Dvd jurering proef 7 L!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fransheijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:11

Even globaal gezien zitten jullie allemaal op een hele dikke 7 over de gehele proef, terwijl de laatste onderdelen allemaal uitkomen op een magere 7.........dan moet ze dat toch ergens goed maken! Bij veel oefeningen was ze te vroeg.....niet voorbereidt.......abrupt! Een dikke 70% is gewoon hartstikke goed. Ik snap ook niet hoe jullie aan die 9's komen??

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:28

bij punt 13, idd ah voor in het begin maar toch wel erg mooi nagereden. M.i toch wel ruim voldoende. Een 9 voor de andere wijken, dat gaat toch zo als het hoort?
Van welk cijfer ga je uit?
Ik probeer( om met de "knhs"te spreken Afbeelding ) uit te gaan van een 10 en dan punten af te trekken van punten die van het ideaalbeeld afwijken.

fransheijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:33

Inderdaad, tuurlijk ga je uit van een tien!! Maar dat is het ideaalbeeld! een 9 zit daar dicht tegen aan!! Nou als dit bijna het ideaalbeeld is voor jou?? ookal is het L1 hoe hoger je komt in de punten hoe kleiner de marge wordt, precies hetzelfde als je lager komt in de punten!! ik denk dat de grootste marge ligt tussen de 4 en 7! Dus als iemand de inzet van wijken vern*ukt dan krijgt ie van mij geen 10 meer....zit ze daar dan ook nog eens zo krom op en trekt ze hem met de buitenhand....dan moet ze blij zijn met een 7 ook in het L1

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:12

Ik vraag me af hoe de echte jury's (rest natuurlijk ook) denken over het meetellen van de houding en zit van de ruiter. Voor mij is dat de gehele proef storend waardoor je net niet dat perfecte beeld krijgt. Het is gewoon niet correct. Maar telt dat de gehele proef mee? net als een paard wat constant achter de loodlijn loopt/ constant net wat traag is achter etc. Of moet je daar puur rekening mee houden met op het einde bij houding en zit?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:40

De eerste keer dat ik de proef zag heb ik alleen naar het hotseflossen gestaard, daana de DVD teruggekeken en ontdekt dat dit toch wel een heel bekende ruiter was.... Ook ik vond dat ze veel te vaak met haar handen stuurde, kon ook niet anders haar benen zwabberden rond.
Maar ik denk dat een jury wel het totaal beeld kan zien en dan blijkt er toch een dijk van een proef te staan.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:01

Deze proef hebben we volgens mij ook bekeken tijdens de bijscholing. Ik vond het vooral een voorbeeld van "een klein meisje, hotse-klotsend op een te te machtig paard"....

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:07

amondi schreef:
De eerste keer dat ik de proef zag heb ik alleen naar het hotseflossen gestaard, daana de DVD teruggekeken en ontdekt dat dit toch wel een heel bekende ruiter was.... Ook ik vond dat ze veel te vaak met haar handen stuurde, kon ook niet anders haar benen zwabberden rond.
Maar ik denk dat een jury wel het totaal beeld kan zien en dan blijkt er toch een dijk van een proef te staan.

hoe kun je dan toch op ruim 75% komen??

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:24

In de proef vond ik zeker wel wat onvolkomenheden zitten. Ik heb de amazone in kwestie ook wel op ´haar eigen´ niveau zien rijden en wat me toen, en nu vooral opviel is dat ze haar benen afsteekt, paard beetje aantikt en hierdoor een onrustig beeld geeft qua zit. Verder is ze écht vrij klein hoor. Kan me voorstellen dat je, als je dan op een groot paard klimt met flinke gangen, je niet zo lekker zit. En logischerwijs kán dat ook niet. Een ´Anky´ heeft veel meer lengte om zichzelf in balans te houden!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 07:33

missmiekie schreef:
amondi schreef:

hoe kun je dan toch op ruim 75% komen??

Zie laatste zin, ik heb hem nog een keer bekeken en het paard gevolgd...
Moet iedere jury eigenlijk kunnen doen, gewoon een chip implanteren in die hap, rewind en oh het was toch goed....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 07:36

Concorde schreef:
In de proef vond ik zeker wel wat onvolkomenheden zitten. Ik heb de amazone in kwestie ook wel op ´haar eigen´ niveau zien rijden en wat me toen, en nu vooral opviel is dat ze haar benen afsteekt, paard beetje aantikt en hierdoor een onrustig beeld geeft qua zit. Verder is ze écht vrij klein hoor. Kan me voorstellen dat je, als je dan op een groot paard klimt met flinke gangen, je niet zo lekker zit. En logischerwijs kán dat ook niet. Een ´Anky´ heeft veel meer lengte om zichzelf in balans te houden!

Waarom pakt ze dan toch zo'n groot paard??? ik ben zeker blond maar er zijn zat kleinere paarden met een machtig gangenwerk. Ik kan het weten, we hebben er zelf 1 van 1.62m die de mensen aan de straatstenen niet kwijt konden ivm zijn hoogte! Wij zijn er heel blij mee!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:46

omdat een klein paard niet gemakkelijk mee komt tussen het dressuurgeweld zoals in het zz-licht en hoger en bij de junioren. Ookal kan hij nog zo geweldig lopen..

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:35

Ik weet niet wat voor paard dat is, maar het kan maar zo dat ze die voor iemand anders rijdt. Ik zou m er ook niet om laten staan!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 16:40

Concorde schreef:
Ik weet niet wat voor paard dat is, maar het kan maar zo dat ze die voor iemand anders rijdt. Ik zou m er ook niet om laten staan!

