Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Giloni schreef:Daar ben ik het ook mee eens, meestal word een jury afgezeken enzo omdat diegene het dan niet goed gezien heeft ofzo. Maar een jury moet gewoon kritisch zijn.
lizzy2 schreef:de kijker ziet het ook van een andere kant. Sind ik schrijf bij jury's zie je pas hoe er bijv. bijzonder scheef op de ac word gereden. Je maakt me niet wijs dat je dat vanaf de kant zo goed kan zien als in de jury auto.
Als de juryleden makkelijk hoge punten geven, zakt het niveau.. Daarin ben ik het helemaal met yonna eens. De jury kan nou eenmaal geen hoge cijfers geven voor iets dat het gewoon niet waard is. Het is ook het totaalbeeld. Loopt een paard de hele proef met zn hoofd omhoog, zal de jury toch minder hoog moeten cijferen (lijkt mij). Terwijl jij juist het gevoel hebt dat hij lager loopt dan thuis. Jury's beoordelen wat ze zien. De meesten proberen er echt al het positieve uit te halen! Ga alsjeblieft bij jezelf te raden ipv met een beschuldigende vinger naar een ander te wijzen. Een kritischer zelfbeeld kan bij sommigen ook geen kwaad volgens mij.
lizzy2 schreef:jij vind dus dat er eerst voor goede omstandigheden gezorgt moet worden, en daarna kan de ruiter pas een nette proef afleggen?? Gelukkig houd de jury ook rekening met zulk soort dingen. De meesten controleren eerst heel de ring (ja er zijn ook uitzonderingen) zodat er bijv nog stenen weg gegooid kunnen worden. Als er kuilen ofzo zitten, kunnen ze op die plaats rekening houden met soms wat onregelmatige paarden.
wesleyz2 schreef:blijft toch nog de vraag; hoe kan het dan als je gejureerd wordt door bijvoorbeeld 3 jury's er veel onderdelen door de ene jury beoordeeld wordt met een 4 en de andere een 7 en de laatste een 6. Dit geeft toch aan dat het moeilijk is om de interpretatie van het geheel op een lijn te krijgen en dus ook de beoordeling hiervan?blijft toch nog de vraag; hoe kan het dan als je gejureerd wordt door bijvoorbeeld 3 jury's er veel onderdelen door de ene jury beoordeeld wordt met een 4 en de andere een 7 en de laatste een 6. Dit geeft toch aan dat het moeilijk is om de interpretatie van het geheel op een lijn te krijgen en dus ook de beoordeling hiervan?blijft toch nog de vraag; hoe kan het dan als je gejureerd wordt door bijvoorbeeld 3 jury's er veel onderdelen door de ene jury beoordeeld wordt met een 4 en de andere een 7 en de laatste een 6. Dit geeft toch aan dat het moeilijk is om de interpretatie van het geheel op een lijn te krijgen en dus ook de beoordeling hiervan?
anita schreef:Ik ben het daar helemaal mee eens. Durf een twee te geven maar ook een 8. Op dit moment rijden mijn dochter en ik M2 en ik vindt het niet normaal hoe ze jureren tegenwoordig! Het lijkt wel of ze opdracht hebben gekregen dat er weinig doormag naar de Z.
amondi schreef:Ik zie soms overgangen die helemaal correct zijn maar die krijgen toch geen 10, hoe kan dat?