Ritmisch schreef:sorry hoor, jullie vinden dit misschien gezocht, maar ik moet toegeven dat ik ook wel even dacht van 'typisch KNHS' toen ik zag dat de proeven ook op internet stonden. Bovendien is echt niet bij iedereen bekend dat de proeven vroeger ook al op internet stonden, voor mij is het nieuw. Ik heb in allerijl een boekje besteld omdat ik dacht 'die boekjes lopen zoveel vertraging op, straks heb ik niet op tijd een boekje'. En wat krijg ik thuis? Een miniscuul boekje, met al even miniscule letters, dat net als zijn voorganger na één regenbui wéér verregend is. Ik had op verbetering gehoop en ik vind dat je dat als lid van de KNHS ook wel mag verwachten voor bijna 25 GULDEN! Ik vind dat in tegenstelling toch de meesten hier, namelijk wel een heleboel geld voor een in mijn ogen slecht boekje (klein formaat, blaadjes vallen er makkelijk uit en snel verregend).
Ik vind dat de KNHS in ieder geval duidelijk van tevoren had kunnen aangeven dat de proeven ook op internet zouden komen. Dat had iedereen de eerlijke keuze gehad. Of een boekje kopen (dat is natuurlijk best handig om even in je zak te steken voor op concours, dat beweer ik niet) óf de proeven uitprinten en in een plastic mapje stoppen (handig voor moeders/vaders met bril...aangezien die de letters in het nieuwe boekje toch wel erg klein vinden en handig voor in een regenbui).
Helemaal mee eens!!!
En ik sluit me ook bij topic starter aan; aangesloten verenigingen konden de boekjes tegen gereduceerd tarief bestellen, mits meerdere aantallen tegelijk, maar dan kosten ze nog minimaal €9,95 per stuk.
Dus wat hebben veel verenigingen gedaan.......juist boekjes bestellen omdat de KNHS nadrukkelijk heeft gezegd dat de proeven niet op internet zouden verschijnen. Dit werd gezegd toen er vertraging in de levering kwam.
Blijken de proeven inmiddels wel op internet te staan, bij Powerhorse kun je ze kopen voor € 8,95 of bij besteding van € 100,- aan paardensportartikelen krijg je hem voor niets.
Dus de KNHS heeft weinig gedaan voor de leden, leden wel voor de KNHS.
Ik heb nu twee boekjes, één gratis en één besteld, liggen, maar gezien de kwaliteit is dat geen overbodige luxe.
Ik vind een boekje veel verzorgder staan op wedstrijd dan een stel uitgedraaide A4-tjes, sorry hoor. Het leest ook een stuk makkelijker voor vind ik. ALs je de bon nog hebt kun je die misschien ruilen.