Rabobank dekje invloed op score???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Rabobank dekje invloed op score???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:14

[/quote]

Tuurlijk mag dat wel, maar als iemand de ring in komt en je kent die persoon totaal niet dan vind ik dat je daar niet zo maar een oordeel over kunt vellen. Misschien vinden ze het wel interessant om met zo een dekje rond te rijden, maar misschien zijn ze gewoon echt apetrots dat ze zo een rubriek gewonnen hebben en dat kan je niet aan de buitenkant zien[/quote]

Het is juist haar taak als jury om een oordeel te vellen over iemand die ze niet kent!

Ze let op heel veel dingen die niet precies exact met de proef te maken hebben!

Een 4 jarige of een 12 jarig paard in de B ring. Dressuur of springafstamming of misschien wel een belgisch trekpaard. Een ruiter die al eens M2 hippiadekampioen is geweest of een 18 jarige die net van de pony's af komt. Een klein dik propje of een lange gespierde amazone.
En dan ziet ze ook een rabodekje niet over het hoofd( of een Pavocupdekje)

Bij al deze factoren zal een jury denken: eens kijken wat ik nu in de ring heb.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:30

daar had ik ook weleens last van...
Ik had L2 debuut en het ging echt geweldig en ik scoorde 1e proef 170 en 2de proef 153... Bij 2de proef staan er heel weinig commantelaar in dus daar wordt ik pas boos om.
Als die protocol met lage punten en heleboel goeie commantelaars kan ik nog heel wat leren!

Ik ben al gewend met grote puntenverschil en ik klaag toch niet meer en dat helpt toch niet. ik oefent gewoon goed wat er in de protocol zit

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:27

Moniek schreef:
En dat is de kracht van de postbank grrrrrrrrrrr
haha

hahah! sorry.. die vind ik goed !

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:30

narrator schreef:
Als ik zo'n dekje win.. zou ik um ook op doen.. zeg nou zelf..! Zou jij dat niet doen als je hem wint? en.. Waarom geven ze dan die dekjes weg? als iedereen vind dat het dom is als je met zo'n dekje rijdt...!! En dat het dan extra stoer lijkt en zo opschepperig rijdt...

Vind ik ook ! ..
Als je zo'n dekje wint..zal ik hem ook doen..Je krijgt hem niet voor niks
Ik heb vandaag wedstrijd trouwens.. en ik ga hem ook op doen ( voor het eerst)..Ik doe hem op omdat ik het een heel mooi dekje vindt, de mooiste die ik heb. Het is zonde om hem te laten liggen toch?!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:32

Ik heb nog een stuk of 6 van die lelijke dekjes in de aanbiedig... Maar sinds wanneer kan je de RTT kopen bij Divoza? Volgens mij is dat onzin hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:32

amondi schreef:
Een 4 jarige of een 12 jarig paard in de B ring. Dressuur of springafstamming of misschien wel een belgisch trekpaard. Een ruiter die al eens M2 hippiadekampioen is geweest of een 18 jarige die net van de pony's af komt. Een klein dik propje of een lange gespierde amazone.
En dan ziet ze ook een rabodekje niet over het hoofd

Volgens mij gaat het ernog altijd om HOE het paard loopt, niet om wat voor afstamming, de leeftijd, of een ruiter die al meerdere paarden Z heeft gelopen (en in dat geval kent de jury de ruiter wel). Dan zit je toch echt de verkeerde rubriek te jureren en kun je je beter bij de Pavo cup aanmelden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:47

Ik moet met een rabo dekje rijden. Dat hoort bij het tenue van de vereniging. Rabobank is onze hoofdsponsor dus ik kan er niet onderuit.
Ik denk dat juryleden best iets met het gegeven zouden kunnen doen. Maar ik mag niet hopen dat het zóveel invloed heeft op de becijfering van je proef.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:57

Ik weet het niet. Ik heb een paar weken geleden bij een onderlinge wedstrijd een rabobank zweetdeken gewonnen, die ga ik als ik strakkies officieel ga starten niet gebruiken. ben toch bang dat ze bepaalde verwachtingen hebben als ik met zo'n deken aankom.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:19

Ik rijd nu sinds een jaar met een shabrakje met mijn bedrijfslogo. Dat doe ik absoluut niet om iemand te imponeren, maar wel om reclame te maken.

