15

ik vind inderdaad dat ze niet naar het type paard moeten kijken maar naar de verrichtingen. Maar jammer genoeg gebeurd dit heel dikwijls en dat heeft mij het plezier van het dressuur wel een beetje ontnomen.

Mirjammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:49

Ik erger me eigenlijk alleen maar heel erg als ik lage cijfers krijg zónder commentaar erbij. Prima dat ze me een laag cijfer geven, maar geef dan wel aan wat ik verkeerd doe, dan kan ik er in ieder geval aan gaan werken!

Attitude

Re: Wanneer ergeren jullie je aan een Jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:20

-een 5 krijgen voor een contragalop, waarin ik ongeveer 5 wissels om de 4 heb gemaakt, en er dan staat verzet.
-een 4 krijgen voor achterwaarts ( niet getoond staat er bij), op video staat wel degelijk dat ik achterwaarts ben gegaan. Ga je het later aan de jury vragen, zegt ze ik heb echt niets gezien hoor, ze had ook geen interesse in de video. Maar geeft dan een nul ipv een 4, het was tenslotte niet getoond volgens haar.
-Jury’s die vinden dat je bijvoorbeeld achter hoefijzers moet hebben/de kleur van je bit niet mooi vinden enz enz…
-Jury’s die aan mij vragen als ik zit te schrijven -> wat vindt je ervan, wat voor cijfer geef jij, of ik moet zeggen-> hij staakt ( en ze zit niet op te letten).
-Jury’s die niet zien dat mijn paard onzuiver stapt.
-Van de ene jury een 7, van de ander een 6 ( dit snap ik nog wel 7/6 ) krijgen voor je uitgestrekte stap, van de ander een 2 en dat voor dezelfde kur ( er zaten drie jury’s)

Er zijn ook goeie jury’s hoor, die 3-en en 8-en geven. Daar rij ik graag bij, en die ook nog met commentaar komen waar je wat aan hebt en klopt.
Van de zomer bij een meneer gereden die toen ik langs de auto reed om te beginnen voor mn tweede proef hoopte op net zo’n proef als de 1e, en dat was positief bedoeld.
Zo’n man geniet gewoon van het dressuurrijden.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:01

Ik heb wel eens eenn jury gehad die ons als combinatie echt niet mocht. Ik kreeg de raarste punten en commetaar. Zoals de middengalop was erg netjes en daar stond vervolgens bij dat het wel verzameling leek Andere combinaties kregen 8en voor gigantische fouten als niet meer terug gaan vanuit de galop en stijgeren recht voor de juryauto. hehe tis toch schandalig he! Kan der nu wel om lachen maar toen...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:26

erleyne schreef:
Ik ben het niet met je eens Dribje. Ik zat gisteren bij een jury, en er kwam een fjord binnen in de M2.
Hij zei ook dat hij Fjorden verschrikkelijk vond en eigenlijk niet geschikt voor de dressuur. Maar uiteindelijk zette hij hem wel 2 keer op de tweede plaats, voor aardig wat langbenige kwpn´rs. Niet van harte, maar hij zei zelf dat hij er niet omheen kon. En het was niet zo dat die fjord het echt super deed en ver boven de rest uitstak, maar gewoon per oefening iets beter dan die anderen.

Dan nog vind ik het een beetje raar je zo uit te spreken over een combinatie. Ik denk dat de jury waar ik het over had uiteindelijk toch wel redelijk gepunt had hoor, maar ik vind het toch wat ongeloofwaardiger worden wanneer je je van te voren al zo uitspreekt.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:29

Dribje schreef:
erleyne schreef:
Ik ben het niet met je eens Dribje. Ik zat gisteren bij een jury, en er kwam een fjord binnen in de M2.
Hij zei ook dat hij Fjorden verschrikkelijk vond en eigenlijk niet geschikt voor de dressuur. Maar uiteindelijk zette hij hem wel 2 keer op de tweede plaats, voor aardig wat langbenige kwpn´rs. Niet van harte, maar hij zei zelf dat hij er niet omheen kon. En het was niet zo dat die fjord het echt super deed en ver boven de rest uitstak, maar gewoon per oefening iets beter dan die anderen.

