Nieuwegein, 29 Januari dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:41

ik vond het daar echt super! mooie goede bodem, er lag alleen wel erg veel strond in.

maargoed, ik was 2 keer 1e in de L2 met 169 en 171!

ik was erg tevreden maar het kan natuurlijk nog altijd beter...

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:33

Gefeliciteerd super netjes je punten

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:48

Wauw gefeliciteerd Marco!
/knip

Tom zag ook spoken bij de gekke spiegel, en ging dus gelijk weer circuskunsten vertonen
Met andere woorden: Hij kwam weer omhoog. Wat resulteerde in een aantal dikke 2-en....
Ik had de eerste proef toch nog 150 punten, en (ik geloof) iets van 3e?
En de tweede proef kwam hij niet meer omhoog, maar was hij gewoon erg gespannen, waardoor er een paar dikke fouten inzaten (verkeerd aanspringen, overspringen in de contra, galop bij de middendraf, enz).

Punten was ik het niet helemaal mee eens
2e proef stond ik wel 2e met 159, maar de punten waren vreemd (voor dingen die de mist in gingen stonden 7-ens?? Ik moest galopaanspringen op G, hij ging pas bij de M met een hele grote sprong in galop, en daar staat een 7 ). En zo waren er meer dingen waar ik het niet mee eens was.
Helaas had ze alle slechte punten wel op mijn protocol gezet (bv de verzet momenten), maar er zaten ook zeker goede dingen in, die echt voor een 8 gingen (maarja.... díe krijg je dan weer niet... )
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: jurynaam verwijderd

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:42

/knip
ik had juist heel veel slordigheidsfouten echt vet zonde...
maar hij loopt met veel impuls en mooi opgericht dus daar scoor ik ook wel op. ik vond die 2e bak wel een stuk fijner te rijden...
in de eerste ring zat er een soort van lachspiegel aan de wand...
/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:44

Ik moest helaas twee keer in die eerste ring met die gekke spiegel (waar Tom dus voor aan de staak ging..) rijden, want het Z was toen in die andere bak bezig.

/knip
Jammer, maar helaas
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:50

/knip

ging hij weer zo aan de staak...?

ze zeggen wel eens over Ferro nazaten dat als je denkt dat je er bent,
je paard pas begint met staken enz...

Le mar vond ook alles wel eng in de eerste ring maar daardoor kreeg ik juist nog net even wat meer impuls
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote met jurynaam verwijderd

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:52

komt er ook nog een uitslag op startlijsten.nl

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:31

Tsja het is inderdaad een echte Ferro!
Als er ook maar íets misgaat (kan al een simpel iets te hard schopje van mijn kant zijn), dan klimt hij gelijk omhoog. Hij zoekt alles op in het omhoog komen (helaas..).

Maar een super beestje is het wel!
Merkte vandaag weer hoe goed hij kan lopen, hij liep heerlijk te snoeven door de bak, met lekker veel afdruk. Heerlijk! Helaas tref je dan weer zo'n jury die het alleen in het negatieve trekt.
Ze zei daarna nog: Jammer dat hij zo aan de staak ging, dan kan ik in de punten die wel goed gingen helaas ook minder hoge cijfers kwijt.

Uh
Naar mijn mening beoordeel je wat je op dat moment ziet, en niet op wat er in het vorige punt is gebeurd???
Erg raar. Ben er maar niet te diep op ingegaan....

Maar er zal vast wel een uitslag op startlijsten komen?
Ben wel benieuwd

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:49

Bettine schreef:
Tsja het is inderdaad een echte Ferro!
Als er ook maar íets misgaat (kan al een simpel iets te hard schopje van mijn kant zijn), dan klimt hij gelijk omhoog. Hij zoekt alles op in het omhoog komen (helaas..).

Maar een super beestje is het wel!
Merkte vandaag weer hoe goed hij kan lopen, hij liep heerlijk te snoeven door de bak, met lekker veel afdruk. Heerlijk! Helaas tref je dan weer zo'n jury die het alleen in het negatieve trekt.
Ze zei daarna nog: Jammer dat hij zo aan de staak ging, dan kan ik in de punten die wel goed gingen helaas ook minder hoge cijfers kwijt.

Uh
Naar mijn mening beoordeel je wat je op dat moment ziet, en niet op wat er in het vorige punt is gebeurd???
Erg raar. Ben er maar niet te diep op ingegaan....

Maar er zal vast wel een uitslag op startlijsten komen?
Ben wel benieuwd

het lijkt mij wel zo, dat als je een flinke storing in je proef hebt, het in de hele proef nog een beetje meeweegt bij de jurrering.
maar tis wel sneu dat zij dat uit het raam loopt te roepen
ik heb haar volgens mij nog nooit gehad, maar ik ken wel iemand die /knip heet en die mag jurreren. zelf kan ze niet zo goed rijden dus zo erg zou ik zulke punten niet vinden...
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:55

marcolemar schreef:

het lijkt mij wel zo, dat als je een flinke storing in je proef hebt, het in de hele proef nog een beetje meeweegt bij de jurrering.

maar tis wel sneu dat zij dat uit het raam loopt te roepen
ik heb haar volgens mij nog nooit gehad, maar ik ken wel iemand die /knip heet en die mag jurreren. zelf kan ze niet zo goed rijden dus zo erg zou ik zulke punten niet vinden...

Hoezo?
Als ik voor allemaal 8en een super proef doorrijd, maar hij toevallig een paar keer in verzet komt, dan reken je dat toch niet mee in de goede punten die ik rijd? Goed is goed. Slecht is slecht, niet de vorige punten mee gaan rekenen...
Je beoordeelt de oefening die je op dat moment ziet, je laat niet de vorige oefening nog meerekenen in dat punt.
Alleen bij het gereden zijn in algemeen en efeect vd hulpen enzo mag je het dan nog meerekenen.