Ik denk zeker dat het rijden met een RABOshabrakje invloed heeft. Misschien niet zo zeer op de jury (zou in ieder geval niet mogen), maar wel op de toeschouwers. Vooral toen die dekjes net 'in' waren, leek het of de mensen langs de kant met grote ogen zaten te kijken naar iemand met zo'n dekje. De mensen die het interessantdoenerij vonden waren gewoon jaloers. Nu zo'n beetje iedereen een rabo-dekje heeft is het veel minder bijzonder en wordt er dus ook minder naar gekeken. Ik moet zeggen dat het wel een hele slimme zet is van de rabobank.

Vroegah... toen ik nog bij de pony's dressuur reed in het ZZ (=Z2 bij het NPC) reed ik tegen combinaties die al eens mee hadden gereden met een EK of zoiets en die reden met de nederlandse vlag op hun dekje. Officieel mocht dat toen niet geloof ik. Er is toen wel eens een official op die mensen afgestapt dat ze een ander shabrakje moesten gebruiken op gewone regionale wedstrijden, omdat dit de jury kon beinvloeden. Niet dat het uitmaakte want ze waren gewoon goed. Daar kon geen jury omheen....

MORAAL VAN HET VERHAAL: als je echt goed bent maakt het shabrakje niet uit. Het is alleen zo dat de toeschouwers die geen verstand hebben van paardrijden ook zien dat je goed bent als je met een raboshabrakje of vlaggetje rijdt.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:35

Ik reed soms nog met het EK dekje. Niet meer op wedstrijd, maar weleens in de training ofzo. Heb het vlaggetje van mn rij-jasje afgehaald. Ik heb m nog wel op mn slipjas zitten, ben er toch wel een beetje trots op!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:42

Grappige discussie, jammer van onbegrip hier en daar. De grap is dat onze rijvereniging toevallig gesponsord wordt door de rabobank in t dorp waardoor we een klein rabobank logo´tje op de dekjes hebben. Tis is dus t enige wedstrijddekje dat ik heb. Vroeg er ook ooit iemand of dat ik bij een rabobank talenten team hoorde.... moest ik wel om lachen... ikke?? haha je hebt me zeker niet zien rijden

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:16

Barbara_m schreef:
Ik heb nog een stuk of 6 van die lelijke dekjes in de aanbiedig... Maar sinds wanneer kan je de RTT kopen bij Divoza? Volgens mij is dat onzin hoor.

Je kan ze er wel zeker kopen, heb het met mn eigen ogen gezien . Het is wel het oude dekje, dus met een half rondje en er staat geen rabobank op, maar dus wel het logo

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:17

Ik kreeg ook altijd een beetje het gevoel dat zo'n dekje hogere verwachtingen schepten..ik heb em na een paar wedstrijden dus ook weer gewoon omgeruild voor m'n eigen dekje (die was trouwens ook veel mooier )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:44

hmm.. dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehoord...

wel had ik gisteren een wedstrijd, die (naar mijn mening en volgens de mensen die gekeken hadden) erg goed ging.. maar mijn punten waren echt zoo laag.. een meisje waarvan der paard niet nagaf, niet aan het been was en elke stap uit de galop viel (ze reed gewoon erg slecht )
had heel veel punten.. zij had dat dus niet verwacht..

ze kwam dus na de wedstrijd even melden dat ze waarsch. had gewonnen omdat we op de vereniging reden waar zij een dekje van ophad.. en ik reed voor een andere vereniging...
ik vond het heel eerlijk van der dat ze had had gezegd..

het kan zo zijn dat het ook zo gaat met rabo dekjes.. maar dat weet ik niej precies..

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:02

Sammie schreef:
amondi schreef:
En dan ziet ze ook een rabodekje niet over het hoofd

Volgens mij gaat het ernog altijd om HOE het paard loopt, niet om wat voor afstamming, de leeftijd, of een ruiter die al meerdere paarden Z heeft gelopen (en in dat geval kent de jury de ruiter wel). Dan zit je toch echt de verkeerde rubriek te jureren en kun je je beter bij de Pavo cup aanmelden.

