Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kelliej schreef:Ik weet niet precies hoe dat zit, maar de jury zei tegen mij zet maar onder op de coupon gediskwalificeerd.
Citaat:Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.
Citaat:Verlaten van de ring tijdens de proef
Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury over gelaten te beslissen of de betreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt uitgesloten.
KiWiKo schreef:dan snap ik niet dat mensen met een niet rad lopend paard uberhaupt de ring in gaan![]()
![]()
)
)

) maakt. 
crossmonster schreef:ik ben vroeger, heeeeeel lang geleden eens gediskwalificeert geweest, ik had echt een gemeen mens als jury. het betrof een open ring, en mijn pony struikelde over de letter E , jury had niets gezegd, en ik heb gewoon netjes mijn proef uitgereden, maar na het struikelen over de E , stond er met grote letters gediskwalificeert, en daarna was niet meer gepunt, erg laag dus, van de jury, ik reed B met mijn pony, en ik was een jaar of 10 a 11 oud
beetje flauw om niets te zeggen, en niet meer te punten , terwijl mijn pony gewoon bordje E omliep, en niet eens echt de bak uitvloog oid...
Alane schreef:uitsluiting tijdens een bixie, wegens het rijden van een verkeerde proef (= dochter kon de voorlezer niet verstaan en reed een extra rondje)
en een keer een -2 op het protocol (ook bixie) wegens het belonen tijdens de proef (= na de 2e keer groeten en voor het verlaten van rijbaan pony klopje geven omdat ze braaf was geweest)
) crossmonster schreef:in de lagere klassen vind ik het soms belachelijk .
mensen zijn aan het oefenen in de b, en daar kan natuurlijk iets fout gaan !
ik ben vroeger, heeeeeel lang geleden eens gediskwalificeert geweest, ik had echt een gemeen mens als jury. het betrof een open ring, en mijn pony struikelde over de letter E , jury had niets gezegd, en ik heb gewoon netjes mijn proef uitgereden, maar na het struikelen over de E , stond er met grote letters gediskwalificeert, en daarna was niet meer gepunt, erg laag dus, van de jury, ik reed B met mijn pony, en ik was een jaar of 10 a 11 oud
beetje flauw om niets te zeggen, en niet meer te punten , terwijl mijn pony gewoon bordje E omliep, en niet eens echt de bak uitvloog oid...