Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:
Maar bij wel
wat fout, hoef je in de L1 niet meteen op een onvoldoende te gaan zitten, in de M2 waarschijnlijk wel. Lees een paar post hierboven maar!
Mies7 schreef:Jullie gaan er steeds vanuit dat die 5 voldoende is, zo dacht ik er zelf eerst ook over, maar ik heb net dus de jurycursus achter de rug en daar werd er bij een 5 toch echt uitgegaan van een onvoldoende... Als je op school een 5 haalt dan is dat ook geen voldoende.
Ik weet dat in het dressuurproevenboekje en in de reglementen staat dat een 5 een voldoende is, maar tijdens onze cursus benadrukte de cursusleidster dat je een 5 wel als een onvoldoende moet zien.
Tyrza schreef:Ik volg momenteel nog de jurycursus voor het IZ, Mies, en daar wordt toch echt gezegd dat een 5 een voldoende is, conform het huidige proevenboekje
Tyrza schreef:Ik volg momenteel nog de jurycursus voor het IZ, Mies, en daar wordt toch echt gezegd dat een 5 een voldoende is, conform het huidige proevenboekje.
Mies7 schreef:Tsja... Ik heb de IL-cursus gedaan en bij ons was die 5 een onvoldoende...
Onze cursusleidster ging per onderdeel ook altijd uit van een 8 als hoogst haalbare cijfer (een enkele uitzondering daar gelaten) en aan de hand van de fouten die gemaakt werden in de uitvoering trok ze van die 8 punten af... Ze keek hierbij niet echt naar onvoldoende of voldoende uitvoering.
Maar ja ze deed wel meer dingen waar wij ons als cursisten niet altijd in konden vinden![]()
Een deel van onze groep is overigens ook gezakt tijdens het examen, juist de cursisten waarvan onze cursusleidster het niet had verwacht dus dat was wel weer typisch.
Tyrza schreef:Wie zegt dat 50% een verliespunt is?
Verliespunten.
gemiddeld eindpercentage minder dan 35% 3 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 35% tot 40% 2 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 40% tot 45% 1 verliespunt
amondi schreef:
Bij de nieuwe proeven zou je bij 150 toch een VP hebben, terwijl 300 het maximum is? Dat heb ik althans begrepen. Dan heeft Gjilke dus gelijk, zolang je een 5 een voldoende noemt kan je met allemaal voldoendes een VP halen.
Tyrza schreef:Ik volg momenteel nog de jurycursus voor het IZ, Mies, en daar wordt toch echt gezegd dat een 5 een voldoende is, conform het huidige proevenboekje.
Juco schreef:Zou de KNHS dan een zo-kijkt-de-jury-naar-een-proef-infoavondmoeten regelen voor alle nieuwe startkaarthouders?
Bettine schreef:Tyrza schreef:Ik volg momenteel nog de jurycursus voor het IZ, Mies, en daar wordt toch echt gezegd dat een 5 een voldoende is, conform het huidige proevenboekje.
Om hier even op terug te komen nog
het is ook maar net wat je onder een 'voldoende' verstaat. In het boekje staat dat een 5 een voldoende is, waar ik het ook mee eens ben. Maar ga eens na wat je onder 'voldoende' schaart. Niet goed, maar ook weer geen dikke 4, dus een 5 en daarmee 'voldoende'.
Een 6 is (even uit mn hoofd) 'bevredigend'. Wat dus ook nog niet zo heel erg goed is, zoals het woord zegt.