Helemaal mee eens!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:08

Melanie15 schreef:
Barbara_m schreef:

Je kan ze er wel zeker kopen, heb het met mn eigen ogen gezien . Het is wel het oude dekje, dus met een half rondje en er staat geen rabobank op, maar dus wel het logo

Ik heb even een mailtje gestuurd naar divoza zodat daar eens duidelijkheid over kwam en ze stuurden terug dat ze de sjabrakjes niet verkochten, maar dat zij ze wel voor een klant bij de rabobank konden bestellen, maar dat je dat dus ook gewoon zelf kon doen!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:32

OemmiejO schreef:

ze kwam dus na de wedstrijd even melden dat ze waarsch. had gewonnen omdat we op de vereniging reden waar zij een dekje van ophad.. en ik reed voor een andere vereniging...
ik vond het heel eerlijk van der dat ze had had gezegd..

huh? snap ik niet helemaal..

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:34

Desire schreef:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar divoza zodat daar eens duidelijkheid over kwam en ze stuurden terug dat ze de sjabrakjes niet verkochten, maar dat zij ze wel voor een klant bij de rabobank konden bestellen, maar dat je dat dus ook gewoon zelf kon doen!

Dus het komt er op neer.. dat als jij een rabo dekje wil.. dat je hem ook kunt krijgen! maar.. het gaat weer iets richting offtopic.. maar, vind het wel raar.. dat de jury SOMS er naar kijkt... want.. dat slaat eigenlijk nergens op.. en.. wat ik al eerder zei in dit topic: als ik dan jury was geweest had ik JUIST gedacht.. dat degene die met rabo dekje rijdt juist (erg) goed is!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:54

volgens mij letten de meeste jury's daar echt niet op bij hun beoordeling..
ik heb al heel vaak geschreven en nog nooit gemerkt dat een jury andere punten gaf bij mensen met een rabobankdekje!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:15

Via de website van de rabobank kon je het dekje tot voor kort bestellen, nu alleen nog de dekens. http://winkel.rabobank.nl als ik me niet vergis
Ik ben overigens groot van van strak zwart/wit. Logo's vind ik altijd erg jammer.

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:57

Ik vind het echt onzin dat een rabo bank sjabrak invloed heeft op je score. Als je gewoon goed rijdt kunnen ze niet om je heen!!Dus mensen zonder rabo bank sjabrak gewoon knallen in die proeven en dan zul je zien dat er geen speciaal sjabrak voor nodig is.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:59

wendela schreef:
Ik vind het echt onzin dat een rabo bank sjabrak invloed heeft op je score. Als je gewoon goed rijdt kunnen ze niet om je heen!!Dus mensen zonder rabo bank sjabrak gewoon knallen in die proeven en dan zul je zien dat er geen speciaal sjabrak voor nodig is.

dat dacht ik dus ook--> dat mensen met rabo dekje hogere punten kregen dan mensen zonder rabo dekje..!!! maar.. dat is dus andersom gebleken bij de topicstartter......

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:48

Ik denk niet dat het onvloed op je score heeft.
Ik rij soms ook nog met zo'n dekje maar merk eigenlijk weining verschil in punten als ik een proef met zo'n dekje rij dan dat ik een proef zonder zo'n dekje rij.

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:07

Je moet mensen/dingen/dieren niet over één kam scheren dus kan je nooit een goed antwoord op deze vraag geven.
Iedereen is verschillend en dus zullen mensen om verschillende redenen met zo'n dekje rijden en zullen jury's om verschillende redenen hoge of lage punten uitdelen.
En ja dat zal soms eerlijk zijn en soms oneerlijk maar is dat niet met alles in de wereld zo.

En dan komt deze oneerlijkheid wat mij betreft wel heel erg onderaan de lijst van oneerlijke dingen....

En nee ik vind dit hiermee geen domme/stomme vraag. Ik snap het wel maar ik denk dus dat er niet echt een antwoord op is.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:39

Ik denk niet dat een dekje invloed heeft of je score..! Ik zit zelf ook weleens bij de jury's in de auto, maar heb nog nooit gemerkd dat ze daar naar kijken. Wat stond er allemaal op je coupon dan?