Eerste wedstrijd, hele slechte punten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brepols

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:38

Ik heb jullie niet gesproken, heb alles vanuit de kantine bekeken. Anders hoef je het niet op internet te lezen, hadden we het er wel in een gewoon gesprek over gehad hoor! Maar dat van die jury, hoe ben je daar achter gekomen dan?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:48

omdat ik dat hoorde ken ook wel meer mensen, heb zelf altijd daar gereden..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:13

ik vind het bericht van brepols niet aanvallend geschreven en ik zie dan ook geen reden waarom zij (?) zo moet worden aangevallen over haar reactie. Het is het beeld van een buitenstaander van de proef, en op een correcte manier onder woorden gebracht.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:31

Het is mijn bedoeling ook nooit geweest om Brepols aan te vallen, maar een jury die het commmentaar op de proef aan een toeschouwer in de kantine overlaat.
Juist een nieuwe jury zou je toch van verwachten dat ze commentaar geeft. Als ze het nu zelf op moet schrijven, maar je hebt toch personeel?
Stalnijmegen, ga je er iets mee doen? B.V. je coupon aan de KNHS opsturen?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:03

ho wacht...
@ amondi: IK heb niet gereden, ik heb voor gelezen!! Ik hoorde toevallig dat dat qua jury haar eerste keer was.. Ze had een bijschrijver bij ja.. Maar hadden het erg druk alles te "noteren" Ik heb wel 10x gekeken en gewacht op een teken van hun dat ik kon beginnen, maar kreeg geen contact!! Dus hebben we echt beide keren gerust 10 min moeten wachten... Als ik zelf had gereden was ik het er zeker ook niet mee eens geweest..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:21

Sorrie, zelfde vraag dus voor Kris25.

Begrijp me goed, ik ben helemaal voor streng doch rechtvaardig jureren. Zoals het de laatste jaren ging kon je op een kreupele ezel nog een WP halen bij sommige sinterklazen. Over nageven, stelling, buiging en impuls hadden ze nog nooit iets gehoord. Dan kon het voorkomen dat je promoveerde voordat je er aan toe was, als bewijs moet je eens een M2 of Z baan bekijken, je kan er triest van worden.
Aan de andere kant moet het dan ook wel uit je coupon blijken, wat je fout hebt gedaan. Als Brepols gelijk heeft dan had de jury dat op kunnen schrijven en had Kris25 geweten dat er nog een hoop werk te doen was onder het nieuwe juryregime.
Laten we het maar houden op onervarenheid. Misschien toch een heel goed idee om nieuwe juryleden op stage te sturen met een ervaren lid van het corps!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:52

Het kan natuurlijk ook zijn dat de jury een schrijfster had die niet zo snel was, en daarom geen tijd meer had voor het commentaar.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 09:56

Ik heb eeb onschuldig topic geopend om even mijn verhaal kwijt te kunnen, want ik ga toch springen met mijn paard dus ik kan er niet heel erg mee zitten. Ik ga geen coupons opsturen en zoiets dergelijks, heb van de bijschrijfster van de jury vernomen dat ze hem te braaf vonden, dus daar moet ik het maar mee doen en daar latt ik het ook bij....

@Scum, een gemiddelde proef in de B duurt 6 en halve minuut met 21 gereden onderdelen, je kunt mij niet vertellen dat er dan te weinig tijd is om er iets van commentaar bij te schrijven, zeker ook niet omdat je na het binnenkomen van de ring, je nog zeker 10 minuten moest rijden omdat de jyry nog niet klaar was met schrijven.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:12

Kris25 schreef:
Ik heb eeb onschuldig topic geopend om even mijn verhaal kwijt te kunnen, want ik ga toch springen met mijn paard dus ik kan er niet heel erg mee zitten. Ik ga geen coupons opsturen en zoiets dergelijks, heb van de bijschrijfster van de jury vernomen dat ze hem te braaf vonden, dus daar moet ik het maar mee doen en daar latt ik het ook bij....

dat kan en mag, maar zo hebben ook toeschouwers het recht om hun beeld van jouw proef te geven, en daar hoeven ze niet op aangevallen te worden. Ik snap je teleurstelling en 137 is streng gepunt, maar het belangrijkste probleem zoals idd al eerder gezegd is het ontbreken van commentaar.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:23

@Lielle, ik heb niemand aangevallen, vroeg me alleen af wie Brepols was en waarom ze vond dat mijn paard er niet erg braaf uit zag...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:30

Andersom, ze vond hem te braaf. Ik denk dat dat een vriendelijke manier is om: sloom en zonder impuls, te zeggen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:32

Kris25, jouw reactie vond ik nog op de grens, een paar andere op blz 2 vond ik dus erover.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:37

@Amondi:

Citaat:
Maar ik heb je proef gezien en het zag er niet erg braaf uit

daar staat toch duidelijk dat hij niet braaf was....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:38

brepols schreef:
Maar ik heb je proef gezien en het zag er niet erg braaf uit, maar eerder alsof je paard moe was of niet aan het been. Daarnaast liep hij vrij kort en leek hij niet helemaal lekker los in de rug. Als hij dan ook niet op twee sporen loopt, ziet de jury die van bovenaf jureert dat natuurlijk ook veel beter. Maar hetzijn het inderdaad lage punten. Had je voor je gevoel dan een winstpunt verwacht? Je kan ook niet zeggen dat er erg laag gejureerd is in de B, waren toch erg veel winstpunten. Maar voor je gevoel was hij toch braaf, volgende keer misschien minder lang losrijden? succes!

