Wel of niet starten met dit weer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 11:16

Ik heb me ook afgemeld. Bij het secretariaat zeiden ze dat de wegen wel goed begaanbaar waren. Maar mijn paard staat in Lunteren en ik weet absoluut zeker dat daar de wegen nog niet goed zijn in het bosgebied.
Daar komt bij dat het misschien eind van de dag weer kan opvriezen, en daar zou ik dan op de terugweg last van krijgen!
Nee, komende weken heb ik nog ieder weekend concours, dus dan maar een weekje vrij!

Ik rijd trouwens ook bijna altijd in mijn eentje naar concours, geen hulp of wie dan ook. Net zoals vandaag het geval zou zijn. En als er dan wat gebeurt....is er ook niemand die me kan helpen onderweg...

ACSM

Re: Wel of niet starten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:55

Ik heb vanavond wedstrijd in Austerlitz, heb gebeld en het gaat wel door.

Ga wel starten, tenzij het superglad wordt...en er niet met de trailer te rijden valt.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:16

In Winterswijk (achterhoek) hebben ze mensen aangeraden niet naar buiten te gaan tenzij je echt niet anders kan........
En met dat 4x4, ligt eraan als je een echte terreinauto hebt, dan helpt dat zeker wel hoor!! Maar dan nog zou ik er geen trailer achter hangen, als die gaat glijden.........
Nee ik zou het toch echt wel weten, wij gaan alleen de sneeuw in met de terreinwagen omdat dat leuk is, lekker glijden, bijna vast zitten enzo

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:53

ik ga vanavond ook gewoon. (veeningen, zuidwolde)
Er ligt hier wel sneeuw, maar het is vanaf vanmiddag opgehouden met sneeuwen. verder rijden ze af en aan met strooiwagens.
Ben vandaag met de auto al een paar keer weggeweest en kon nog flink gas erop hebben. (en geloof me, ik (schijtbak eerste klas) ga echt niet hard rijden met sneeuw)

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:06

ik ga ook gewoon tezij het echt glad nog gaat worden ik hoef gelukkig ook niet ver weg en het ligt vlak aan de snel weg als ik veel binnendoor weggenjtjes had was ik niet gegaan ik woon in denbosch noord brabbant

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:06

De selectie in Apeldoorn is bij ons afgelast.

Maar het schijnt daar gister verschrikkelijk geweest te zijn.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:13

Ik start wel, maar wij hoeven maar 10 minuten met de trailer. Meeste sneeuw is hier ook al weg. Het is buiten losrijden dus ik ga niet echt mn best doen om zn sokken schoon te krijgen.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:14

Ja Apeldoorn is het centrum van het drama. Bij ons is het pas om 5 uur ofzo gaan sneeuwen, het is hier bijna weg, je zou op zich vanuit hier wel met een trailer weg kunnen, maar ben blij dat ik niet hoef, beest stond al opgefokt te doen op stal.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:45

ik ben net terug van concour..de heenweg mooi achter een strooiwagen aangereden..(ging toevallig ook richting Emmen) en de terugweg was alles al weggedooid..maar hier ligt dan ook nog maar 2cm sneeuw.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:46

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:40

ik ben ook net terug, heb gestart gelukkig wel had 1e proef 59.84%(net geen winst dus) wel 3e en 2e proef 60,32 en 2e helemaal blij, de wegen waren ook gewoon goed te doen, al met al een superdagje

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:19

hej goed man, missmieke!

Ik ben net thuis. Heen was het geen probleem, maar terug begon het inderdaad flink te sneeuwen. Ik denk dat het over een uurtje wel weer erg riskant gaat worden.

maargoed, ben nie voor niets weggeweest. mevrouw was best braaf en had 158pnt.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:29

Voor de mensen uit Gelderland

Bemmel op zaterdagavond is afgelast, zondag gaat het door

Gendt is geheel afgelast

Beide waren dressuurwedstrijden!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:30

Ik heb morgen nog springen in marienheem, maar als het zo doorsneeuwt weet ik niet of het wel doorgaat.
mja.. is niet met mijn paard, dus heb verder weinig te zeggen over wel of niet gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:23

Ik lees hier wel erg vaak dat de mensen zeggen: grotendeels snelweg, dus wel om te doen.
Ik ben vannacht van Monty Roberts (Lier Belgie) naar huis gegaan (Noord-Brabant) en we dachten blij te zijn dat we in Nederland waren. Niet dus! De zoab-wegen waren verschrikkelijk! We zijn er dan ook zo snel mogelijk afgegaan om juist binnendoor te rijden. Kijk aub uit op de snelwegen, zeker met trailers erachter zou ik er nu niet op komen als het aan de grond vriest!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:40

Ik weet niet hoe het weer bij jullie is..

Ik heb morgen iig een dressuurproefje, ook met de trailer, maar hier is de storm al gaan liggen, dus ik ben van de partij

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:18

ik heb straks wedstrij.. maar heb het geluk dat hier behalve veel wind en regen, verder geen sneeuwvlokje is gevallen.

ik moet onder de man.
er staat nu een blauwe lucht.. hoop dat dat om 2 uur nog zo is.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:23

Als het ijzelt ofzo wil mn pa sowieso niet rijden.
Maarja hier hebben we nergens last van nu van het weer, dus als ik wedstrijd had dit weekend was ik wel gewoon gegaan .