Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:28

Wij hadden tot voor de zomervakantie een ford orion. Die kon de trailer trekken. Als we dan reden konden we met plankgas net de 65 halen.. met sterke wind mee of als het 'bergaf' ging haalden we net de 70 Sinds half juni hebben we een vw golf wagon highline. Die trekt hem makkelijker (vandaar dat we de eerste keer ook inene met 120 reden over de snelweg.. "huh? Zijn we nu alweer thuis" . Dus de auto kan het wel trekken. Maar tweepaards niet, maar dat is ook niet nodig.

De trailer lenen wij al sinds het begin bij kennisen die een paar straten verderop van de stal wonen waar mijn pony staat. Dus wat dat betreft heb ik het wel redelijk goed zitten Hoewel een eigen trailer ook wel handig zou zijn maar niet nodig in ons geval.

Chocolaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:23

Ik doe al mijn wedstrijden onder de man.

We hebben a.s. zondag zelfs een wedstrijd waar ik anderhalf uur over doe om er te komen (met flinke stukken draven). Dan moeten we na afloop ook nog terug. Maar Eepje kan dat makkelijk aan met d'r half Haflinger.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:26

Tsja, mensen in de buurt zouden me voor gek uitmaken als ik dat zou doen .. en ik moet eerst zorge ndat ze goed verkeersmak is ze werd weer lekker gek vandaag, als er een vrachtwagen langskomt een halve meter bij dr vandaan is er nix aan de hand, en loop ik op et fietspad, en 10 meter oop de weg naast ons komt er iets voorbij schiet ze inj de stress... Dus als ik haar normaal de straat op krijg, kan ik erover nadenken (Al gaat het heeeeel erg goed!!)

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:42

ik rijdt een paard voor iemand anders. Die eigenaresse heeft er 5 staan en ze rijdt er zelf een, de rest wordt door bijrijders gereden. Ze rijdt dus zelf wedstrijd en een andere meid van stal ook (ook op een van haar paarden).
Ik en een vriendin van me zijn ook twee jaar mee geweest op concours. Was altijd een heel gedoe, aangezien alleen de eigenaresse en die andere meid het BE hebben. Dan gingen we dus met hun trailer op wedstrijden.
Ik betaal er niet voor om mee te rijden, want in de zomervakantie begeleidt ik buitenritten..(zo'n 2 a 3 x per week).
Die ene meid, die wat fanatieker wedstrijd rijdt, begeleidt geen buitenritten, maar staat wel prijzengeld af voor de benzinekosten (heeft trouwens wel een eigen jeep, maar die mag maar 1 paard trekken)

Ik vond het ook hartstikke leuk om op wedstrijd te gaan, maar ik kwam niet echt vooruit (bij gebrek aan tijd om te trainen) en het was altijd een heel gedoe om alles te regelen.... er zijn tijden geweest dat we met 4 paarden naar 1 wedstrijd gingen (dat was dus idd 2x heen en weer rijden...)

Nou ga ik af en toe mee op een onderling wedstrijdje en hoop later toch echt weer zelf te mogen gaan

Misschien wel met een vriendin mee, want die heeft nu een jaarling staan...( en die heeft een rijke pappie en mammie..)

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:12

Ik ben 29, werk en woon samen met mijn vriend. 1 van de auto's kan een trailer trekken, en heb zelf mijn trailer bijelkaar gespaard.

Daarnaast rijd ik af en toe een voormalige verzorgster van Andrew naar wedstrijden tegen benzinevergoeding. zij helpt mij dan weer op mijn wedstrijden met groomen. Zo kan zij af en toe op wedstrijd en heb ik hulp.

Meerijden met stalgenootjes lukt soms ook wel, als je samen de wedstrijden een beetje plant en je rond dezelfde tijd moet starten.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 02:21

Saskia9 schreef:
Alhoewel : weet iemand of het haalbaar is,ong 10 km heen proefje doen en dan weer terug?

Dat is best te doen hoor.
Mijn bijrijdster ging vorig jaar met mijn tinker onder het zadel naar de springles, dat was een km of 8 rijden gok ik (eerder meer dan minder). Het eerste stukje stapte hij, de rest van de weg draafde hij aan 1 stuk en nog in een flink tempo ook. Dan een springles van een uur, en daarna hetzelfde stuk weer terug, waarbij hij ook nog net zo vrolijk terug draafde.

Ik heb samen met iemand anders een trailer gekocht, 50/50. We hebben een 2-paards Humbaur trailer gekocht, omdat we vaak samen ergens heen gaan.
Auto heb ik zelf nog niet, maar ik ben wel op zoek eigenlijk. Ik ben op zoek naar een oude landrover, als iemand er nog eentje weet? In januari ben ik van plan mijn E te gaan halen, dus dan mag ik hopelijk ook zelf rijden.
Maar voorlopig heeft paps 2 auto's die de trailer kunnen trekken. Een Mercedes Vito die hem kan trekken met 2 paarden erin, en met 1 paard kan ook de Volvo (850 T5R) hem trekken.
Degene waarmee ik de trailer samen heb gekocht heeft ook een auti die de trailer kan trekken.

