idee: verplicht met hoofdstelnummers dressuur rijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: idee: verplicht met hoofdstelnummers dressuur rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:42

ow ja heb ik iets van gelezen. Dan meoten ze maar zo maken dat dat niet kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:49

orionneke schreef:
Ja je hebt bijv 500 combinaties op 1 wedstrijddag (grote wedstrijden). Nou dan heb je gewoon nummer 1 tm 500..... kun je het makkelijk opzoeken wie wie is.

Vind het wel een goed plan.

met de springers erbij kom je wel op 1200 op grote wedstrijden

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:20

Ik vind het een goed idee, tijdens het indoor seizoen is het opzich niet nodig, maar bij het outdoorseizoen lijkt het me super, hoef je tenminste neit zo te tobben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:26

Wel een goed idee ja, vooral op de grotere concoursen..

Ik had een tijd geleden selectie, en ik was ruim ruim ruim van te voren aanwezig, een beetje het veld verkennen en aan het inrijden. Dus netjes op mijn tijd ben ik naar de ring gegaan, hoorde mij moeder iemand verderop zeggen "Ow goh die is ook nog op komen dagen"

Op komen dagen, ik was er al die tijd al.. moet ik dan voor de ring blijven wachten mocht het allemaal inlopen, dan moeten ze dat maar melden!

Hoofdstel nummers zouden inderdaad niet gek zijn!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:31

runningkawa schreef:
orionneke schreef:
Ja je hebt bijv 500 combinaties op 1 wedstrijddag (grote wedstrijden). Nou dan heb je gewoon nummer 1 tm 500..... kun je het makkelijk opzoeken wie wie is.

Vind het wel een goed plan.

met de springers erbij kom je wel op 1200 op grote wedstrijden

Dan heb je nog ochtend en middagprogramma
Dus kan best met een 3-cijferig nummer dan, nummers die 's ochtends zijn gebruikt kunnen 's middags nog wel een keer.

posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:32

Had de KNHS dit zelf niet kunnen bedenken......

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:32

Bij de Kievittroffee in Wassenaar heb je ook nummers voor op je shabrak (of jasje). Aan de ene kant wel handig voor de ringmeesters, maar verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:51

Op grote concours krijg je ook een nummer op je dekje, maar dit heeft ook meestal weinig nut..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:52

Maar wat is dan het voordeel van een hoofdstelnummer boven een nummer op je dekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:55

Omdat een hoofd meestal centraal staat, en letters dus goed afsteken op een hoofdstel/hoofd. Een wit dekje met een witte sticker en zwarte letters (die overigens vrij klein zijn) aan 1 kant is niet opvallend genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:36

En wat doe je met paarden die nogal schrikachtig op het hoofd zijn? Als je ook daarvoor hoofdstelnummers gaat verplichten, zullen die niet meer komen omdat het gewoon geen zin heeft. Zo kan oki het absoluut niet hebben als er iets met haar hoofd gedaan wordt, rozetten komen daarom ook altijd aan mijn laars. Vaak oefenen heeft geen zin, blijft er onrustig op. Zou zonde zijn voor veel ruiters die dit ook hebben en het hoofdstelnummer verplicht wordt.

Heb er trouwens nooit problemen mee op concours dat ik het lastig vind dat ik niet precies weet wie wie is.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:51

Je kan hem toch gewoon aan je schabrak spelden, of als je dat ook niet wilt, om je laars binden....
Hoeft niet per sé aan het hoofdstel te zitten hoor, ik speld hem ook altijd aan m'n schabrak!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:43

haike schreef:
En wat doe je met paarden die nogal schrikachtig op het hoofd zijn? Als je ook daarvoor hoofdstelnummers gaat verplichten, zullen die niet meer komen omdat het gewoon geen zin heeft. Zo kan oki het absoluut niet hebben als er iets met haar hoofd gedaan wordt, rozetten komen daarom ook altijd aan mijn laars. Vaak oefenen heeft geen zin, blijft er onrustig op. Zou zonde zijn voor veel ruiters die dit ook hebben en het hoofdstelnummer verplicht wordt.

Heb er trouwens nooit problemen mee op concours dat ik het lastig vind dat ik niet precies weet wie wie is.

Daarom op het dekje, mijn pony vond het ook niet zo geslaagd aan zijn hoofdstel de schijtbal

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:10

Idd, als het verplicht zou worden zou het ook bij het dekje moeten mogen, want ook mijn paard verdraagt niks aan haar hoofd en zo te horen zijn er wel meer die daar last van hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:19

dondahsteen schreef:
Ik vind het ook een goed idee maar misschien niet op het hoofdstel, dat de vereniging waar je gaat rijden een sticker opstuurt dat je op je shabrak moet plakken.

Stickers gaan er erg makkelijk af! Bordjes zijn dan beter te gebruiken.