Kris25, wel volledig citeren.

Heleen_B

Re: Eerste wedstrijd, hele slechte punten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:39

heb het ook gehad op de Gelderse voor vereniging..

iedereen vond het super gaan.. mijn dag helemaal goed

krijg ik de coupon... 142 punten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:42

@Lielle, ik heb niet volledig geciteerd omdat het om dat brave gedeelte ging, maar voortaan zal ik hele stukken quoten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:44

nou, ik haal dit aan omdat het vetgedrukte gedeelte in zijn geheel wel een duidelijk beeld geeft van wat brepols van jouw proef vond, en door het 2e deel weg te laten vertekent de opmerking nogal. Het gaat me niet zozeer om het volledige bericht, maar om - in dit geval - de hele zin.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:46

Daar heb je gelijk in Lielle, maar dan nog vraag ik me af wat ze er niet braaf aan vond dan.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:59

Ik vind het echt belachelijk dat een jury je met zulke punten naar huis kan sturen zonder commentaar. Dat hij toevallig op andere dingen let en daarom lagere punten dan verwacht geeft kan nog wel, maar bij 137 en 138 punten moet er toch wel iets goed fout zijn aan je proef... zeker in de B. Gewoon banketstaaf

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:23

Kris25 schreef:
@Scum, een gemiddelde proef in de B duurt 6 en halve minuut met 21 gereden onderdelen, je kunt mij niet vertellen dat er dan te weinig tijd is om er iets van commentaar bij te schrijven, zeker ook niet omdat je na het binnenkomen van de ring, je nog zeker 10 minuten moest rijden omdat de jyry nog niet klaar was met schrijven.

Het kan wel hoor. Ik heb ooit een schrijfster meegekregen die net 9 jaar was geworden. Met moeite kwamen de goede punten erop. Ik moest dus nog meekijken of ze wel het goede punt opschreef. Tijd voor commentaar was er echt niet meer. En je schrijfster 'teruggeven' zit er op een outdoorconcours met 20 ringen ook niet zomaar even bij

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:27

Ik had mn eerste preof ook mega slecht gelopen.. Maar ben uiteindelijk dat seizoen toch nog dressuur kampioen geworden..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:20

Mork schreef:
Hmmm Das geen kattepis! Plezier wordt je dan aardig ontnomen op die manier. Ja ik blijf het altijd verbazend vinden hoe bepaalde juryleden jureren
Ik zou bijna gaan twijfelen of die punten wel van jou zijn? Kon je de jury niet meer spreken?

Volgende keer weer beter. Laat je nou niet uit het veld slaan hierdoor hoor?Succes.

Ik heb het ook een keer gehad hoor.
Ik had de proef trouwens op video.
maar ik had 138 punten terwijl de proef lekker liep.
Ik had nog nooit zulke lage punten gehad.
Het laagste ooit met die pony was 152 (de eerste wedstrijd)
De 2de wedstrijd 154 en vanaf toen alleen maar winst.
En zo ineens een proef ertussen van 138.
Of ik had de verkeerde coupon, of de jury wou geen pony tussen de paarden zien.
Ik gok dat mijn coupon niet in orde was.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:23

Scum schreef:
Het kan wel hoor. Ik heb ooit een schrijfster meegekregen die net 9 jaar was geworden. Met moeite kwamen de goede punten erop. Ik moest dus nog meekijken of ze wel het goede punt opschreef. Tijd voor commentaar was er echt niet meer. En je schrijfster 'teruggeven' zit er op een outdoorconcours met 20 ringen ook niet zomaar even bij

Dat vind ik ook wel een beetje van de zotte, een meisje van 9 laten schrijven..

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:28

zonde van je punten, volgende keer beter. De jury zat fout omdat het commentaar ontbrak maar als het beeld van brepols hetzelfde is van de jury heb je nu de verklaring waarom je mogelijk de lage punten hebt. Jij kent je paard en je voorlezer ook (neem ik aan ) misschien heeft je paard voor zijn doen wel super braaf gelopen maar was het toch nog niet goed genoeg?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:53

deze proef is van 25 februari, de discussie herhalen lijkt me weinig toevoegen.