Mijn mening is dat ieder moet doen wat hij prettig vind. Je mag tenslotte in de B al met hoedje rijden dus als je dat mooier vind en je er prettig bij voelt, gewoon doen vind ik. Net als de witte bandage's met losrijden, net zoals al die mensen die in (veel te) dure merkkleding (Anky's
) in de rondte lopen. Zelf rij ik momenteel nog niet met hoedje (L-dressuur) maar ga er wel mee rijden als ik M ga starten. Het is hier in de buurt in het geheel niet ongewoon om al in de B met hoedje te rijden maar dat vond ik voor mijzelf (in de L) niet prettig. Ik heb al een hoedje (voorheen hoger gereden), als ik het hoedje nog niet had, had ik het waarschijnlijk niet eerder aangeschaft dan wanneer ik Z zou gaan starten. Als overigens zou blijken dat mijn hoedje, nadat ik het stof eraf gestoft heb niet netjes meer is dan zou ik niet meteen een nieuwe aanschaffen, maar wederom nog even wachten tot ik Z rijd. Maar ik heb er zeker geen moeite mee als anderen in lage klasse's met hoedje rijden: vrijheid blijheid. 
maar ik kon het ff niet laten