Pluisjes bij eurostar rijbroeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:12

mrblueeye schreef:
Alytje schreef:
Ik hoor meer mensen die hier last van hebben met een Eurostar broek. Ik heb zelf 2 Eurostar broeken en heb er geen last van.
Maar je hebt speciale pluizenmachientjes die de pluisjes er zeg maar af snijden dmv ronddraaiende mesjes. Die dingen kun je kopen bij de Blokker voor 5 euro ongeveer.

Dat is inderdaad ook een oplossing.
Maar hoe kan dat dan dat jij er geen last van hebt. Wat doe jij dan anders dan ik (en de andere die er wel last van hebben). Misschien heb jij wel de gouden tip?!?

Idd vreemd dat ik er geen last van heb, ik heb mijn Eurostar broeken (de Klara en de Klarissa) weer even goed geinspecteerd en heb echt nergens last van. Ik was de broeken altijd binnenstebuiten op een dagelijks programma op 40 graden. En dan hang ik ze te drogen, dus niet in de droger. En voor de rest, ik rijd met chaps en rubber laarzen.
haha ik hoop dat hier de gouden tip tussen zit

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 09:09

Alytje schreef:

Idd vreemd dat ik er geen last van heb, ik heb mijn Eurostar broeken (de Klara en de Klarissa) weer even goed geinspecteerd en heb echt nergens last van. Ik was de broeken altijd binnenstebuiten op een dagelijks programma op 40 graden. En dan hang ik ze te drogen, dus niet in de droger. En voor de rest, ik rijd met chaps en rubber laarzen.
haha ik hoop dat hier de gouden tip tussen zit

Ik was ze toch ook binnenste buiten en ook op 40 graden.
Misschien het verschil dat ik met lederen rijlaarzen rij en soms met een zweep. Ik gebruik over het algemeen geen chaps. Misschien dat het komt omdat lederen rijlaarzen harder zijn dan rubberen.........

GuessWhat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:53

MISTRAL94 schreef:
GuessWhat schreef:
Ik heb meerdere eurostar rijbroeken en heb hier nooit last van gehad. Laatst heb ik echter een nieuwe gekocht bij Divoza en deze heeft het wel, al naar een paar maanden. Ik heb hun nu om een reactie gevraagd, ben benieuwd! Is toch zonde van het geld...

Dat heb ik ook gedaan, de reactie die ik van Divoza kreeg was dat het door mijn laarzen kwam Dan nog mag het niet gebeuren!

Het kan niet door mijn laarzen komen, want de pluisjes zitten boven mijn knieen en niet op de plek waar mijn laarzen zitten. Maar het zou inderdaad niet mogen. Ik heb al een reactie teruggehad en kan de rijbroek terugsturen naar het hoofdkantoor. Ben benieuwd!

mynique

Re: Pluisjes bij eurostar rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:59

Nou ben erg benieuwd wat ze met die broek gaan doen dan. Ook "scheren" en weer terugsturen of misschien wel een nieuwe?!?

Ik heb ze ook in mijn knieholtes, volgens mij komt dat ook door mijn (lederen) rijlaarzen......

AL_A

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:00

Ik heb het ook.. Maar ik vind het nou niet bepaald lelijk ofzo..

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 12:06

anne_lieke schreef:
Ik heb het ook.. Maar ik vind het nou niet bepaald lelijk ofzo..

Maar wel zonde, niet?

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:52

haha ik heb ook vaak zat van die pluisjes.. volgens mij gewoon op m'n bovenbenen
Maar stoor me er eigenlijk niet aan, was me wel opgevallen maar ze worden ook niet echt dunner ofzo dus...
Nee ik vind ze heerlijk zitten heb de Eurostar Klarissa met die randjes langs de zakken kheb er 3 van..
volgens mij pluist me witte trouwens niet maar die heb ik ook niet zo veel aan..

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:19

Al mijn eurostar broeken pluizen :S maar alleen in mijn knieholtes. Ik vind het opzich wel zonde maar als ik op mijn pony zit zie ik het toch niet

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 07:14

Mijn rijbroek gister nog maar even "geschoren", moet zeggen dat het er op zich niet zo heel erg slecht uitziet. Alleen mijn man was er niet zo blij mee, had net een nieuw mesje op zijn scheermes gedaan Moest ie weer een nieuwe pakken........

