Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??131

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:08

mensen kappen nu, ik had dacht ik toch echt al toe gegeven dat het inderdaad niet allemaal goed ging( dus geeft ik mezelf de schuld, heb nooit gezegd dat de jury scheel was.)

Alsof ik niet weet wat ontspanning is, waar slaat dat nou weer op, (jullie zeggen zelf allemaal, ik heb t niet gezien dus moeilijk oordelen, nou die andere lui allemaal wel)

haar rechter galop is altijd al een probleem geweest, gaat de laatste tijd al veel beter.

Maaruh, ik weet er toch niks van dus, ik heb met dit paard al van alles overleeft, en nu ook eens een keer naar mijn id een fijne proef kunnen rijden, had t laatst op video staan en vond t er nog heel niet zo slecht uitzien, tuurlijk fouten zitten er altijd nog in want, tja ik ben ook geen anky ookal maakt die ook fouten:+

Ik zeg niet dat ik goed kan rijden, heb ik ook nooit gezegd,

Het topic waar jullie naar hebben gekeken is naar mijn id toch alweer een maandje, 1,5 geleden dus misschien is er wel heel wat veranderd in die tijd.

Maaruh ik kan niks nee is ook goed hoor. Ik geef niemand de schuld, zelfs de jury niet, want ik respecteer de punten ookal vond ik en andere om mij heen dat wel laag gepunt.

Maar ik heb zelf naar mijn id eindelijk eens winst geboekt, omdat ik nu niet eens mijn oude fouten ging herhalen, door bijvoorbeeld niet met mijn handen gestresst te gaan doen na haar schrik reactie.

Owhja ik weet er niks van dus ik weet mijn eigen fouten ook niet

Groetjes

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:13

Owhjah ben ook nog M1 geweest met mijn pony, en wat aan mij lag volgens de jury was:

Dat ik voorover zit, dat klopt zit voorover, ook een fout die ik zelf al wist, gelukkig rijdt ik voor mijn lol en tja soms ben ik het er niet mee eens, gelukkig ging het nu eens redelijk ontspannen en niet een boel gestresst.

Sjee ik zette dit topic niet neer om ruzie ofzow met mensen te krijgen hoor, vind gewoon dat een jury, rechtvaardig moet zijn, misschien was ze dat ook wel, maar ik had naar mijn id wel een lekkere proef gereden en naar de mening van anderen ook.

Maarja de jury vond blijkbaar van niet, nou ja volgende keer beter.

Ik hoef echt niet in een maand door de B heen.

Ben 17 en mijn paard 5 we hebben beide nog een heel leven voor ons. Of we het nu kunnen of niet, of we er nu verstand van hebben of niet.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:21

Vervelend hé als wildvreemden je afkatten.
Hoe zou jouw jury zich gevoeld hebben toen ze je topic las?
Of heb je daar niet aan gedacht?

Boontje komt om zijn loontje.

Ik heb idd als schrijfter meegemaakt dat er hier op bokt "mijn" jury werd afgekraakt en ik kon mij de preof nog zeer goed herinneren.
Uit ervaring weet ik dan ook dat jury's mensen zijn die heel kwaad kunnen worden op topics, en terecht. Was een waardeloze proef, alleen had de ruiter geen idee wat er verwacht werd.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:35

Kan ik me voorstellen dat een jury dat denkt, en die uit toch ook zijn frustaties op mijn coupon dan mag ik ook mijn frustraties uiten, en dat doe ik via internet

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:51

Tarah5 schreef:
Kan ik me voorstellen dat een jury dat denkt, en die uit toch ook zijn frustaties op mijn coupon dan mag ik ook mijn frustraties uiten, en dat doe ik via internet

Sorry, hieruit blijkt wel dat je heel kinderachtig bezig bent. De jury beoordeeld gewoon wat ze ziet op dat moment. Als dat bagger is krijg je daar ook punten naar. Je zou eens een lesje bij haar moeten nemen; kan je nog een heleboel van leren. Ik garandeer je dat je na een uur je paard nog nooit zo fijn aan het lopen had.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:54

Ik uit mijn frustratie niet om de jury te irriteren of boos te maken, das inderdaad kinderachtigd.

Ik wilde eigenlijk helemaal niet over mijn proef praten, ik wilde alleen weten of jullie vinden dat een jury streng mag zijn en dan voor goede onderdelen wel een 7 of 8 moet durven geven.

