Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:47

Dat is idd en bekent probleem. Jammer want een ruiter stopt ook niet uit zichzelf ivm verliespunten.

Misschien moet die regel wel veranderen, zelf stoppen is geen verlies.

En als die regel dan zo is, dan de jury's ook stimuleren om onder de 150 pt te gaan zitten( nieuwe telling) als ruiters toch doorgaan omdat ze "er niks van gemerkt" hebben

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:51

Die regel zou zeker moeten veranderen, het is belachelijk dat je dat recht niet hebt. Nou ja je hebt het wel, maar dat kost je twee verliespunten, das belachelijk! Ik vind dat je gewoon je proef moet kunnen stoppen zonder dat je daarvoor gestraft wordt!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:20

maar ik denk (jury's is dat zo?)
dat, als jij in je proef echt het idee hebt dat je paard onacceptabel onregelmatig gaat en je daarom liever stopt, je in overleg met de betreffende jury (die dan toch ook gezien moet hebben dat het dier onregelmatig is, maar zoals Fitz zegt niet voor DA kan gaan spelen) toch wel zonder verlies de ring kan verlaten, omdat de jury je in zo'n geval wel als "kreuepel" wil uitsluiten..?
lijkt mij reeel iig

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:17

Ik moest gister schrijven bij een jury die iemand had gediskwalificeerd.

Ze kreeg haar paard maar door de helft van de bak en dan schiet het ook niet echt op.
Was het wel eens met de jury want anders had ze zeker een verliespunt gehad.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:39

tja, diskwalificatie is 2 verliespunten.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:36

Kelliej, waarschijnlijk is ze uitgesloten. Diskwalificatie is nl. wat anders. Met uitsluiting krijg je overigens ook 2 verliespunten.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:58

Ik weet niet precies hoe dat zit, maar de jury zei tegen mij zet maar onder op de coupon gediskwalificeerd.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:00

ik moest tijdens een sgw handschoentjes aan bij de dressuur.
Ik als NIET dressuurruiter natuurlijk vergeten. Moest de ring uit om te zorgen dat ik binnen 2 min handschoenen had. Een meissie was zo aardig om mij handschoenen t lenen. Lekker krap, maatje xs. Maarja, ik had wat

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:56

kelliej schreef:
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar de jury zei tegen mij zet maar onder op de coupon gediskwalificeerd.

Diskwalificatie is voor een hele wedstrijd, dus ook voor meerdere paarden, bv. bij wreedheid tegen het paard.
Uitsluiten is met 1 paard in 1 proef.
Was degene die bij jullie reed heel grof in haar aanpak? Dan zou het idd om diskwalificatie kunnen gaan.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:04

Nee dat niet, ze kreeg alleen het paard niet de bak rond en had al een stuk of 5 tweeen achter elkaar.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:40

maar uitsluiting is ook twee verliespunten.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:24

Even vraagje tussendoor: De baan is afgezet met hekjes alleen bij A is een gat van zo'n 4 meter, geen ringmeester dus het blijft open.

Als je met je paard nu juist daar de baan uit zweeft, is uitsluiting dan aan de orde of -2?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:26

ik neem aan dat je voelt dat je paard onregelmatig is bij het losrijden............ als je je terugtrekt voordat je daadwerkelijk de ring in bent krijg je dan ook -2 ???

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:27

Citaat:
Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.

Citaat:
Verlaten van de ring tijdens de proef
Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.

Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury over gelaten te beslissen of de betreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt uitgesloten.

leve het reglement.
Amondi, uitsluiting dus.
KiWiKO, volgens mij niet. Je bent dan gewoon niet gestart.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:32

dan snap ik niet dat mensen met een niet rad lopend paard uberhaupt de ring in gaan

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:36

Ik heb ze wel met 150 punten de rijbaan weer zien verlaten! 3 weken geleden nog in Sonnega.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:56

KiWiKo schreef:
dan snap ik niet dat mensen met een niet rad lopend paard uberhaupt de ring in gaan

zie mijn uitleg ergens in een ander topic (over kreupele paarden in de ring )
die van mij gaat onregelmatig als ie gespannen is (ja, denk je een simpele duitser te komen, krijg je een mega sensibel geval, maar ok )
die moet gewoon veel mee, dan gaat het wel goedkomen (hoop ik) en gaat dus af en toe ook de ring door dat je denkt van "dit kan dus net niet"
maar op het moment dat ik zou voelen "dit kan echt niet"
dan ga ik niet starten hoor