Dan nog vind ik het een beetje raar je zo uit te spreken over een combinatie. Ik denk dat de jury waar ik het over had uiteindelijk toch wel redelijk gepunt had hoor, maar ik vind het toch wat ongeloofwaardiger worden wanneer je je van te voren al zo uitspreekt.

Ik vind ook idd dat een jury zich niet zo tegen iemand anders mag uitspreken als hij een combinatie niet mooi vindt maar iedereen heeft zo zijn smaak.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:33

Tja, en over smaak valt niet te twisten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:23

Dat je rustig voor gek wordt verklaard en of je wel goed in je hoofd bent dat je een wedstrijd gaat rijden, dat ik waardeloos heb gereden en dat het een aanfluiting was. Goed genoeg voor in dit topic??
Aanleiding voor deze woorden was een pony die voor het eerst in zijn leventje een binnenbak zag en dus zijn pootjes meer opzij zette dan naar voren omdat hij alles hartstikke spannend vond.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:04

Maar waarom ga je in hemelsnaam met een pony op een indoorconcours als hij( jouw woorden) nog nooit van zijn leven in een binnenbak is geweest??????
Ik denk dat het commentaar niets te maken heeft met je pony, maar alles met de ruiter. Zoiets mag je een pony eigenlijk niet aan doen.
Persoonlijk zou ik zoiets niet posten op conto van een jury, ik zou het posten bij "mijn grootste blunders"

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:26

amondi schreef:
Maar waarom ga je in hemelsnaam met een pony op een indoorconcours als hij( jouw woorden) nog nooit van zijn leven in een binnenbak is geweest??????
Ik denk dat het commentaar niets te maken heeft met je pony, maar alles met de ruiter. Zoiets mag je een pony eigenlijk niet aan doen.
Persoonlijk zou ik zoiets niet posten op conto van een jury, ik zou het posten bij "mijn grootste blunders"

Misschien omdat ik uit elke manege geweerd wordt met mijn aanspanning. Omdat ik de bodem van de bak aanrijdt met mijn wagen en er geen enkele ruiter meer de bak indurft als ik daar rijdt????
Dus is een wedstrijd de enige mogelijkheid om hem een binnenbak te laten zien. Ooit moet hij het leren.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:35

kom dan maar gauw hierheen verhuizen, hier heb je ( alleen al in een straal van 10 km) 3 bakken waar je binnen, aangespannen mag rijden!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:46

Als jij zorgt voor een inkomen is dat te regelen Mijn vader is aan deze regio gebonden door zijn baan.
Hier zijn in een straal van 10 km ook wel 4-5 bakken, maar allemaal dressuurstallen. En die mensen rennen al weg bij het woord aangespannen.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:08

Echt ergeren aan een jury doe ik mij niet. Wat ik toch wel een beetje vreemd vond was toen ik naar de jury ging en hij zei ''Nette, goede proef''. Ik had dus wel een winstpuntje vewacht, kreeg ik mijn coupon terug 148 punten.. Dan weet ik niet wat hij een goede proef vind maar een goede proef heeft meestal toch wel wat meer punten
En verder vind ik het wel jammer dat er bij onvoldoendes geen commentaar staat. Of als ik een 5 heb op wijken dat er staat, beter wijken

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:17

Ik erger me aan een jury als ie de helft van de proef niet kijkt. Of als ie niet durft te punten. Als iets ontzettend slecht gaat bv een 4 geeft, terwijl ik dan denk, geef ee 1 of een 2, maar ook naar boven toe punten.

Maar het zijn toch de juries die de dressuursport mogelijk maken!!!