Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Justarman schreef:Farouche schreef:Hoi hoi,
Zodra ze bak uitkomen begint het gezeik. 'Mjin paard deed het niet'. 'Hij luisterde niet.' 'Ik wil een nieuwe paard, rotknol' en dat soort opmerkingen.
Het ergste is dat ze die 9 van de 10 keer ook nog krijgen ook
Justarman schreef:Nou ik heb het hier over die ruiters die echt hun paarden in elkaar slaan na de proef en dat mag nooit, ook niet als hij je in de proef laat zitten dan moet je het op dat moment doen.. mijn paard steigerde ook altijd als ik stil moest staan in een proef, toen heb ik hem in de proef een tik voor zn hoofd gegeven, ja jury boos, geen wp.. maar dat is eerlijker dan na de proef en dan los je er ook niks mee op.. ik ben ook geen heilig boontje en die van mij weet ook wel hoe het voelt om een tik te krijgen, maar doe het dan in de ring en niet na die tijd..
En als je dat wel doet na die tijd in elkaar meppen en dan zeggen dat het een r*tknol is en dat hij verkocht moet worden dan heb je niet de noodzakelijke band met je paard, misschien is dat een reden waarom hij je laat zitten..?!
(met dressuur dan )

Sizz schreef:Niet bij jury's gaan rijden omdat je ze belachelijk vindt vind ik behoorlijk slap.
Je paard loopt waarschijnlijk anders dan de keer daarvoor en de jury kijkt er dan ook anders tegen aan. Ik zal dan ook nooit niet gaan rijden omdat dat dié jury is. Dat is ook de reden dat ik nooit de naam van de jury wil onthouden als ik voor mijn gevoel niet gewardeerd zo als het hoort.
Uiteraard moet iedereen dat voor zich weten.
(Beetje off topic.)
talented schreef:Sizz schreef:Niet bij jury's gaan rijden omdat je ze belachelijk vindt vind ik behoorlijk slap.
Je paard loopt waarschijnlijk anders dan de keer daarvoor en de jury kijkt er dan ook anders tegen aan. Ik zal dan ook nooit niet gaan rijden omdat dat dié jury is. Dat is ook de reden dat ik nooit de naam van de jury wil onthouden als ik voor mijn gevoel niet gewardeerd zo als het hoort.
Uiteraard moet iedereen dat voor zich weten.
(Beetje off topic.)
In welke wereld rij jij paard? Er zijn maar OH zoveel jury's die bepaalde combinaties niet eerlijk jureren (kan zowel positief als negatief zijn). Ik heb ook echt wel een aantal juryleden bij wie ik weet dat ik niks presteer, ongeacht hoe goed mijn proef is en welk paard ik start!
misssixty schreef:Ik ken dit probleem ook wel!
Vooral met dressuur, met springen maakt het me niet zoveel uit.. maar dan heb ik me zo ingespannen en er zo hard voor geoefend en dan laat je paard je zitten... Na de proef word ik dan zo chagarijnig!!! En ik weet het, het is niet goed! Het is gelukkig niet zo erg dat ik m'n hele paard intimmer, dat niet!
Ik word wel chag op mn ouders en zeg ook wel eens dat k dan een ander paard wil.. tjah dat vloep je er dan zomaar uit!
Niet dat ik een ander paard wil maar ik ben dan zooooo terleurgesteld! Mn ouders weten het nu wel die laten me mooi ff 5 min met rust en daarna gaat het wel weer!
Dan is mn paard ook weer een lieverd en heeft tie het best wel goed gedaan...
Maar ik kan me voorstellen dat mensen aan de kant zich hier behoorlijk aan kunnen ergeren!
dat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van... 

Justarman schreef:Ik heb mijn pony weleens heel erg uitgescholden waar mensen bij waren op het inrijterrein omdat die knol het altijd en ever vertikte om in 1x een parcours te springen..
en dan schold ik ook mijn ouders,groom,jury,pony iedereen voor van alles en nog wat uit..
10 min later is alles en iedereen weer lief leuk en aardigdat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van...

Justarman schreef:misssixty schreef:Ik ken dit probleem ook wel!
Vooral met dressuur, met springen maakt het me niet zoveel uit.. maar dan heb ik me zo ingespannen en er zo hard voor geoefend en dan laat je paard je zitten... Na de proef word ik dan zo chagarijnig!!! En ik weet het, het is niet goed! Het is gelukkig niet zo erg dat ik m'n hele paard intimmer, dat niet!
Ik word wel chag op mn ouders en zeg ook wel eens dat k dan een ander paard wil.. tjah dat vloep je er dan zomaar uit!
Niet dat ik een ander paard wil maar ik ben dan zooooo terleurgesteld! Mn ouders weten het nu wel die laten me mooi ff 5 min met rust en daarna gaat het wel weer!
Dan is mn paard ook weer een lieverd en heeft tie het best wel goed gedaan...
Maar ik kan me voorstellen dat mensen aan de kant zich hier behoorlijk aan kunnen ergeren!
Ik heb mijn pony weleens heel erg uitgescholden waar mensen bij waren op het inrijterrein omdat die knol het altijd en ever vertikte om in 1x een parcours te springen.. en dan schold ik ook mijn ouders,groom,jury,pony iedereen voor van alles en nog wat uit.. 10 min later is alles en iedereen weer lief leuk en aardigdat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van...
?
!
Sizz schreef:Justarman schreef:Ik heb mijn pony weleens heel erg uitgescholden waar mensen bij waren op het inrijterrein omdat die knol het altijd en ever vertikte om in 1x een parcours te springen..
en dan schold ik ook mijn ouders,groom,jury,pony iedereen voor van alles en nog wat uit..
10 min later is alles en iedereen weer lief leuk en aardigdat wekrt nu eenmaal zo.. ik heb hem nooit echt in elkaar geslagen na die tijd, wel in het parcours.. maar dan leert hij er tenminste van...
Dat vind ik absoluut
niet kunnen.![]()
Dan heb ik zo iets van: Meid, zoek een andere hobby.![]()
Dit getuigt wel van gebrek aan een stukje mentaliteit. Wat kunnen je groom, jury of ouders er aan doen dat je pony niet springt? Niets! Dan is het niet meer dan normaal dat jij ook niet op ze gaat schelden. Dat je op je pony scheld, oke.
Mijn ouders zouden dit dan ook niet pikken. Zij gaan tenslotte mee op wedstrijd en betalen alles. Ze verwachten dan ook geen grote mond van mij en al helemaal niet dat ik ze ga uitschelden als mijn pony niet springt. Zij kunnen daar tenslotte niks aan doen.
Ik vind dit dan ook zwaar onbeschoft.
talented schreef:Justarman schreef:
Heb jij een groom?
talented schreef:Justarman schreef:
Heb jij een groom?
Ja anders zeg ik dat toch niet..?!
whajooh een groom gewoon een vriendin of echt 'ingehuurt'? wat rij je dan wel niet?