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:49

De bovenbenen komt door de zweep. Als je een zweep hebt, die ruw is (dus niet van dat gladde spul), en deze constant langs je broek schuurt, krijg je pluisjes. Ik had het altijd aan mijn rechterbeen, en ja, ik droeg mijn zweep inderdaad rechts.

GuessWhat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:21

secricible schreef:
De bovenbenen komt door de zweep. Als je een zweep hebt, die ruw is (dus niet van dat gladde spul), en deze constant langs je broek schuurt, krijg je pluisjes. Ik had het altijd aan mijn rechterbeen, en ja, ik droeg mijn zweep inderdaad rechts.

Ik rijdt niet met zweep dus dat kan ook niet. Ik vind het gewoon niet kunnen ook al stoort het niet. Als het nou een broek van 10 euro was oke, maar zijn 50 euro of zelf duurder.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:39

Ik heb het ook idd!! Zonde!!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:09

Ik heb 2 dezelfde een witte en een grijze de witte blijft super, maar de grijze pluist vreselijk. Terwijl die zonder leren zit ook weer super blijft (rij ik ook niet vaak mee leren zit is fijner). Maar helaas is eurostar toch falliet.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:12

Hmmz, interessant topic!
Ik ben goed door de winkel ingelicht, dat het ook van een zweepje kan komen als je dat over je knie houdt, met kans op pluizen.
Maar sinds ik m'n lederen rijlaarzen heb, zitten er ook inderdaad pluisjes in de knieholtes.
*Houdt dit even in de gaten*

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:37

GuessWhat schreef:
secricible schreef:

Ik rijdt niet met zweep dus dat kan ook niet. Ik vind het gewoon niet kunnen ook al stoort het niet. Als het nou een broek van 10 euro was oke, maar zijn 50 euro of zelf duurder.

waar vind jij een broek van 50 euro? dan ga ik daar ook heen nee mijn eurostar broeken zijn helaas duurder dan 100 euro.....

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:07

Ja als er inderdaad ergens een broek a 50 euro te vinden is, die net zo lekker zit als de eurostar.....dan hou ik me ook aanbevolen.
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat mijn "geschoren" plekjes weer gaan pluisen.......

j0rien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:11

Ik heb 2 eurostarbroeken en bij allebei in mn knieholtes pluisjes :S

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:12

j0rien schreef:
Ik heb 2 eurostarbroeken en bij allebei in mn knieholtes pluisjes :S

Rij jij ook met lederen rijlaarzen????

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:03

Quarterh0rse schreef:
pluisjes kan je weghalen met een scheermesje (zo doe ik het teminste )

Klopt!!
Dat is 1 van de beste manieren!
Gewoon met een scheermesje licht over de pluisjes heen,en weg zijn ze!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:05

Ik heb het altijd al gehad met al mijn eurostarrijbroeken.. Ik heb de laatste jaren pikeur, maar ik bedacht me wat geld te besparen door een eurostar witte rijbroek te kopen. Wat een fout.. binnen de kortste keren gelijk al witte pluisjes op mijn bovenbenen.. Echt heel lelijk.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:07

pippie schreef:
Ik denk dat het ook komt van het klitteband in de wasmachiene.Klitteband dicht en broek omdraaien,wil misschien helpen.

Denk het niet hoor, want dan zit het toch niet persee in de knieholte?

Het moet gewoon door de laarzen komen, zou niet weten waar anders door..

Ik heb de Eurostar Sprint en Sarah.. Sprint heb ik het zoiezo en Sarah weet ik eigenlijk niet? Sarah is wel een andere stof maar draag ik niet zovaak haha ben er zuinig op

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:22

Dat probleem ken ik.Daarom koop ik al jaren geen Eurostar broeken meer.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:41

Misschien toch maar over gaan op een andere soort rijbroek. Maar ja zoek er maar een die er op lijkt. En anders maar accepteren, denk ik.
Blijf het voorlopig even met scheren proberen, kijken hoe dat gaat.
Hoe vaak hebben jullie die rijbroek aan???
Ik heb hem meestal 3-4 keer aan voordat ie in de was gaat.
Maar volgens mij maakt dat niet uit hoevaak en hoeveel pluisjes je krijgt.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:51

Ik heb hem ook iets van 3 x aan

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:38

Mijn Eurostar broek heeft op een pijp halverwege mijn bovenbeen pluisjes. Dit komt door het vorige zadel, het zadelrokje..
Je kan dit makkelijk weg halen met een anti-pluis apparaatje !