Citaat:Algemene bepalingen
1. ....
2. Bij overtreding van bepalingen van dit reglement is het Tuchtcollege en in beroep de Raad van Appèl bevoegd straffen op te leggen. Ten aanzien van administratieve maatregelen als gevolg van administratief verzuim geldt het gestelde in artikel 44 lid 3, 4 en 5.
3. In alle gevallen waarin deze bepalingen niet voorzien, dan wel waarin geen e
enduidigheid bestaat omtrent de uitleg van een bepaling, of wanneer de dichtstbij komende uitleg van de van toepassing zijnde regel zou resulteren in een overduidelijke onrechtvaardigheid, is het de plicht van degenen die daarvoor verantwoordelijk zijn een beslissing te nemen, die is gebaseerd op gezond verstand en op een sportieve geest.
Ik begrijp van Stegennet dat Emmelie Scholtens als 6e geplaatst was terwijl er 5 door waren naar de kür. Maar omdat er een paar ex equo stonden vond ze dat ze recht had om als 5e geplaatst te zijn en dus ook met dit paard door mocht?
Mijn gezonde verstand zegt echter dat als er 5 beter rijden dan jij, dan ben je 6e en niet 5e. Of heeft iemand dit sprookje van Emmelie nog wel terug kunnen vinden in de regelementen?
Mij lijkt het bijzonder onsportief om nummer 6 toch te laten starten.
Maar dan kan ik nog hier en daar wat prijzengeld en linten ophalen.
(anders hoef je de extra regel niet op te nemen in het kampioenschaps-reglement)
......
.....