Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:41

Ik vind dat het je eigen keuze moet blijven. Ik heb er ook een voor de crossen. Maar ben ook van plan om hem met de wedstrijden te gaan dragen. Ben er nog nooit afgevallen op een wedstrijd, maar gewoon voor de zekerheid. Ik vind niet dat ze het mogen verplichten, je kan ook te voorzichtig zijn.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:29

Van mij hoeft het niet verplicht te worden.
Ik spring nu lekker zonder (cross met natuurlijk )
Ik rijd liever zonder

OemmiejO

Re: Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:42

Iedereen rijd wel lekkerder zonder, maar ik rijd toch ook liever zonder cap en moet er eentje op.. ??
Ik snap niet dat ze het niet verplicht laten worden bij de pony's iig... Maarja.. wie ben ik he.. ? e

Verstandig dat sommige mensen er zelf aan denken zo'n ding aan te doen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:35

verplichting zie ik geen noodzaak voor. Ik maak een inschatting op basis van de ervaring van mijn paard en mijzelf en dan kies ik of ik mijn bp draag. Die betutteling ben ik zo beu!

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:46

Ik vind het een verstandig idee... het gaat om je iegen veiligheid..
Ik heb er zelf ook een gekocht en ga die ook voor het springen gebruiken. Ik val tijdens het springen nog wel eens eraf.. Ik vind het geen onzin, want je doet het alleen maar om je veiligheid te vergroten.
op concoursen zie je ze bij de volwassenen ook steeds vaker! Ik vind het alleen jammer dat veel mensen het gelijk als belachelijk aanschrijven....

liever met bodyprotector dan mijn rug gebroken..!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:14

CGJ12 schreef:
Gerrie schreef:
Dus wat krijg je dan?

Balkenende?

nee, bange ouders die dat weer projecteren op hun kinderen..

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:03

Ik sprong ook altijd met bodyprotector op wedstrijd
Het geeft mij in ieder geval geen voorzichtig heid.
Ik wordt er juist "sterker" van
Ik zou het erg goed vinden als ze het verplicht stellen.
Gewoon voor de veiligheid!
En dan krijg je mensen die zeggen dat het niet lekker zit.
Daar wen je wel aan, of je moet een goed passende kopen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:23

niets toevoegende reactie verwijderd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:34

Ik vind het een beetje raar dat sommige mensen meteen over "overbezorgde ouders" beginnen. Als jij later een kind hebt, die op een ponytje in de B gaat springen, wil je toch ook dat ze er weer heel afkomt? Ik zou mn kind ook zo'n ding aandoen hoor!! Je wilt je kind nog langer houden dan vandaag...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:42

Dan zijn wij al lang allemaal dood en zwaar gehandicapt...

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:15

Hoe kan het nou dat het 20 jaar geleden 'niet nodig' was? Gebeurden er toen minder ongelukken? Zijn de ouders veranderd (waar ik nog wel wat onderzoeksresultaten over heb liggen ivm opleiding)?

Bij de ponys is het de verantwoordelijkheid van de ouders, volwassenen kunnen voor zichzelf zorgen/ bedenken of het nodig is.

Ik ben vroeger ook vaak genoeg van het paard gekletterd en heb er niets aan over gehouden. Wél veel van geleerd.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:42

ieder zijn eigen keuze...

MAAR IK SPRING NIET ZONDER
het bellemerd mij niet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-12-05 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: groot lettertype verwijderd

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:52

Ieder z'n eigen keuze
Maar dan hoor ik ook niemand zeuren als je een gekneuste rib hebt
Heb ik namelijk gehad..nou ik kan je vertellen niet lekker!
En die "overbezorgde ouders" doen het echt voor je eigen best wil hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:01

ja en, een gekneusde rib...

als dat alles is
en nee, zeuren heb je mij er niet over gehoord

en ik leef nog steeds
samen met al die andere

idd, ieders eigen keus (wat ook in normaal lettertype kan)
Maar verplichte betuttelingen
Nee, laat maar...

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:06

Piaffe schreef:
Hoe kan het nou dat het 20 jaar geleden 'niet nodig' was? Gebeurden er toen minder ongelukken? Zijn de ouders veranderd (waar ik nog wel wat onderzoeksresultaten over heb liggen ivm opleiding)?

Bij de ponys is het de verantwoordelijkheid van de ouders, volwassenen kunnen voor zichzelf zorgen/ bedenken of het nodig is.

Ik ben vroeger ook vaak genoeg van het paard gekletterd en heb er niets aan over gehouden. Wél veel van geleerd.

De zorg slaat een beetje door,en het wordt de ouders van jongsafaan al aangepraat.

Dus ze denken er ook niet veel meer bij na,maar 'volgen'de massa!

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:14

Inderdaad! Risico's horen erbij, en die blijven ook, hoeveel laagjes harnas je ook aantrekt. Maar of het daar nou leuker van wordt?
Als je paard schrikt en heel raar bokt of totaal niet uitkomt op een hindernis kun je ook een klap in je rug krijgen waardoor je dagenlang niks kunt, dus -> "Waar blijft het zadel met springveren en hé, misschien is een waterbedfunctie ook wel leuk". Get real!

