officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 01:53

oversized.Thanks voor het opzoeken! En idd Het heet niet voor niets gecombineerd. Maar wist nou niet of het wel mocht ofniet..Maar als je het lusje eraf haalt mag het wel?! Even voor de duidelijkheid.Of zou je dan echt een engelse neusriem om moeten doen?

Billy,Idd!!!

Needje.waarom zou ik dat doen.Als Dat de vraag niet was? De vraag was ,mag je op wedstrijd zonder sperriem?Nou nee dus.Nou dat wilde ik weten.Als er door iemand werdt gevraagd had ik gezegd waarom.Snappie? haha

FITZROY.Idd het paard loopt fijner zonder sperriem..
En ja ik weet ook niet alle regelementen.Al ben ik wel benieuwd wat er allemaal voor regels zijn.Je zou dan toch op de knhs site moeten kijken voor de regelementen ofniet?

KARIN.oke dus bij de enduranace hoef je dus ook geen neusriem te hebben.Eigenlijk best logisch.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 02:01

Hoezo logisch?

Het zou IMO logischer zijn als er bij andere disciplines ook geen verplichting was, als mensen gewoon vrij zouden zijn in de keuze voor wel of geen neusriem. Ik vind een neusriem nou niet echt een cruciaal of onmisbaar onderdeel van de tuigage.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 02:04

Nou Je kan bij endurance eigenlijk met een los teugel rijden.Je hoeft geen moelijker oefeningen doen.Ik vindt dat eigenlijk wel logisch.
Bij dressuur letten ze weer op of de mond open gaat enz..
Hmm beetje raar uitgelegt..

Maar jij hebt ook wel weer gelijk.
Tja het blijft af en toe een rare sport..

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 02:08

Maar als je een neusriem nodig hebt om de mond dicht te houden, dan mankeert er IMO iets aan je rijkunst of iig aan je teugelvoering. En daar staat het rijden met losse teugel of het uitvoeren van moeilijke oefeningen IMO los van.

Met een neusriem alleen ben je er trouwens niet als je de mond wilt dichthouden. Althans niet met een Engelse neusriem of een gecombineerde zonder sperriem, waar dit topic over gaat. Daar heb je dan toch echt een sperriem voor nodig. En dan zijn we weer terug bij mijn eerste alinea.

Ik zou zelf pleiten voor een vrije keuze in alle disciplines (dus wel of geen neusriem). Maar ik kan me wel voorstellen dat een gecombineerde neusriem met lusje maar zonder sperriem als 'incompleet' wordt gezien.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:18

met springen is volgens mij een neusriem ook niet verplicht.

Ik vind de sfeer in het topic alleen niet erg prettig, graag iedereen die het aangaat een beetje rustiger aan

Equira

Re: officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:06

sharonaollie schreef:
WendyK Mischien moet je echt eens goed lezen.Zeg ik dat ik het balachelijk vindt?NEE Ik vraag gewoon een normale vraag.

En zie je mij dit schrijven .Maar stel geen vragen als je besluit al vaststaat, ongeacht het antwoord, ongeacht wat er in de regelementen

Vorgens mij praat jij nu voor mij?!

Heej een tip voor jouw,Lees eerst even beter,voordat je al antwoord geeft .En geef geen antwoorden die de[Ts]
niet zegt en schrijft,Wat je opent immers dit topic niet .En ik geloof dat jij mij niet bent

Dusssss

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:13

ik had zojuist een opmerking geplaatst!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:25

Lielle schreef:
met springen is volgens mij een neusriem ook niet verplicht.

ik ben er zojuist terecht op gewezen mijn eigen regels te breken dus ik heb het even opgezocht. Met losrijden is een neusriem niet verplicht, in de ring wel.

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:40

sharonaollie schreef:
oversized.Thanks voor het opzoeken! En idd Het heet niet voor niets gecombineerd. Maar wist nou niet of het wel mocht ofniet..Maar als je het lusje eraf haalt mag het wel?! Even voor de duidelijkheid.Of zou je dan echt een engelse neusriem om moeten doen?
Your welcome sharonaollie graag gedaan. Nee als je het lusje eraf zou halen is het geen "in correcte staat verkerende" neusriem meer dus dat zou ook niet mogen, maaaaaaar nogmaals als jury letten we er niet zo op en we kunnen het (als je het op een nette manier laat doen bij bijvoorbeeld een hakkenbar/schoenmaker ofzo) meestal niet eens goed zien hoor..

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:21

Karin Dat is ook waar.Want als je teveel hand gebruikt zou de mond opengaan..En idd vrije keuze ben ik ook voor!

Lielle Slaat ook nergens op .Dat je met het losrijden wel zonder neusriem mag .Maar in de ring weer niet..Beetje raar.

oversized.Maar ja je zou net die ene jury treffen die er wel op let haha
Eigenlijk zit er toch geen verschil tussen een engelse en een gecomineerde als je het lusje eraf zou halen.Heb gisteren even in het divoza lopen kijken.maar zie geen verschil...Dus als je het netjes eraf zou gaan halen,heb je een engelse?!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:06

Ik zou het gewoon eerst proberen met de sperriem heel los. Dan hoef je ook je mooie hoofdstel niet kapot te maken. Je kan altijd alsnog het lusje er af halen. Ik denk ook niet dat iemand het ziet als het netjes is gedaan!

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:14

sharonaollie schreef:
l...Dus als je het netjes eraf zou gaan halen,heb je een engelse?!

Neee dan heb je nog steeds een gecombineerde, maar dan zonder een sperriem haha...
Voor mij maakt het niet uit hoor, voor mij is het dan gewoon een neusriem zonder sperriem...

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:00

Needje Idd iemand anders zei het ook al,Ga eerst even kijken ,hoe die loopt als de speriem heel los zit.Gaat het weer minder.dan start ik een keer zonder sperriem..

DeBooy

Re: officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:32

Ik heb altijd zonder neusriem gereden met mijn topper..
En momenteel ben ik groom van Gerben Morsink en daar ik zie er
op concours genoeg zonder sperriem rijden dus ik zie geen problemen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:35

toch zou ik even het reglement doorlezen, Dat mag alleen als het een echte Engelse (hoge) neusriem is, dus niet een gecombineerde neusriem zonder sperriem. Veel jury's zullen het toestaan, maar formeel mag het niet.

en bovendien is dit een oud topic dus een slotje.