Andersom doe je dat toch ook niet: Ik rijd een proef waarin ik van de jury allemaal 8-en krijg, en op het einde van de proef maak ik een GIGANTISCHE fout. Dan geef je toch ook een 6 daarvoor omdat ik de rest van de proef zo knap gereden heb?

Ik heb d'r vaker gehad, en heb d'r ook wel eens zien rijden, maar daar werd je inderdaad niet bepaald blij van
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-01-06 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mr_PLH

Re: Nieuwegein, 29 Januari dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:03

ik denk dat dat beeld een beetje blijft hangen bij haar... Ik zou het ook niet echt leuk vinden, maar ik weet hoe zij rijdt dus ik weet wie het dan zegt.

klinkt een beetje arrogant

je hoeft natuurlijk niet super te kunnen rijden om goed te kunnen jurreren maar toch... bij sommige is het echt om te

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:06

Ik ook hoor, maarja.
Dat heb je helaas in de basissport nog wat vaker dat er gewoon juryleden zitten die er weinig kijk of gevoel voor hebben
Wat dat betreft rijd ik liever bij de ZZGP

Achja en het blijft een jurysport
Denk dat mijn uiteindelijke punten redelijk klopten (aangezien ze ook veel 7ens had gegeven die absoluut onterecht waren), alleen moet niet kijken hoe ze tot stand zijn gekomen.
Heb de winstpunten toch niet nodig, want Tom gaat eigenlijk veel te hard Moet alweer snel voor de M2 aan het oefenen...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:10

Bettine schreef:
Ik ook hoor, maarja.
Dat heb je helaas in de basissport nog wat vaker dat er gewoon juryleden zitten die er weinig kijk of gevoel voor hebben
Wat dat betreft rijd ik liever bij de ZZGP

Achja en het blijft een jurysport
Denk dat mijn uiteindelijke punten redelijk klopten (aangezien ze ook veel 7ens had gegeven die absoluut onterecht waren), alleen moet niet kijken hoe ze tot stand zijn gekomen.
Heb de winstpunten toch niet nodig, want Tom gaat eigenlijk veel te hard Moet alweer snel voor de M2 aan het oefenen...

hoeveel wp's moet je nog? bij mij gaat het nu ook wel lekker in december was ik nog L1 en nu ben ik alweer L2 met 6 wp's.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:14

Ik heb nu 9 winstpunten, maar als hij in dit tempo door blijft gaan (vorige week liep hij ook 4WP...) dan kon het wel eens hard gaan...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:16

beetje off-topic allemaal maargoed,
is er veel verschil tussen de L2 en de M1?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:25

Alleen de keertwendingen zijn voor mij nog moeilijk (oke, en wat simpele dingen als halthouden en galopaanspringen, maar dat moest ik in de L ook al ).

Schouderbinnenwaarts heb ik nooit zo'n moeite mee, daar begin ik haast nog eerder mee dan wijken.
Verder moet je hem in galop net iets meer kunnen sluiten voor voltes 10 meter

Maar ik vind Tommie dus nog niet eens echt klaar voor de M1, maar de M2 komt alweer in zicht
En dan komt ook de travers en de échte contra eraan, dus dan wordt het moeilijker!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:35

aha...
Le mar vindt een SB veel makkelijker dan dat stomme wijken...
en verder maak ik de volte15 meter meestal te klein dus de 10 meter is denk ik geen probleem.
en wat betreft de keertwendingen, de impuls is denk ik heel erg belangrijk, maar in de nieuwe proeven heb je volgens mij geen eens meer een keertwending in de M1.
en met de middendraf kan ik als ik doorzit nog net wat meer laten zien, dan kun je wat meer met je zit gaan doen.
alleen bij de contra zal ik wel wat alerter moeten zijn, anders springt hij zo een wissel

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:37

Nee klopt, maar als de nieuwe proeven komen hoop ik toch al wel M2 te zijn
En dan krijg ik halve keertwendingen.

En die lijntjes contra in de M1 stellen echt NIKS voor.
Is altijd iets van M-X-A contragalop. Gewoon een schuin lijntje dus....

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:03

Bettine schreef:
Nee klopt, maar als de nieuwe proeven komen hoop ik toch al wel M2 te zijn
En dan krijg ik halve keertwendingen.

En die lijntjes contra in de M1 stellen echt NIKS voor.
Is altijd iets van M-X-A contragalop. Gewoon een schuin lijntje dus....

dat zou je idd wel kunnen vergelijken met f-x-h van handveranderen in galop x arbeidsdraf.

dan zit je ook een klein stukje in de contra... in de M2 heb je wel serieuze contra bijv. de slangenvoltes.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:45

ik wil zo graag een uitslagenpagina!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:15

Kunnen vinden Bettine??

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:35

Suzanne F. schreef:
Kunnen vinden Bettine??

Jup
Of het de goede route was volgens de ANWB planner heb ik geen idee van, want de straatnamen enzo klopten voor geen meter, maar het was eigenlijk hardstikke easy. Vanaf de snelweg hebben we een trialer gevolgd waar ook een paard-met-knotten in stond, en dat ging goed

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 06:57

jurynamen geknipt.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:45

Lielle schreef:
jurynamen geknipt.

joch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:34

Ilonab schreef:
Wat een lol hadden we vandaag
Heras vond de spiegel helemaal verschrikkelijk ondanks dat blijven we altijd lachen. punten 130 1e proef 2e proef 157
Commentaar 1e proef: serieus blijven rijden

hoe krijg je het toch voor elkaar