'Vroegah' met de ponyclub gingen we trouwens op wedstrijd met een grote veetrailer en een trekker Geweldig was dat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:54

Bij mijn ouders kan ik een auto meenemen die de trailer kan trekken.

Het liefst niet de nieuwe, mijn moeder is niet zo'n paardenfreak , maar de Opel Vectra van 3 jaar oud kan ik eigenlijk zo pakken.

Die reed ik dan naar stal, koppelde daar mijn 1,5 jaar oude 1,5 paards trailer aan en wachte op mijn MEEST TROUWE autobestuurster RENSKE20.

Samen zette wij Times op de trailer en gingen zo 4 maanden lang op pad. Daarvoor ging mijn vader altijd mee, maar omdat hij het behoorlijk druk heeft met zijn eigen zaak en Renske graag mee wilde was dit een ideale oplossing.

Afgelopen donderdag ben ik zelf geslaagd voor mijn trailerrijbewijs en vanmiddag ga ik zelf met auto en trailer naar de les (heb stiekem geoefend met Renske 2 weken geleden ssssssssssssst )

Maar om een lang verhaal kort te maken.
Als mijn ouders de middelen niet hadden kwam ik nergens.

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:00

ik ben zelf nogsteeds opzoek naar een betaalbare 2 paardvrachtwagentje

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:20

Misschien kun je zometeen bij het uitzoeken van de stal in Nijmegen bij iedere accommodatie navragen of er wedstrijden gehouden worden of dicht in de buurt. Dan kun je alvast naar die wedstrijden.

Bij mijn vorige vereniging reden er heel veel mensen maar 1 x in de maand een wedstrijd en kwamen dan onder de man.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:23

of iemand zoeken waar je mee mee kunt rijden op de trailer.
Als er iemand met me mee moet dan pak ik een 2paardstrailer van goede vrienden van ons.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:32

Ik rij geen wedstrijden en ben ook niet van plan te gaan starten onder het zadel, gewoon geen tijd.

Vraag ik me wel af: hoe doen mensen het met een kar?
Je moet toch een aardige kar mee, en een pony.
Tuurlijk zie ik wel eens trailers met een kar tussen de auto en de trailer in zeg maar, maar hoe doen de 'simpele' mensen dit?

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:42

[quote="gekke_koei"]ik heb ook geentrailer. mijn schoonouders hebben wel een auto die er 1 kan trekken, maar wijzelf hebben geen BE rijbewijs. quote]

Als het hele spulletje onder een bepaald gewicht is mag je ook zonder E rijbewijs een trailer trekken, (dit lukt meestal alleen als er een 1,5 paards trailer achter hangt en er geen Jeep voor staat, maar het kan wel) je kunt het bij de politie of bij een trailer-dealer wel ff navragen.....

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:48

Ik heb in april een Volvo gekocht. De trailer hebben we nu 6 jaar en al die tijd leende we een auto.

Heerlijk om nu alles na lange tijd helemaal zelfstandig te hebben. Veel sparen, maar ja dan heb je ook wat !!

Ik breng nu ik zelf niet op wedstrijd kan een vriendin iedere keer. Maar als ik dadelijk zelf weer start gaat dat ook niet meer en moet ze ook een andere oplossing vinden. Ik leen of verhuur mijn trailer overigens niet, dat ding staat voor mijn auto en ik rij en ben er zelf bij. áls ie nu kapot zou gaan kan ik geen nieuwe kopen en ben ik de l*l..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:51

De eerste paar jaar dat ik wedstrijden reed, ging ik altijd met de veewagen mee, die man ging een paar stallen af om pony's mee te nemen naar de wedstrijden (kosten weet ik niet meer) later hadden goede vrienden die op dezeldfe stal stonden een 2-paard trailer gekocht en dan mocht ik daar altijd mee mee rijden en ze kregen er ook een x bedrag voor.
Nu heb ik sinds februari pas een eigen trailer en auto die kan trekken (in bezit van mijn moeder weliswaar) dit is een Volkwagen Passat.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:00

Zelf heb ik nog niet eens mij rijbewijs. Ik stap naar 2 maneges in de buurt. (ook om te lessen)
Sinds kort heeft een vriendin van mij die ook een paard heeft bij mij op stal een trailer gekocht, ze mag dan ook de jeep van haar vader lenen en dan komen wij wel op andere maneges en stallen om te starten.

