Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Charlotted schreef:Je kan ook de spiritus in een emmer water doen en daarmee je paard zeg maar afsponsen, toen ik in Engeland op een dressuurstal stage liep noemden ze het Surgical Spirit, jaja.
myhorses4evr schreef:eerste tip:
je kan wat glanshaarlak over de neusriem en de zadelkussens spuiten.
dat geeft extra glans, handig tijdens wedstrijden. je moet het er wel weer goed afhalen na die tijd, anders droogt het leer uit.
Chronos schreef:Dat is ook van Equistar de groene fles... werkt heel goed op schimmels
Jaduuh schreef:Neonlight schreef:Tja, en wat ik heel vaak vergeten zie.....was ook het hoofd! Zie heel vaak vieze hoofden en net niet witte blessen en kollen. Krijtblok is ook heel handig om het net wat witter te laten lijken, maar dit kan alleen als het witte al brandschoon is. En verder, alle gespen en metalen delen van je tuig kun je heel mooi oppoetsen met Commandant nr. 4.
Waar koop je dat krijtblok ?!
daantjuhhh schreef:Chronos schreef:Dat is ook van Equistar de groene fles... werkt heel goed op schimmels
Ook een super poedersuiker middel.
Ik gebruikte het een x op de benen van mijn schimmel.
Pap kon er haast geen prop meer in krijgen omdat zijn benen helemaal glibberde.
En vervolgens ging het een beetje stoffen en bleef alles er aan plakken en had mijn schimmel zwarte benen!
myhorses4evr schreef:eerste tip:
je kan wat glanshaarlak over de neusriem en de zadelkussens spuiten.
dat geeft extra glans, handig tijdens wedstrijden. je moet het er wel weer goed afhalen na die tijd, anders droogt het leer uit.
Oberek schreef:Verder is het handig om altijd wat veiligheidsspelden bij je te hebben voor wapperende plastrons en losse knopen.
AMMieJLoveR schreef:koperglans op je bit?
dat is toch hrtstikke slecht lijkt mij, daar zit je paard dan de hele tijd om te knabbelen
Rachacha schreef:Charlotted schreef:Je kan ook de spiritus in een emmer water doen en daarmee je paard zeg maar afsponsen, toen ik in Engeland op een dressuurstal stage liep noemden ze het Surgical Spirit, jaja.
Is dat niet gevaarlijk dan? Zo kan ie toch heel makkelijk in de fik vliegenEn 't lijkt me ook niet echt goed als het paard dat binnenkrijgt...
Charlotted schreef:Zijn er trouwens mensen die weten hoe je 'ingedroogd' schuim op de rechte bitdelen weer schoon krijgt?? want dat gaat er bij mij niet meer echt af!?