Global Dressage Forum

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:22

Tyrza schreef:
Het is de bedoeling dat je hiermee balans ontwikkeld. Mede vanwege de contragalop, ,maar ook omdat je beide kanten evenveel belast omdat je steeds een nieuwe boog maakt vanuit de andere kant.

En je kunt hiermee (is mijn eigen ervaring) goed rechtrichten, takt behouden en gedragenheid opzoeken.

En als er 1 ding was wat erg opviel bij haar, was het wel de constante, vloeiende takt die het paard had

Mmmm, interessant genoeg om ook weer toe te gaan passen!

Denk je dat de takt door Monica in goede banen geleid werd of was het er een die uit zichzelf als een klokwerk loopt?

Ragne

Re: Global Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:24

Volgens mij leidde Monica hem zo regelmatig dat het paard als een klokwerk liep
Schitterend om te zien. Zij besteed zo-ie-zo heel veel aandacht aan het rijden van wendingen/bochtjes en past ook veelvuldig schoudervoor toe in de wendingen, waardoor het binnnenachterbeen goed onder de massa komt. Door het afwisselen op de slangevolte is dat dus steeds afwisselend het linker en het rechterachterbeen.
Jammergenoeg ontbrak het aan meer uitleg bij deze clinic, maar Tyrza heeft er een mooie video van zodat zij precies Monica kan nadoen straks

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:29

Het paard had wel ontzettend veel beweging en elasticiteit, maar ook dat hoeft niet per definittie makkelijker te worden. Zoals Ragne zegt: het paard werd gewoon heel goed begeleid door Monica.

Het was zo lekker ontspannen en harmonieus om te zien! Ze nam overal de tijd voor en het paard nam alles als vanzelfsprekend aan.

Ik ga trouwens vanavond de boel eens branden, heb het zo druk gehad dat ik daar nog niet aan toe ben gekomen.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:35

Tyrza schreef:
Het paard had wel ontzettend veel beweging en elasticiteit, maar ook dat hoeft niet per definittie makkelijker te worden. Zoals Ragne zegt: het paard werd gewoon heel goed begeleid door Monica.

Het was zo lekker ontspannen en harmonieus om te zien! Ze nam overal de tijd voor en het paard nam alles als vanzelfsprekend aan.

Ik ga trouwens vanavond de boel eens branden, heb het zo druk gehad dat ik daar nog niet aan toe ben gekomen.

Heerlijk om een combinatie in harmonie door de baan te zien gaan

dat was Donnerhall ook.. maar niet op het voorterrein

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:54

Ze deed ook een hoop stapwerk tussendoor, met lange teugel

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:01

dat paard had echt een mega-stap

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:09

Inderdaad, werkelijk elk spiertje zag je bewegen!