Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:55

Ik zal je 1 ding vertellen Billy : ik ben geen klein meisje meer.
En voor de duidelijk heid : HET WAS NIET DEZE WEDSTRIJD DAT ER IEMAND MEELIEP.!!!
gebruiken jullie je ogen en hersens wel.

Valentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:55

@billy: zo klein is ze anders niet meer, ze steekt boven mij uit
@Nadia_Mocca: je was me net voor
Laatst bijgewerkt door Valentijn op 29-12-05 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:56

daantjuhhh schreef:
ik dacht 1 fout min -2 , 2 fout min -4
En 3de fout uitsluiting???

Klopt dat? of heb ik het fout?

maar nu nogmaals mijn vraag ff.
Iemand die het antwoord weet?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:56

Goed, ik had misschien jong moeten schrijven ipv klein

Anoeska27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:58

Daantjuhhh, je hebt gelijk. Dat is de regel.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:58

@daantjuh : ik durf het al bijna niet meer te zeggen, omdat ik anders weer allemaal reacties krijg : maar je hebt gelijk.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:59

Oke thanks..
Dan had ik het toch goed. (heb er namelijk geen praktijk ervaring mee)
Gelukkig heb ik nooit meer dan -2 gehad..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:00

maar het feit dat er op een andere wedstrijd iemand mee hoeft moeten lopen om de ring rond te komen geeft wel aan dat jij blijkbaar je pony zelf niet door lastige situaties kan loodsen....
en als je niet kan accepteren dat niet iedere jury daarop zit te wachten moet je niet op concours gaan

Valentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:00

Billy: dat jonge valt aardig mee Verder kan het natuurlijk zijn dat deze jury zich strikt aan de regels houd en de rest het iets meer door de vingers ziet. Ik was er ook niet bij maar ik geloof Nadia_Mocca, ik kan haast niet geloven dat ze tegen mij een leugen zou ophangen...
@Noukie: Nogmaals, deze bak was net nieuw, en het leek alsof er een tornado over de bak heenging zo hard schudde het. Er mochten toen mensen meelopen omdat er meerder pony's ervoor alleen maar weg schoten. Ik snap dat dit ongebruikelijk is maar door deze omstandigheden mochten er mensen meelopen. Ik denk dat het niet verstandig was om de ruiter het zelf op te laten lossen aangezien er dan ongelukken waren gebeurd. Geloof me deze pony is echt klaar voor wedstrijden, schrikt normaal echt nergens van, ze rijdt er ook gewoon mee buiten dus het is onzin om te zeggen dat ze niet klaar is voor wedstrijden als haar pony een keer op wedstrijd schrikt.
Laatst bijgewerkt door Valentijn op 29-12-05 16:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:01

Er is maar 1 keer iemand meegelopen, dat was om mijn 1e wedstrijd en de rest lezen jullie maar in tijntjuh der bericht hiervoor
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 29-12-05 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:04

wat ik dus al eerder zei: jij kiest ervoor om met die pony de ring in te gaan, dan ben JIJ verantwoordelijk om hem de baan rond te krijgen.
kan je wel tegen ons gaan roepen dat wij het ook niet kunnen, maar wij doen het ook niet, om vervolgens commentaar op de jury te gaan hebben...

mijn pony was ook echt niet makkelijk, maar heb nooit de jury de schuld gegeven van het feit dat ik de ring niet rond kwam..

Anoeska27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:05

Het gaat me niet zozeer om wie er gelijk heeft of niet, maar meer om jouw niet zo vriendelijke opmerkingen over juryleden in het algemeen.

Wat stond er nu precies op jouw coupon over de uitsluiting? Er moet een reden bij hebben gestaan (mag ook per pm).

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:07

ik ben niet eens meern naar de prijsuitreiking geweest, ook geen coupon dus

Valentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:10

@Noukie: ik snap je punt, daar heb je wel gelijk in

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:12

ik snap ook best dat het jammer is dat je meteen de ring moet verlaten hoor... echt wel
alleen, we waren er niet bij, ik heb het niet gezien en om de schuld op de jury te schuiven is zo makkelijk...
(zeker als ik lees dat de TS niet haar coupon gehaald heeft enzo..)

(en ik heb ook eens moeten afgroeten omdat die van mij alleen nog maar kaarsrecht overind kwam op de X en ik er echt niks meer van kon maken, dus weet ongeveer wel hoe het voelt... )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:26

Waarom wij denken dat TS een ukkepuk is?
Uit haar profiel:
Mocca is een super sgat...
Madeline en Debbie zijn super lief...
HVJULLIE ALLEMAAL!!!
horses
Mocca,, Valentijn,, Tessa,, Utah,, Igor,, Frits,, Arab,, Christal zijn de beste paarden die er zijn!!
HVJULLIE!!!

