Ik ben net wakker, heb gisteren echt een topdag gehad op de kampienschappen. 's Ochtends heel vroeg eruit voor het B springen. We moesten om 8:15 uur al verkennen. Het was mijn eerste springwedstrijd in ? 10? jaar en de derde keer dat ik met Levi sprong. Hij was echt knetter toen hij de hindernissen zag, duidelijk dat hij springen leuker vind dan dressuur. Alles was heel gestresst omdat hij zo gek deed. Ik moest al vroeg de ring in, omdat er veel uitsluitingen waren. HIndernis 1 ging supergoed, op 2 al twee weigeringen. Was mijn eigen schuld, reed veel te afwachtend. Toen de triple, die heb ik nog nooit gesprongen. Hij zweefde er met een sprong van 1.40 ofzo overheen. Alles ging aardig tot hindernis 9, die lag valk bij de stoeltjes van de parcoursbouwers. Daar moest hij even naar kijken en ik reed hem niet meer voldoende door. Dus weer een weigering en uitsluiting. Heel jammer, maar ach we hebben wat ervaring opgedaan, en we gaan zeker door met springen. Levi op de trailer gezet en even wat gedronken, want ik moest pas om 11.15 dressuren.
Het losrijden ging lekker, alleen sprong hij heel de tijd om in de linkergalop. Dat deed hij dus ook in de proef (grr), maar voor de rest ging het aardig en de jury was tevreden )joehoe erleyne wordt assertief en vraagt om commentaar!!)
En toen begon het wachten!! Maar niet zonder resultaat. Ik was tweede in mijn ring met 157 dus een winstpunt en ik mocht overkampen. Echt een supergrote beker gekregen en snel opgezadeld. Ik was degene met de laagste punten , dus ik dacht dat ik als eerste moest, maar degenen uit de andere ring moesten eerst, en ik moest pas als vijfde. Arme Levi, hartstikke vroeg weg, al twee keer supergelopen en dan nog een half uur moeten wachten. Maar dit superpaard gaf niet op!! Hij was echt ongelovelijk braaf, liep te swingen als een gran prix paard ( voor mijn gevoel dan) en werkte elke pas mee. Tijdens de proef was ik bijna aan het janken zo blij was ik met 'mijn' superknollie!! De proef foutloos gereden en moe maar voldaan Levi terug naar huis gebracht. Levi mag niet meedoen in de parade omdat hij naar andere paarden trapt, dus kon hij lekker naar zijn weitje. En toen het tweede wachten.
Wat een machtig gezicht die parade!! Helaas was ik niet in de prijzen gevallen, maar ik ben echt supertevreden. Ik rijd Levi nog geen half jaar, daarvoor heb ik ruim 6 jaar geen wedstrijden gereden en soms zelfs jaren geen paard. Sinds juni ben ik met hem begonnen in de L1 en ik kan niet anders zeggen dat ik het geweldig vind gaan!! Levi is van Miphan hier op bokt, dus die wil ik dan ook errug bedanken voor deze kans en voor alle begeleiding gisteren. Ze kon zelf niet meerijden, want haar paard was ziek, en ze heeft heel de dag super voor me klaar gestaan!
Wat een lang stuk, maar er is ook zoveel gebeurd gisteren. alleen jammer dat er net van ons geen foto´s zijn gemaakt door de fotograaf die er rond liep, ik had best zo´n mooi plaatje willen hebben.