En als in al die tijd een gekneusde rib het ergste was, waar maak je je dan druk om?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:50

ik ben tegen het verplicht worden van een body-protector. Het is eigen keus. Net als een cap, allen is een cap wel verplicht. Mensen moeten zelf kunnen kiezen of ze die aan willen of niet. Met mijn pony had ik er wel altijd een...maar met mijn paard is het helemaal niet meer nodig..die spriongt zo rustig en beheerst. Oke..je kan altijd vallen..maar de wedstrijdsport is al zo duur..en als daar ook een bodyprotector bijkomt..wordt alles nog duurder...

zo ..dit was mijn mening..

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:11

Volgens mij hebben vele niet eens 1x geprobeerd om zo'n ding aan te hebben. Ik heb één uit Engeland en die heeft van die schoudertjes er ook aan
Vind het helemaal niet beroerd zitten.
en het is echt niet fijn als je je sleutelbeen gebroken hebt!
Dan hoor je ze wel..
Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan.. maar je beschermd hier door wel je ingewanden die achter je ribben zitten..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:16

Muislover schreef:
Volgens mij hebben vele niet eens 1x geprobeerd om zo'n ding aan te hebben.

ach, dat zou nog wel eens mee kunnen vallen Ik draag de mijne zeker eens in de 2 weken ivm cross(training) en ik zie de noodzaak niet om hem met springen ook te dragen.

Overigens beschermt een bp dus niet tegen het breken van je sleutelbeen, ook niet met schoudertjes.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:17

Ik ben het met Muislover eens!!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:26

Ik schaf die dingen niet aan, ik zet geen helm op, ik blijf gewoon uit de buurt van alles met vier hoeven en een mond met grote tanden.

Levensgevaarlijk.

Ik waarschuw mijn rokende collega's voor de status van hun longen, ik applaudiseer voor moeders die hun kinderen op een fiets met zijwieltjes hebben ingepakt met helm, elleboog- en kniebeschermer én lange vlag op stok, ik verafschuw mensen die een whiplash riskeren met bungeejumpen, vind dat dikke mensen met hun leven spelen.

Te harde muziek in disco's is slecht voor je oren; ik deel dan ook altijd oordopjes uit op de zaterdagavond. Vroeger heb ik al helemaal niet aan gym meegedaan, laat staan dat ik mijn enkels ging verrekken of mijn nek ging breken met touwtje springen.

Ik durf te wedden dat als over een jaar of wat de eerste serieuze pogingen worden gedaan om de airbagbp te vermarkten, hier dezelfde reacties worden geplaatst:
"Het is veiliger, dus waarom niet?"

.. zucht.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:35

En daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het een kwestie van risico's en gevolgen afwegen. Met de cross is het risico van vallen veel groter en de gevolgen heftiger, met springen (met deze 2 paarden) is de kans op een val een stuk kleiner en zijn de gevolgen meestal minder groot. Ergo, wel een bp met crossen, niet met springen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:40

Zou IEMAND me dan kunnen vertellen waarom in 't Z wél de hoedjes worden afgeschaft (ik neem aan dat zo'n iem. wel kan rijden) en een kindje géén bp om moet tijdens het springen van een B/ L parcours??

dat vraag ik me nou af he

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:42

Het hoedje verwdwijnt in het Z bij de pony's omdat de FEI regels zo zijn dat de ponyruiters internationaal met een cap rijden en niet met een hoedje. Het KNHS is in dat besluit dus meegegaan met de internationale regels.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:59

yokie schreef:
Ik schaf die dingen niet aan, ik zet geen helm op, ik blijf gewoon uit de buurt van alles met vier hoeven en een mond met grote tanden.

Levensgevaarlijk.

Ik waarschuw mijn rokende collega's voor de status van hun longen, ik applaudiseer voor moeders die hun kinderen op een fiets met zijwieltjes hebben ingepakt met helm, elleboog- en kniebeschermer én lange vlag op stok, ik verafschuw mensen die een whiplash riskeren met bungeejumpen, vind dat dikke mensen met hun leven spelen.

Te harde muziek in disco's is slecht voor je oren; ik deel dan ook altijd oordopjes uit op de zaterdagavond. Vroeger heb ik al helemaal niet aan gym meegedaan, laat staan dat ik mijn enkels ging verrekken of mijn nek ging breken met touwtje springen.

Ik durf te wedden dat als over een jaar of wat de eerste serieuze pogingen worden gedaan om de airbagbp te vermarkten, hier dezelfde reacties worden geplaatst:
"Het is veiliger, dus waarom niet?"

.. zucht.

De volgende generatie zal er een worden van houten klazen!

Laatst een artikel gelezen dat kinderen recht hebben op een bult

Dat wordt ze hede ten dagen bijna bij voorbaat al ontnomen door alle waarschuwingen en aanpassingen..
En zo leren ze nooit hun echte eigen grenzen te bepalen.