Zeeuws Kampioenschap ....wie????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re: Zeeuws Kampioenschap ....wie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:34

In 's Heer Abtskerke, vrjidag voor de pony's en zaterdag voor de paarden.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:17

heey iedereen ik heb een idee als nou iedereen een foto van zijn paard/pony neerzet kunnen we elkaar op het kampioenschap herkennen nou hier een foto van mij:

Afbeelding

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:19

Wauw wat een idee!
Daar doe ik ook aan mee!
Hatsikidee!

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:48

grrrr, ik krijg dat niet fatsoenlijk voor elkaar, het is dan maar een mini foto'tje, en dan lijkt het net of ik op een shetlander meedoe!!
geen optie dus!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:45

kom op more pictures

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 12:03

haha en nu is het stil he

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:53

euhm...ja!!!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:01

haha

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:28

Odie, Power, Peetje, Xantoslover en alle anderen morgen en overmorgen veel succes gewenst in 's Heerabtskerke.
(en laat die gelegenheidscombinaties achter je!)

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 15:04

thanks idje ga morgen mij best doen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:41

XAntoslover, veel succes morgen doe het goed!!
En de rest zie ik zaterdag!!

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:49

Ik heb vanochtend gereden. Ben op zich tevreden! Heb net een verslagje op het New Forest forum getypt dus zal het hier even kopieren:

Vandaag meegedaan aan de Zeeuwse Kampioenschappen. Gisteren had ik nog in alle hitte een privelesje gehad, vermoeiend, maar heerlijk gereden. Hard aan de reactie op m'n been gewerkt en daar voelde ik na verloop van tijd een erg grote verbetering in.

Ik moest om 10.58 rijden vanmorgen. Lekker op tijd weggegaan en op het gemakje alles kunnen doen. Ruim van te voren in gaan rijden, ging erg fijn, goed aan de dingen gedacht waar we in de les aan hadden gewerkt. Alles liep netjes op schema dus ik kon met een goed gevoel aan m'n proef beginnen. Amrad was netjes geconcentreerd en niet schrikachtig, dus dat was al een goed begin. Over de proef kan ik alleen maar tevreden zijn. Geen grote fouten. Wat jammer was was dat hij in de rechtergalop erg tegen de hand kwam, maar daar kan ik alleen mezelf de schuld van geven, want ik vergat contact te houden op m'n buitenteugel. Helaas was in m'n proef de reactie op m'n been niet super, maar ook dat is mijn eigen schuld, doordat ik teveel met m'n hand terug ga rijden... Zonde dus, maar daar werken we aan verder.

Op zich wel een goed gevoel dus en ik was zeker tevreden over Amrad, want de stukken die slecht gingen waren echt 100% mijn eigen schuld.
Redelijk lang moeten wachten op m'n punten en de prijsuitreiking. Resultaat was een 3e plaats met 155 punten. Het banketstaaf was dat de nummers 1 en 2 mochten overkampen, en dat nummer twee 156 punten had... Als ik nou eens 1 puntje meer had gehad... Winstpuntje en het overkampen net misgelopen dus, daar baalde ik wel van, was leuk geweest als er nou net een onderdeel beter was gegaan. Maarja achteraf is het altijd makkelijk praten

Stiekem baalde ik dus wel een beetje, maar daarnaast kan ik alleen maar tevreden zijn!
Foto's volgen nog (confronterend)!

Groetjes Diane

Nog meer mensen die al resultaten hebben?

Voor degenen die morgen nog moeten rijden, succes!!!

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:11

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:38

Heb net al je foto's bekeken Diane. Ziet er toch een stuk beter uit dan vorig jaar. Je hebt Amrad beslist beter aan het lopen.
Jammer van dat ene punt. Had Milou vorig jaar ook met Apash. Ook derde en ook een punt te weinig om over te mogen kampen. Alleen vonden we dat toen niet zo erg, omdat het zijn eerste wedstrijd was na een lange blessureperiode en hij gelukkig goed bleef lopen (is nooit meer kreupel geweest gelukkig). Weet je ook uitslagen van anderen.