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:58

Spanning is natuurlijk wat anders als gewoon kreupelen

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:05

hehe, maar tis allebei onregelmatig gaan
maar je hebt gelijk. Zo gauw ie op eenr echte lijn aan lange teugel niet meer normaal kan lopen dan is dat gewoon echt kreupel
die van mij houdt dan zn lijf zo strak dat hij (met zn 1.80) die bochten niet meer normaal doorkomt en dus (flink) wat onregelmatige passen (soms vriendelijk omschreven als 'taktfout' ) maakt.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:12

uitsluiting tijdens een bixie, wegens het rijden van een verkeerde proef (= dochter kon de voorlezer niet verstaan en reed een extra rondje)

en een keer een -2 op het protocol (ook bixie) wegens het belonen tijdens de proef (= na de 2e keer groeten en voor het verlaten van rijbaan pony klopje geven omdat ze braaf was geweest)

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:34

in de lagere klassen vind ik het soms belachelijk .
mensen zijn aan het oefenen in de b, en daar kan natuurlijk iets fout gaan !

ik ben vroeger, heeeeeel lang geleden eens gediskwalificeert geweest, ik had echt een gemeen mens als jury. het betrof een open ring, en mijn pony struikelde over de letter E , jury had niets gezegd, en ik heb gewoon netjes mijn proef uitgereden, maar na het struikelen over de E , stond er met grote letters gediskwalificeert, en daarna was niet meer gepunt, erg laag dus, van de jury, ik reed B met mijn pony, en ik was een jaar of 10 a 11 oud
beetje flauw om niets te zeggen, en niet meer te punten , terwijl mijn pony gewoon bordje E omliep, en niet eens echt de bak uitvloog oid...

pieternel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:45

crossmonster schreef:
ik ben vroeger, heeeeeel lang geleden eens gediskwalificeert geweest, ik had echt een gemeen mens als jury. het betrof een open ring, en mijn pony struikelde over de letter E , jury had niets gezegd, en ik heb gewoon netjes mijn proef uitgereden, maar na het struikelen over de E , stond er met grote letters gediskwalificeert, en daarna was niet meer gepunt, erg laag dus, van de jury, ik reed B met mijn pony, en ik was een jaar of 10 a 11 oud
beetje flauw om niets te zeggen, en niet meer te punten , terwijl mijn pony gewoon bordje E omliep, en niet eens echt de bak uitvloog oid...

Indien het een open ring is en je zou eventueel per ongeluk buiten een bordje doorgaan dan kunnen ze je daar niet op diskwalificeren/uitsluiten. Maar ja het mens zal wel een bad day gehad hebben of zo......??

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:56

Alane schreef:
uitsluiting tijdens een bixie, wegens het rijden van een verkeerde proef (= dochter kon de voorlezer niet verstaan en reed een extra rondje)

en een keer een -2 op het protocol (ook bixie) wegens het belonen tijdens de proef (= na de 2e keer groeten en voor het verlaten van rijbaan pony klopje geven omdat ze braaf was geweest)

tja, ik ken de bixie oefeningen niet, maar als er na het groeten nog vrije stap komt ofzo, dan mag dat niet.
Zelfs bij de bixie moet er goed gejureerd worden is mijn idee.
anders moeten er geen bixie-wedstrijden wedstrijden gehouden worden (als ouders willen dat er goede punten op moeten staan en alleen maar waarschuwingen ofzo )

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:51

crossmonster schreef:
in de lagere klassen vind ik het soms belachelijk .
mensen zijn aan het oefenen in de b, en daar kan natuurlijk iets fout gaan !

hangt duidelijk van de bui van de jury af dus...
zo heb ik meegemaakt dat iemand vrolijk provinciaal kampioen werd en door ging naar de (toen nog) levade in het L.
Ze was in de betreffende proef 2x buiten de bordjes om gereden...
zo zie je maar
jij wordt er als 10 jarig meisje om gediskwalificeerd en zij werd kampioen...

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:13

je kunt max. 4 punten krijgen voor een onderdeel en er zijn 26 onderdelen... bij een bixie.
0 = Onvoldoende1 = Bijna voldoende2 = voldoende3 = Goed4 = zeer goed
en bij opmerkingen stond -2 wegens belonen tijdens de proef...
en mijn opmerking heeft niets te maken met een ouder die alleen goede punten wil zien