Nou daarom b.v. Hebben we het eigenlijk wel over een KNHS wedstrijd of over een onderlinge- of manege wedstrijd?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:31

Daarbij geeft de onsportieve reactie naar de jury toe, en haar reacties hier op het forum ook niet bepaald de indruk dat het om een bijna-volwassene gaat

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:33

Tyrza schreef:
Als je verzet langer dan 20 seconden duurt, word je uitgesloten. Of bij het binnenkomen heb je ik dacht 30 seconden de tijd om de ring binnen te gaan. Duurt dit langer dan kan je ook uigesloten

Had je dit ook?

Ik denk dat dit aan de jury dan ligt, want een tijd geleden kreeg ik mijn paard de ring eerst niet in en toen in geen mogelijkheid in de buurt van de hekjes en spandoeken (en hij loopt al M1 dus genoeg ringen gezien, haha).. maar k mocht toch echt een tijd rondrijden.. het ging na verlop van tijd nog niet goed, maar moest toch starten. Ik denk dat ik haast wel 2 minuten heb rond gereden.

Dus er zit misschien wel een tijd aan verbonden,m aar heel veel jury's houden zich er niet aan...

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:38

Als Shine nogal kijkerig is let mijn voorleester gewoon even niet op de jury (moeten ze geen belletje hebben natuurlijk!), dan heb je daar al gauw een rondje extra mee gewonnen , niet te gek maken natuurlijk, maar het scheelt toch iets haha....

Verder vind ik ook dat de jury correct gehandeld heeft, ook al is het balen dat je niet een een rondje gereden hebt!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:16

Nadia_Mocca schreef:
Als een pony schrikt vinden de normale jury's dat GEEN fout.

Ik rij al 20 jaar wedstrijden. Dan heb ik zeker nog nooit een
normale
jury gehad??

Citaat:
Ja ik zo vaak. Zelfs jury's die naast het paard gaan lopen.

Dat zal tijdens een onderlinge wedstrijd best we eens kunnen zijn, maar tijdens wedstrijden voor het echie zal je dit niet meer mee maken...

Als je wat te zeuren hebt over een jury die in jouw ogen verkeerd heeft gehandeld, doe dan niet onsportief, maar blijf gewoon wachten tot de prijsuitreiking en ga daarna netjes vragen aan de jury wat er nu aan de hand is.

Jouw bericht komt als mosterd na de maaltijd. Als je het zo goed weet, leer dan eerst eens het knhs reglement uit je hoofd: http://www.knhs.nl/objects/00001148.doc

Citaat:
en het leek alsof er een tornado over de bak heenging zo hard schudde het. Er mochten toen mensen meelopen omdat er meerder pony's ervoor alleen maar weg schoten. Ik snap dat dit ongebruikelijk is maar door deze omstandigheden mochten er mensen meelopen. Ik denk dat het niet verstandig was om de ruiter het zelf op te laten lossen aangezien er dan ongelukken waren gebeurd.

Dat is alleen maar prijzenswaardig dat de jury dit heeft toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 29-12-05 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:18

nou ja niet meer meemaken.
Afgelopen jaar in de B in slagharen nog.
Ik moet toegeven dit waren B pony'tjes met erg lkeine meisjes en de zon weerkaatste erg naar op de autoruit.
Toen is de jury 1x uitgestapt en heeft het meisje er langs gelopen en inclusief wat tips voor de proef gegeven.
Maar goed dit is dan ook nog bij hele jonge kinderen.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:36

Nadia, Waarom zou jij meer geluk hebben dan elke andere dressuurruiter in de basis en wel een capabele, vriendelijke en voor rede vatbare jury krijgen?

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:59

Nou Excuseme, deze opmerking vind ik ook niet erg gepast richting juryleden. Alsof alle juryleden niet coulant en voor reden vatbaar zijn

Overigens Nadia heb je nog een coulant jurylid gehad. Als je pony twee keer omdraait en wegsprint heb je dus eigenlijk 2 x verzet getoond. Je had de eerste keer al uitgesloten kunnen worden

Karl66

Re: Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:22

Het doel van een dressuurwedstrijd is de africhtingsgraad van je paard laten zien en als het paard dan twee keer wegspringt is die africhtingsgraad niet voldoende, of kan jij het op dat moment niet laten zien.

En al is het niet leuk om afgebeld te worden, het is niet de schuld van deze jury. Het is het recht en niet de plicht van een jury om toegevelijk te zijn. En door zo op je teentjes getrapt in dit topic te reageren krijg je alleen maar meer mensen over je heen.

Het enige wat je kan doen is, gewoon wedstrijden blijven rijden en het ongelijk van die jury gaan bewijzen. Eigenlijk is het altijd zo dat de jury-uitslagen over een heel jaar het beeld van jullie als combinatie geven en niet dit ene incident.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:31

idd Karl.
zo was ik het een x niet met de cijfers eens van een jury en heb toen gezegd.
ik ga zo erg mijn best doen en zo hard werken aan de dingen die zij minder vond en als ik haar weer heb zal ik laten zien dat ik samen met mijn paard 170 punten waard ben.
dan zet ik me daar toch een proef neer dat de mondjes open vallen...

Helaas ben ik haar nog niet weer tegen gekomen, maar die dag gaat heus nog komen en dan zal ik laten zien wat ik waard ben!
Tjakka...

hahaha..