@Xantoslover
En Annerien, hoe ging het met jou in de M2?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:57

pffff, wat een pokkedag zeg gister!
Moest eerst in het Z1 rijden, zaten drie fouten in, maar voor de rest wel goed.
Kreeg ik mn punten had ik 153 punten.Jury vond hem te kort in de hals, dus dan trek je voor alles een punt af he!?
Ach je, dan mn merrie in het L1.
Begon superbraaf, tot ik nog even ging stappen, toen dacht ze dat ze er even vandoor moest gaan!
Met veel spanning de ring in, ging dus echt niet goed!
Al met al wel jammer, want de laatste wedstrijden liep ze steeds super!
Ben wel benieuwd wat al de rest heeft gedaan, weet iemand meer???
Powie, hoe was jou uitslag nog, en bij Odie????

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:07

Ik ben net wakker, heb gisteren echt een topdag gehad op de kampienschappen. 's Ochtends heel vroeg eruit voor het B springen. We moesten om 8:15 uur al verkennen. Het was mijn eerste springwedstrijd in ? 10? jaar en de derde keer dat ik met Levi sprong. Hij was echt knetter toen hij de hindernissen zag, duidelijk dat hij springen leuker vind dan dressuur. Alles was heel gestresst omdat hij zo gek deed. Ik moest al vroeg de ring in, omdat er veel uitsluitingen waren. HIndernis 1 ging supergoed, op 2 al twee weigeringen. Was mijn eigen schuld, reed veel te afwachtend. Toen de triple, die heb ik nog nooit gesprongen. Hij zweefde er met een sprong van 1.40 ofzo overheen. Alles ging aardig tot hindernis 9, die lag valk bij de stoeltjes van de parcoursbouwers. Daar moest hij even naar kijken en ik reed hem niet meer voldoende door. Dus weer een weigering en uitsluiting. Heel jammer, maar ach we hebben wat ervaring opgedaan, en we gaan zeker door met springen. Levi op de trailer gezet en even wat gedronken, want ik moest pas om 11.15 dressuren.
Het losrijden ging lekker, alleen sprong hij heel de tijd om in de linkergalop. Dat deed hij dus ook in de proef (grr), maar voor de rest ging het aardig en de jury was tevreden )joehoe erleyne wordt assertief en vraagt om commentaar!!)
En toen begon het wachten!! Maar niet zonder resultaat. Ik was tweede in mijn ring met 157 dus een winstpunt en ik mocht overkampen. Echt een supergrote beker gekregen en snel opgezadeld. Ik was degene met de laagste punten , dus ik dacht dat ik als eerste moest, maar degenen uit de andere ring moesten eerst, en ik moest pas als vijfde. Arme Levi, hartstikke vroeg weg, al twee keer supergelopen en dan nog een half uur moeten wachten. Maar dit superpaard gaf niet op!! Hij was echt ongelovelijk braaf, liep te swingen als een gran prix paard ( voor mijn gevoel dan) en werkte elke pas mee. Tijdens de proef was ik bijna aan het janken zo blij was ik met 'mijn' superknollie!! De proef foutloos gereden en moe maar voldaan Levi terug naar huis gebracht. Levi mag niet meedoen in de parade omdat hij naar andere paarden trapt, dus kon hij lekker naar zijn weitje. En toen het tweede wachten.
Wat een machtig gezicht die parade!! Helaas was ik niet in de prijzen gevallen, maar ik ben echt supertevreden. Ik rijd Levi nog geen half jaar, daarvoor heb ik ruim 6 jaar geen wedstrijden gereden en soms zelfs jaren geen paard. Sinds juni ben ik met hem begonnen in de L1 en ik kan niet anders zeggen dat ik het geweldig vind gaan!! Levi is van Miphan hier op bokt, dus die wil ik dan ook errug bedanken voor deze kans en voor alle begeleiding gisteren. Ze kon zelf niet meerijden, want haar paard was ziek, en ze heeft heel de dag super voor me klaar gestaan!
Wat een lang stuk, maar er is ook zoveel gebeurd gisteren. alleen jammer dat er net van ons geen foto´s zijn gemaakt door de fotograaf die er rond liep, ik had best zo´n mooi plaatje willen hebben.

