155

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:36

is de jury ook niet vaak DE federatie vertegenwoordiger? Dan lijkt het me stug dat je weggaat voordat de wedstrijd klaar is.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:41

amondi schreef:
is de jury ook niet vaak DE federatie vertegenwoordiger? Dan lijkt het me stug dat je weggaat voordat de wedstrijd klaar is.

Nee, is niet zo.
Alleen op indoorwedstrijden wel, wordt dan vaak aan de jury gevraagd of ze voor ze weg gaan even het lijstje (voor de rest vd dag ook) in willen vullen, en klaar!
Mocht er nog iets voorvallen wat er toch nog op de lijst bij had gemoeten dan moet de volgende jury dat er maar bij schrijven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:49

Tomaatje schreef:
Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar ik denk, als je dan 155 punten geeft, zet er dan iig duidelijk commentaar bij. Zo heb ik bijvoorbeeld een 5 op halthouden B-X-E maar zou ik niet weten wat ik daar fout heb gedaan Was 't de wending, was ze tegen de hand, of stond ze niet vierkant (nee dat hoeft nog niet, maar soms word je er wel op afgerekend)? Dan weet ik tenminste waar ik rekening mee moet houden

En ik blijf het een flauw aantal vinden

Dat weet je toch zelf wel? Je voelt toch hoe ze staat en je ziet toch of je recht op de lijn staat, of het paard stil blijft staan of het vierkant staat?

Als je je proef hebt gereden weet je toch ongeveer wel op welke onderdelen je beneden je kunnen en het kunnen van het paard hebt gereden? Ik ben van mening dat als je dat niet merkt en je verwacht steeds winst en je hebt te weinig commentaar op je protocol ga dan vriendelijk met de jury praten. Dan kom je er achter. Ik kan mij nl niet voorstellen dat als alles dikke winst is gereden je eindigd met 155 punten.

organisator

Re: 155

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:49

Citaat:
Maar als ik 155 punten rijd, zou ik toch graag willen dat de jury erbij zette waaraan dit hoofdzakelijk ligt

Bij 155 punten zou ik kijken of er voldoende basis is om naar het volgende niveau te gaan Zo ja, dan verander ik het als het inderdaad een behoorlijk proefje was( .Dit is overigens alleen zo als je zelf al als jurylid de gedachte had dat het een winstpunt was en het net niet blijkt te zijn) Zo niet, dan geen winstpunt. Ergens ligt de grens en toen we nog 120 punten voor een winstpunt moesten hebben werd er ook zo lelijk tegen die 119 aan gekeken.

Dit is mijn idee erover. Verder als de punten staan dan staan ze. Momenteel vind ik toch al dat je in de hogere klasses te veel combinaties tegen kom waarvan je jezelf afvraagt hoe zijn die in deze klasse terecht gekomen. En dan gaat het niet om foutjes als een niet correcte schouderbinnenwaarts of traver of verzameling. Maar werkelijk om het ontbreken van maar enige ontspanning, basis of zelfs paarden/pony's die niet eens aan het bit zijn.

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:50

Ik heb 2 keer 154 en 2 keer 155 (ofzo) gekregen, dus ik begrijp hoe je je voelt. Dat nét niet is balen, zeker als er geen commentaar bijstaat. Vond het ook wel stom dat ik met die 155 eens een 6 voor mijn verzorging had, tewijl mijn pony gewassen en gevlochten was, nette hoeven had en ikzelf geheel in tenue was. Vonden ze het niet winspuntwaardig, hadden ze beter een ander cijfer kunnen veranderen. Ik heb ook wel eens 156 gekregen als de jury het tóch wel een winstpunt waard vond, toen vond ik de jury erg aardig

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:07

Dat ben ik met je eens Kieffertje.
Het is wel belachelijk. Als jij met een 8 voor de verzorging toch een winstpunt krijgt, dan heb je het gewoon verdiend. Het is nou eenmaal een punt dat meetelt als onderdeel in de proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:11

Leuk voor je, die 8 maar als dat je een winstpunt oplevert en de proef was niet wintspuntwaardig, ga je verder terwijl je paard niet verder is. Maar kan mij niet indenken dat 8-en altijd gegeven worden, waardoor op die manier de wintspunten worden behaald.

Maar stel dat dat wel zo is, ben je dan nog wel kritisch genoeg hoe ver je paard geschoold is. Gaat het dan echt alleen nog maar om de winstpunten???

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:19

nou ik heb wel eens mee gemaakt bij mijn vriendin dat ze 155 punten had en dat die jury gewoon allerlij dingen heeft lopen door krassen en lopen evrbetern zodat ze geen winstpunt had...

Want de jury had opgeschreven Gebroken lijn door rijden tot X Maar het was een gebroken lijn 5 meter...!

Toen heeft ze gepraat en toch dat ene puntje gekregen toen had ze wel ene winstpunt..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:44

russel schreef:
Leuk voor je, die 8 maar als dat je een winstpunt oplevert en de proef was niet wintspuntwaardig, ga je verder terwijl je paard niet verder is. Maar kan mij niet indenken dat 8-en altijd gegeven worden, waardoor op die manier de wintspunten worden behaald.

Maar stel dat dat wel zo is, ben je dan nog wel kritisch genoeg hoe ver je paard geschoold is. Gaat het dan echt alleen nog maar om de winstpunten???

Hoezo niet? Ben je dan alleen WP- waardig met 156 punten als je een 6 op verzorging krijgt?
Wat scum al zegt, verzorging is ook een punt. Net zoals een overgang naar draf en wijken. dat zijn ook 2 totaal verschillende zaken en ze tellen beide even zwaar.