Hoe hoog ligt het niveau in de B ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:10

oke, dit is voor NIEMAND aanvallend bedoel ( ookal zal het misschien zo over komen )

een tijdje terug ( vorige maand ) had ik met mijn haflinger mijn EERSTE officiele wedstrijd. aangezien hij dag en nacht buiten staat en het super slecht weer was geweest, had ik een hele week niet gereden ( ik lekker eigenwijs en gewoon hop, op naar de wedstrijd ) nou ik had in de eerste proef dus een pony dioe ontiegelijk STERREN liep te kijken, en nog werd mijn proef beloong met 159 punten ( 1 wnst dus ) en toen, even lekker verder los kunnen rijden, op naar de 2e proef, enkele stukken waren zeker netjes naagefelijk, maar hij liep ontzettend te schudden met zn hasses en toch werd die proef beloond met 164 punten ( weer een winst dus ) en ook nog gedeelte eerste plaats met een kennis van mij

oke, nu met de nieuwe proeven moeten ze idd in de B nageeflijk zijn. en dat hebben we dan in een klein maandje ook lekker voor elkaar gekregen ( zelfs al stukken netjes aan de teuel met de achterhand eronder )

oke nu even mijn mening,

Ga eerst lekker kijken hoe de meeste paarden lopen op concours, en vraag aan je lesgever hoe hij/zij er over denkt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:12

Dit verslag zegt meer over de jury dan over het B niveau. Met een sterrekijker mag je geen winst rijden. Je kan wel eerste worden, dat wel.

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:43

Noemen jullie dit nageeflijk dan? En ja, ik weet dat mijn beugels veel te kort zijn, maar die zijn inmiddels al een heel stukje langer

(pony is 3 en hier nog maar twee, drie weekjes onder het zadel)

Afbeelding
Afbeelding

Jodie_

Re: Hoe hoog ligt het niveau in de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:45

159 en 164 punten winst??

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:47

Bij de oude proeven wel bij de nieuwe proeven niet

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:49

Oude proeven ja. staat duidelijk in het verhaal...

Ik zal trouwens geen commentaar geven op vampire d'r foto, want dan hebben we geheid ruzie.
Overigs vind ik nageefelijkheid beter te beoordelen in het echt. Op een foto kan het lijken of een paard nagevelijk is, maar als je daar constant flink voor moet sjorren, vasthouden en trekken is het imo niet nagevelijkheid zo als je dat willen zien.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:37

amondi schreef:
Sorrie, maar je moet echt voor de loodlijn of misschien op de loodlijn uitkomen. Deze pony loopt in een hoek van 45 graden, bijna!
Teugels moeten echt veel meer lucht geven en je been moet er aan.

Daarbij loopt hij in telgang! Of althans zo lijkt het.
Als jij vindt dat hij voor zijn doen op deze manier nageeflijk loopt zou je hem beter niet kunnen uitbrengen, ook niet in de B.

Maar ik ben dan natuurlijk wel nieuwsgierig genoeg om te willen weten of je dat wel doet en zo ja, wat je punten zijn.

ok even op in gaan:
A- dit is niet meer mijn pony
B- ik ben er nooit mee gestart
C- hy had gewoon teveel ongeduld om echt netjes te lopen als je m echt netjes had was ie alweer aan de knetter (daarom dus de teugels vrij strak want door zijn toedoen heb ik al een nek/ rugblessure van hier tot tokio)
btw, sorrie, is met een y

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:37

Een paard wat met het hoofd in de lucht loopt hoort idd geen winstpunt te halen! Een paard hoeft in de B heus niet de hele proef nagevelijk te lopen als je er maar voor zorgt dat het paard niet tegen de hand is. Hier wordt je gewoon (terecht) op afgestraft!

Over de foto's, ik vind het er niet ontspannen uit zien, voor zover het te zien is op de foto's lijkt het dat het paard ook niet netjes over de rug loopt? Maar goed als het beestje net 3 weken onder het zadel was, hoe ziet het er nu uit?

Judith: Als je wilt weten hoe het gaat op een wedstrijd, je mag altijd een keertje mee als je zin hebt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 06:40

vampiregirl schreef:
amondi schreef:
Sorrie, maar je moet echt voor de loodlijn of misschien op de loodlijn uitkomen. Deze pony loopt in een hoek van 45 graden, bijna!
Teugels moeten echt veel meer lucht geven en je been moet er aan.

Daarbij loopt hij in telgang! Of althans zo lijkt het.
Als jij vindt dat hij voor zijn doen op deze manier nageeflijk loopt zou je hem beter niet kunnen uitbrengen, ook niet in de B.

Maar ik ben dan natuurlijk wel nieuwsgierig genoeg om te willen weten of je dat wel doet en zo ja, wat je punten zijn.

ok even op in gaan:
A- dit is niet meer mijn pony
B- ik ben er nooit mee gestart
C- hy had gewoon teveel ongeduld om echt netjes te lopen als je m echt netjes had was ie alweer aan de knetter (daarom dus de teugels vrij strak want door zijn toedoen heb ik al een nek/ rugblessure van hier tot tokio)
btw, sorrie, is met een y

Sorrie, ( overigens een juiste spelling, sorry mag ook. Misschien even controleren als je een sneer wilt geven?)

Maar waarom zet je dan een foto neer met de vraag of we hem nageeflijk vinden? Je weet toch zelf het antwoord wel? (Oh, en hy is geen woord)
Als je niet tegen kritiek kan, had je beter geen foto kunnen plaatsen.

De pony op de 2e foto's staat igg met een vriendelijk beeld stil. Jammer dat het zadel wat klein is, of te ver naar voren ligt. Dat maakt het niet makkelijker voor de ruiter.
De stap foto is weinig over te zeggen, op deze ondergrond is evenwicht bewaren veel belangrijker dan mooi lopen. De pony lijkt dat te begrijpen, maar ook hier geeft het een vriendelijk beeld.
De stoelzit van de ruiter zal idd wel verandert moeten worden, probeer regelmatig zonder beugels te rijden, dan kom je vanzelf beter te zitten.
Mooi je onderbenen dan af laten hangen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:23

WD-V is niet bedoeld voor het beoordelen van foto's, dat kan op HAW. Onderling gekat is ook nergens voor nodig.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:34

Ik vind zelf persoonlijk dat ik met deze pony een B-Proefje zou kunnen starten:

Afbeelding
Let a.u.b. niet op haar dikhijd dat ziet er niet uit..

Maar dan zeg ik er wel bij!
- Als die niet sterren kijkt
- NIet al te gespannen is! (wat die op onbekkend terijn zeker wel is! ik heb 2 keer meegedaan aan een onderlinge sp-dag voor ruiters zonder startkaart in de buurt)
- De pony loopt vaak voor de loodlijn, of lekker met ontspannen teugel en dan lekker met een gestrekte hals
- En ze niet zo dik is..

Deze foto is dan ook op het goede moment genomen, als je het hebt over hoe de hals/hoofd houding is!

En ik ben nooit echt gestart, en deze pony is naar Denemarken verkocht.

Sorry Lielle, maar ik wou even een voorbeeldje geven.. Dat als het er een hele proef zo ong. uitziet ik vind dat ik met deze pony dan wel een b-proefje neer zou kunnen zetten (ze is overigens perfect aan de hulpen )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:00

dat is geen houding die ik graag in een B proef zou zien, eerlijk gezegd. De drammerig in de hand en veel te veel achter de loodlijn. Maar aangezien dit niet de bedoeling van het topic is en mijn eerdere waarschuwing gaat dit op slot.