Maarja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:56

maar als het startsein is gegeven heb je het recht om nog 45 seconden door de bak te lopen.. dus nix startsein en beginnen!!! je hebt daar het recht toe en dan hoeft een jury niet te gaan zitten toeteren!

brutaal zijn tegen een jury mag niet,maar er zijn ook jury's die bij wijze van spreken de koffie niet lekker vonden en daardoor in een zeikbui komen en dat zie je terug op de protocollen.

en wat het hier is met bokt.. iedereen denkt datie het goed doet.. iedereen denkt datie goed ontspannen rijd... als dat zo was, zouden we toch allemaal zo het grand prix in rijden?

gewoon gaan lessen met dat beest en net zo lang zoeken tot je iemand gevonden hebt met wie het werkt.. want in je eentje kom je er niet...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:02

Tuurlijk moet een jury punten geven naar wat ie ziet. Alleen heeft de desbetreffende jury dat in dit geval ook gedaan. Er zijn weinig juryleden hier in de regio die zo duidelijk punten. Je kan bij haar ook negens rijden hoor; heb ik al wel gehad van haar. Daarbij komt ook nog dat deze mevrouw zelf ook het nodige heeft laten zien in de ring en niet alleen jureerd op basis van kennis uit een boekje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:06

dan zal ze wel over de 45 seconden hebben gezeten he
en nee, juist niet iedereen denkt dat hij goed en ontspannen rijdt, degenen die hier hebben gepost weten juist dat het wel eens beter voelt dan eruit ziet en zijn juist degenen die niet emmeren over de jury maar gewoon eerst eens eerlijk naar hun eigen rit kijken.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:21

zal best dat ze er over gezeten heeft... maar er wordt ergens in dit topic door iemand gezegd dat als er een sein is gegeven, je dan ook echt moet beginnen daar reageerde ik ff op..

tijdens een wedstrijd rij ik nooit ontspannen het woord wedstrijd en dat apepakkie zorgen er al voor dat ik dicht sla en daardoor laat ik punten liggen. thuis kan het super gaan, maar op een wedstrijd reageren we beide op elkaars spanning

maar het vervelende is gewoon dat je tegenwoordig als b ruiter je alles perfect moet doen. tuurlijk mag steigeren niet, dat is ongehoorzaamheid en verkeerd aanspringen en niet halt houden is ook niet goed, daar moet ook laag op gepunt worden.

je moet je paard wel beheerst de ring rond kunnen rijden, jemoet controle hebben over je paard.

en zelf rijervaring zegt natuurlijk ook niet alles over juiste jurering.

en emmeren over de jury heb ik lang geleden al opgegeven

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:25

het moet wel erg slecht zijn gegaan, wil je maar 131 punten halen.. ik vind het niet echt terecht voor een B- proefje.. 2 2en voor het steigeren snap ik, maar om nou voor elke oef. een laag cijfer te geven omdat hij een beetje druk is, vind ik ook wel kinderachtig..
lieve jury's zetten dan gewoon een 4 voor impuls en gereden in het algemeen!!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:49

Nou ja het is niet altijd even leuk; maar je hebt toevallig geen leuke jury gehad, kan altijd gebeuren.
Ik zou zeggen; Volgende keer beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:45

Tuurlijk hoor je dat wel in elk cijfer terug te zien
Ook in de B

anders kunnen we bij aanvraag startkaart wel meteen vragen of ze er Z2 + 10 bij doen.

het is pas kinderachtig om over je punten te mauwen, als er zoveel fouten inzitten
ze noemde er zo een tig op.
Dan klopt dat punten aantal echt een heel stuk

en natuurlijk moet een jury 7 en 8en geven, maar dan moeten die ook gereden worden
En dat vond die jury niet
Nou jammer dan
of stoppen met wedstrijden en denken dat je thuis Z bent
of lekker op wedstrijd gaan zonder achteraf gezever.
want als je eens een wp krijgt als je het niet verdient, dan hoor je niemand
Das toch flauw?

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:48

uhm sorry hoor paulien, maar ik hoorde egt hele andere reacties later!mensen vonden dat je de teugels te lang had, pony veel te diep(iets diep mag, maar zelf zag ik je met inrijden dat je ze haar mond bijna op de borst had) en dat je niet netjes op de bordjes reed...

sorry dat ik dit zeg, maar je zegt dat je heel veel goede reacties kreeg enzow....

en nog even over dat steigeren...dan gaat het egt hard met je punten, tis teken van verzet, lijkt me zow!

maare uhm ga gewoon verder trainen, het komt heus wel een x!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:36

Los van het feit van je punten... Ik moest even goed met mijn ogen knipperen toen ik dit las:
Citaat:
Jury heel driftig toeteren enzow, dus ik gezegd met een kwaaie kop, U ziet toch zelf ook dat ze dr niet langs wil, laat me dan toch heel ff.

Sorry hoor, maar beginnen is beginnen. Hoe je paard ook is. Ik vind je behoorlijk lef hebben om zoiets naar een jury te roepen... Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:46

Tarah5 schreef:
Ik uit mijn frustratie niet om de jury te irriteren of boos te maken, das inderdaad kinderachtigd.

Ik wilde eigenlijk helemaal niet over mijn proef praten, ik wilde alleen weten of jullie vinden dat een jury streng mag zijn en dan voor goede onderdelen wel een 7 of 8 moet durven geven.

Maarja

Hihi, je wilde je gelijk halen en dat is mislukt.

