Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fun_Fun schreef:Waar staat de scheiding tussen hobbyist en prof?
Ik vind mezelf geen hobbyist, maar ook geen prof.
En een Hobbyist in de Z noem ik geen Hobbyist meer,
dus nee, voor mij hoeft het niet.
oversized schreef:Ik rijd ook meerdere paarden, maar zie mezelf echt niet als prof! De meesten zijn Z en worden dan verkocht.
Lielle schreef:Dat lijkt me een heel reële grens, ik denk niet dat iemand als amateur de tijd en het geld heeft om 5 paarden uit te brengen.
CGJ12 schreef:Daarbij zijn er ook wel meerdere echte profs hier die slechts 2 paarden uitbrengen .......
Jippie schreef:In de dressuur is het toch anders dan bij het springen. Daar komen de grote jongens met vrachtwagens aanzetten waarbij er 3 paarden per klasse worden gestart. Dat zijn al snel 9 paarden in totaal!
Jippie schreef:Bij de dressuur ken ik er trouwens maar heel weinig die er echt van kunnen leven. De meesten hebben toch wel
wat
fin. ruggesteun van huis of partner.
Jippie schreef:Bij de dressuur ken ik er trouwens maar heel weinig die er echt van kunnen leven. De meesten hebben toch wel wat fin. ruggesteun van huis of partner.
Lielle schreef:Jippie, je mag ook met springen maar maximaal 6 paarden uitbrengen op een dag.
manzano schreef:Een prof is iemand die rijdt om er z'n boterham (of een groot deel ervan) mee te verdienen en/of de paarden op te leiden en vervolgens weer te verkopen (handel) en een amateur doet het voor de lol, maar hoeft er niet van te leven.
Zo simpel ligt bij mij de grensAlleen denk ik niet dat dat in het wedstrijdsysteem makkelijk door te voeren is.
melody2 schreef:
Interessant!! Mijn dochter ( 13 jaar ) brengt regelmatig pony's uit in de wedstrijdsport om ze te klasseren, zodat ze daarna als wedstrijdpony weer de deur uit kunnen. Volgens jou zou ze dus bij de "profs" horen. Ze rijdt echter puur voor haar plezier en vindt het leuk om veel ervaring op te doen door verschillende pony's te rijden.
acbdressuur schreef:. Je weet van sommige grote concoursen, kampioenschappen, VSN, Pavo noem het allemaal maar op, dat daar de "grotere jongens"aan mee doen. Dus ik denk dat je het redelijk zelf in de hand hebt of je profs tegen wilt komen ja of nee.