ShannaY schreef:Citaat:En wat is de B of de L1 nou.. Dat zou elk paard moeten kunnen lopen ook al zijn ze niet super aan de hulpen..
Blijkbaar heel wat.. als je niet je paard niet voor elkaar kunt krijgen met lichtrijden, dan is de L1 zeker wat. Ik vind de L1 toch echt heel wat anders dan de B. Je paard moet gewoon ten alle tijden goed aan de hulp zijn. Klaar uit. Waar doe je het anders voor?
jep helemaal gelijk !! er zijn super veel paarden (of mensen eigenlijk) die fluitend door het B gaan en dan komen ze bij het L1 uit, en dan lukt het op eens niet meer... Hoe verder je gaat hoe meer je van je paard vraagt, dus je paard moet ook steeds meer op je been gaan reageren, en bovendien nagefelijk lopen.. dat vergeten veel mensen ook. Er is een verschil tussen nagefelijk lopen en het in de krul getrokken lopen !! En ik moet zeggen dat ik dat laatste toch veel zie in de hoger niveau's . Het hele beeld moet een ongedwongen indruk achterlaten..Nou dan hebben nog heel wat mensen een hele hoop te doen