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:17

Hoi hoi

Voor mij konden de kampioenschappen niet meer stuk een
super dag gehad gister. 1 ste proef ging al fijn tot de slangenvolte met
5 bogen in galop mijn hoedje was net afgewaaid ( nog nooit gehad) maar die lag bij B waar mijn slangenvolte ook langs ging dus hadden ze net op tijd mijn hoedje weg zelf toch wat spanning dus een changement hoort niet in het z1 jammer en toen afgroeten viel ze nog net in draf op de a-c lijn jammer. Maar zelf tevreden en de jury ook 3de met 190 dus overkampen. Overkampen ging ook fijn een takt fout in de 1ste middendraf vind ze nog moeilijk en 1 keertwending liep niet vloeiend, en dan maar afwachten nooit durven dromen dat ik naar voren geroepen zou worden. Maar ik was 2de dus reserve kampioen Z1 paarden echt super gaaf.

Groetjes

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:12

Ja Sandra, heb het gezien op teletekst!!
Super, op naar de hippiade!!!!!!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:56

hoi hoi

kben net thuis , dus nu mijn verhaaltje over de kampioenschappen

ik heb de week voor de kampioenschappen bij mn instructrice Maartje Elbers gestaan om extra te trainen. Hij begon steeds wat beter te lopen en zn wissels krijgen nu een nieuwe dimensie haha (hij doet ze nu met meer sprong en meer doorgesprongen)
maargoed tot daar toe alles prima....maarrrrrr ik kon hem tijdens de wedstrijd niet zow lekker voor elkaar krijgen als in de training en er zaten wat fouten in mn proef dusjah, resultaat: 56,33%

conclusie: ik moet eens proeven leren rijden

*maar kheb wel heeeeel mooie foto's van powie *

ennuh super hoor sandra..egt leuk voor je (ik heb et gezien toen je hoedje afvloog )

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:27

ik was 6e in m2 paarden!! stond op coupon, leuke combinatie met het overkampen was ik 2e maja, ochtendproef telde ook mee.. dus werd ik 5e geplaatst.
het ponyviertal die ik begeleide werd kampioen!
En Xantos heb ik ook gezien, je bent toch annerien?

kort maar krachtig he

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 11:13

ja jow ik ben annerien maare met mij een minder succes ze hadden geeneens foto's gemaakt

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:32

echt niet... mocht je niet overkampen? kzag je vorige x ook in oude tonge, leuke pony heb je! ik rij op een 6 jarige vos, die nogal snel schrikt misschien weet je t wel haha.
waar kun je die foto`s vinden eigenlijk? van mij zijn er ook niet gemaakt geloof ik, maar kennis van ons heeft gefilmd en foto`s gemaakt en gaat daar een dvd van maken.. ben benieuwd

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:35

Ik had echt superfijn en foutloos gereden, maar kreeg echt geen punten... 55%...????? IK snap er nix van ik heb nog bijna nooit onder de 65% gereden met dat beest en hij liep nu beter dan ooit en dan 10 procent minder dan normaal.... ik snap het echt niet!

en op mijn protocol stond: 66666666555555556666666766666 en dat was het... En er stond nergens commentaar bij, behalve bij mijn eerste keertwending, let op: voor meer achter stond er, nou als dat paardentaal is ben ik mijn tante in marokko.

Maar goed het is jammer maar helaas pindakaas van mn punten. Ik heb zelf in ieder geval erg fijn gereden daar om half 9 sochtends, misschien dat mevrouw de jury een ochtendhumeurtje had.

Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 jury zat.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:16

@odie, hoorde daar ook klachten over ja, waren er meer die goed hadden gereden en heele lage punten hadden..

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:47

Nou ik kon met mn toppertje helaas niet meedoen, maar ben trots op mn bijriojdster Erleyne...overkampen en 4e super! Maar ej==je had als enige foutloze in de proeven meer verdient! Maar ja, het blijft jurysport...