Jammer zeg

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:55

OemmiejO schreef:
het moet wel erg slecht zijn gegaan, wil je maar 131 punten halen.. ik vind het niet echt terecht voor een B- proefje.. 2 2en voor het steigeren snap ik, maar om nou voor elke oef. een laag cijfer te geven omdat hij een beetje druk is, vind ik ook wel kinderachtig..
lieve jury's zetten dan gewoon een 4 voor impuls en gereden in het algemeen!!

Nou, soms kan je je daar erg over verbasen hoor.
Ik heb laatst een geschreven bij de pony's klasse B.
Er was een jongetje bij wat gewoon braaf z'n rondjes reed maar met alles was het het net niet.
Alles was niet goed, niet super slecht maar je had er weinig aan.
Dat arme jongetje had 128 punten ..
Ik had zoiets met 140 wist hij ook wel dat het niet goed was.

Ik was daarvoor er echt van overtuigt dat je achterstevoren op je paard moest zitten wilde je z'n resultaat halen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:25

Ik heb in de B ook wel eens 135 punten gehaald hoor, gespannen paard, een keer wegspringen en het was bekeken. De laagste score die ik ooit gehoord/gelezen heb op het scorebord is 112.
Dat meisje scheen met teveel spoorgebruik te hebben gereden wat de jury niet graag zag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:29

daarom zei ik ook soms.
Meestal is het terecht!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:32

Bij mij was het ook terecht vond ik, paard moet niet gespannen zijn en braaf zijn rondjes lopen en ik moet er genoeg aan rijden zodat hij zich blijft gedragen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:13

Over het feit dat je een jury geheel onterecht op de vingers probeert te tikken zal ik maar niet eens over beginnen, vind het nogal onbeschoft van je en van mij had je niet eens meer aan de start gekomen. Misschien een beetje cru maar als we allemaal zo gaan beginnen

Voor de rest lijken je punten geheel terecht, zie het dan ook gewoon zo en ga er thuis op trainen in plaats van zo te reageren hier, je kan of je kop in de wind gooien en de jury de schuld geven of even goed na het commentaar kijken en er iets uit leren.

Bovendien als je niet tegen commentaar kan, moet je ook niet gaan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:46

De TS spreekt zichzelf wel tegen zeg.. Eerst zijn het maar een paar puntjes die niet goed waren, maar gaandeweg het topic noem je steeds meer dingen toch eigenlijk ook niet goed waren. En ja, een jury moet durven om een 7 of een 8 te geven, maar dan moet je die wel verdiend hebben! En ik denk dat je met dat grove commentaar op de jury over dat toeteren nog blij mag zijn dat je niet gediskwalificeerd bent!

Je zegt dat je je punten accepteert, maar dat doe je juist niet. Je gaat er maar over door dat je meer had moeten hebben en dat het beter ging, terwijl je steeds meer punten noemt die eigenlijk ook niet zo goed gingen. Je moet eens eerlijk tegen jezelf durven zijn denk ik..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:09

Tyrza schreef:
Los van het feit van je punten... Ik moest even goed met mijn ogen knipperen toen ik dit las:
Citaat:
Jury heel driftig toeteren enzow, dus ik gezegd met een kwaaie kop, U ziet toch zelf ook dat ze dr niet langs wil, laat me dan toch heel ff.

Sorry hoor, maar beginnen is beginnen. Hoe je paard ook is. Ik vind je behoorlijk lef hebben om zoiets naar een jury te roepen... [img]
http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/ ... .gif[/img]

Idd...en stijgeren is nog altijd verzet !!
Vierkant staan wil ook niet altijd zeggen dat het dan op de juiste manier gebeurd is Als je paard zichzelf corrigeert,dus zijn voet bijzet, naar achteren toe, krijg je ook al een 4 terwijl je toch vierkant staat

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:37

annegti schreef:
Tuurlijk moet een jury punten geven naar wat ie ziet. Alleen heeft de desbetreffende jury dat in dit geval ook gedaan. Er zijn weinig juryleden hier in de regio die zo duidelijk punten. Je kan bij haar ook negens rijden hoor; heb ik al wel gehad van haar. Daarbij komt ook nog dat deze mevrouw zelf ook het nodige heeft laten zien in de ring en niet alleen jureerd op basis van kennis uit een boekje.

Mag ik weten wie het is? Kom uit dezelfde regio en ken ook wel wat jury's!!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:40

Tja ik heb wel eens met een paard wat vrij netjes aan de teugel liep en netjes voorwaarts was wel eens 131 gehaald, jury hield niet zo van B combi's en al helemaal niet van pony's, en ik kwam met een groene knol op concours, wat resulteerde in 3 x de ring uit ed... Tja dan heb je idd 131 te pakken, en dat is dan ook terecht!!!

En wat ik zo hoor, mag je denk ik echt blij zijn met 131!!!!!!!!!!!!!!!!