Vroeger in mijn ponytijd reed ik ook onder de man naar de manege. Dan waren ze altijd al lekker ingestapt en kon je meteen gaan draven als je binnen kwam. En een vriendin van mij ree dan de andere pony warm dan kon ik makkelijk overstappen.

Als ik jou was zou ik zoeken naar een stal waar in de buurt wedstrijdmogelijkheden zijn. Zodat je niet afhankelijk bent van andere.

Succes ermee..

Asmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:43

Ik heb het zelfde probleem als jou, ik huur altijd iemand in die mij wil brengen...kost inderdaad wel een hoop geld... ik hoop ook nog altijd dat ik iemand vind waar ik mee kan rijden... dan hoef je alleen de kosten te delen..scheelt weer...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:56

ik ben super blij met me ouders. heb toen ik wedstrijden ging rijden een 3/4 paards vrachtwagen gehad... voor foto's zie profiel

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:00

Voor mij was het eigenlijk noodzakelijk dat ik een trailer kocht tegelijkertijd met mijn paard, want ik stond toen nog op een stal waar ook geen les gegeven mocht worden, en om naar de les te gaan, moest ik dus een eindje rijden. En we hebben eigenlijk altijd al auto's gehad die trailers mochten trekken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:02

Wij hebben om de reden om naar les te gaan en wedstrijden te rijden
Ook een auto en trailer daar speciaal voor gekocht.
En helaas geen sponors van ouders of andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:42

Toen ik nog geen eigen trailer had, leende ik hem weleens, of reed ik met iemand mee die een 2 paardstrailer had. Wat je daarvoor betaald zou je onderling moeten regelen, misschien zegt diegene wel van, maakt niet uit of zo iets! Ik vraag er in ieder geval niks voor als er iemand mee wilt rijden (kan ook niet, mijn vader mag maar 1 paard trekken en een kleine pony ), maar wel als het bv 2 dagen achter elkaar zijn, want dan gaat niet alleen mijn vaders auto mee, maar ook die van mezelf, dus dubbel benzine. Dus dat zou je voor kunnen stellen.

Is er in de buurt ook geen trailer die je kunt huren? Heb ik ook erg vaak gedaan. Mijn vader reed me dan gewoon. Ik heb nu ondertussen een eigen trailer, zelf betaald, dus geen centjes van mammie en pappie, en mijn vader trekt hem gewoon. Binnenkort komt onder de JEEP van me moeder ook een trekhaak, en ga ik zelf op pad.

Ken je uberhaubt mensen met een trailer of niet? Dat zou de situatie wel makkelijker maken voor je denk ik. Van gezamelijke vrachtwagens heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, misschien verschilt dat per regio. Je hebt ook nog een www.paardentaxi.nl daar kun je iemand inhuren.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:07

Wij(mn ouders ) hebben een auto die een 2-paardstrailer met 2 paarden erin kan trekken. Dus we hebben ook een 2-paardstrailer(alhoewel die van mij liever alleen staat op de trailer) en een 2-paardvrachtwagen

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:09

Heb een auto die de trailer kan trekken, paps betaalt ondeerhoud ed van de auto en ik de aanschaf en de diesel.
Anders reed ik ook maar in een fiat cinqecento !

De 2 paards trailer heb ik samen met een stalgenoot, zo kunnen we met z'n tweeen op buitenrit en naar de manege, hoefsmid ed. Zij rijdt geen wedstrijden.

Voordeel: ook gedeelde lasten van de trailer zoals onderhoud!!!
We hebben nog geen ruzie gehad dat de trailer weg was terwijl de ander hm nodig had, plan mijn wedstrijden en lessen. Anders verzet ik mijn les, heb privé les, dus dat kan makkelijk.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 04:39

Heb een twee-paards van een half jaar oud, en daarvoor hangt een Volkswagen LT.
Een heerlijke combinatie

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:35

Sassieja schreef:
Ik rij geen wedstrijden en ben ook niet van plan te gaan starten onder het zadel, gewoon geen tijd.

Je moet toch een aardige kar mee, en een pony.
Tuurlijk zie ik wel eens trailers met een kar tussen de auto en de trailer in zeg maar, maar hoe doen de 'simpele' mensen dit?

Ik start voorlopig met mn sulky. Boom eraf en alles voorop de trailer.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:40

Sassieja schreef:

Wij hadden tot kort geleden een klein veewagentje (3.30m lang) en daarachter een aanhanger met de wagen erop.

Sinds een paar weken hebben we een grotere veewagen (5m lang) en daar zetten we de kar achterin, daar zit een klep die met een knopje omhoog/omlaag gaat. Aan de zijkant komt een laadklep voor de pony's.

Wedstrijden zijn bij ons 9 van de 10 keer 2 dagen, dan rijdt mama erachter aan met de personen auto met de vouwwagen.