Ik zou het na 2 keer wel gezien hebben en misselijk het paard verlaten.
Ik wacht trouwens in spanning op de punten van Geje en Cgj12!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:47

Nehmadagma, neem even per pm contact op, via mail krijg ik alleen leuke berichtjes van bart maar die kan ik niet beantwoorden. En dan blijk ik dus Bart te beantwoorden, die er dan niets van begrijpt en dan voel ik met blont, en dan weet jij nog niks....

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:15

amondi schreef:
Concorde schreef:

Ik zou het na 2 keer wel gezien hebben en misselijk het paard verlaten.

Ik vind het een erg goed paard, dus ik zou hem er echt niet om laten staan nee

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:15

Owh... ik heb bewust even gewacht met mijn punten. Laat graag nu even de "niet-jury's" aan het woord. Juist door zelf ook eens kritisch naar een proef te kijken en te punten, krijg je meer inzicht in het geven van cijfers en zul je wellicht ook sneller begrijpen waarom een jury-welke punten geeft. Hehehe.. en da's je dan toch nog vragen hebt: gewoon even na afloop op het desbetreffende jurylid afstappen en vragen!

Zal dinsdag mijn punten online zetten.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:29

nou kom maar op met je punten, er post toch niemand nu. Ik heb eigenlijk wel weer zin in een nieuwe proef. Aangezien hier toch niemand meer post *snik *

astridh

Re: Dvd jurering proef 7 L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:34

Nou, ik heb me eraan gewaagd en ik vond het knap moeilijk. Ik heb de dvd gedraaid vanaf de computer en het beeld was niet echt super maar uiteraard goed genoeg om punten te kunnen geven. Het moeilijke vond ik de snelheid van kijken. Ik heb bewust niet teruggekeken want dat doe je in het echt natuurlijk ook niet. Voor de volledigheid, ik ben geen jury . Op deze manier een proefje beoordelen geeft wel weer wat meer waardering voor de jury moet ik zeggen of in ieder geval begrip dat je niet altijd alles kunt zien.

1 8
2 8
3 7 wendingen vloeiender
4 6 onrustig
5 7 wendingen vloeiender
6 6 beter voorbereiden
7 5 weinig ruimer, meer dalen in hals
8 9
9 8
10 5
11 6
12 9
13 8
14 8
15 6 weinig
16 8
17 7
18 8
19 7
20 6 kleine storing
21 7 niet geheel vierkant
22 7
23 6
24 8
25 8
26 8
27 8
28 6
29 8
30 8

216

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:03

Mag ik even vragen met welk programma jullie dit afspelen?

Ik heb van Amondi de gegevens gekregen en een site waar ik een programma kon downloaden. Dit programma werkte echter niet goed.

Dus, waarin spelen jullie het af?

hetismij

Re: Dvd jurering proef 7 L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:42

ik heb het ook maar eens geprobeerd, en wat astridh zegt, zo gemakkelijk was het nog niet! ik vond het overigens een erg nette proef, en heb er doorheen gekeken dat het meisje nogal onrustig erop zat, het paard leek hier namelijk geen last van te hebben

1. 7
2. 6 wendig vloeiender
3. 8
4. 7 mag iets netter weg
5. 8
6. 8
7. 6 mag ruimer, meer halslengte
8. 8
9. 8
10. 7
11. 7
12. 8
13. 8
14. 8
15. 6 mag meer
16. 7
17 8
18. 8
19. 7
20. 7 mag vloeiender
21. 8
22. 8
23. 8
24. 8
25. 8
26. 8
27. 8
28. 7 onderbenen mogen stiller
29. 7
30. 8

totaal:225--> 75%

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:57

ik zou graag een discussie willen starten, over het halsstrekken, ik zie hier 6-en langskomen(huh?) en 5-en, ik heb zelf een 4 gegeven. Maar ik zou graag willen weten waarom jullie dat cijfer gegeven hebben...

Santos_05
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:15

amondi schreef:
Zie laatste zin, ik heb hem
nog een keer bekeken
en het paard gevolgd...
Moet iedere jury eigenlijk kunnen doen, gewoon een chip implanteren in die hap, rewind en oh het was toch goed....

Een proef jureer je toch 1 keer? Het gaat altijd om de eerste indruk toch?
Verder zag ik ook dat er naar de manier van rijden gekeken wordt, niet naar de naam. Gaat dit met de nieuwe proeven veranderen? Nu kan je meestal de uitslag al voorspellen als er een bekende naam mee doet aan een wedstrijd.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:21

Santos_05 schreef:
amondi schreef:
Zie laatste zin, ik heb hem
nog een keer bekeken
en het paard gevolgd...

Een proef jureer je toch 1 keer? Het gaat altijd om de eerste indruk toch?
Verder zag ik ook dat er naar de manier van rijden gekeken wordt, niet naar de naam. Gaat dit met de nieuwe proeven veranderen? Nu kan je meestal de uitslag al voorspellen als er een bekende naam mee doet aan een wedstrijd.

hahaha, sorry, ik heb lol om de dikgedrukte zin. Natuurlijk verandert dat niet, dat is een ongeschreven ''regel''(het is geen regel, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 18:11

Onzekerheid van de jury. Hé Jaska vd Akker in de baan, die meid heeft ook een GP paard, die weet waar ze mee bezig is.
En als de proef dan niet loopt zoals je als jury wilt zou je kunnen gaan denken... dat de ruiter het beter weet.

Nee gekheid, een bekende, met veel ervaring zal 9 vd 10 keer alle amateurs achter zich laten omdat ze met een ezel nog beter rijden dan de rest vd baan.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:22

missmiekie schreef:
ik zou graag een discussie willen starten, over het halsstrekken, ik zie hier 6-en langskomen(huh?) en 5-en, ik heb zelf een 4 gegeven. Maar ik zou graag willen weten waarom jullie dat cijfer gegeven hebben...

!!?