Dressuur.........Jurysport.........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dressuur.........Jurysport.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:36

Kitty heeft het erg mooi verwoord

Ik kon me er eerst ook weleens druk over maken, dan riep ik altijd " Zo als ik zulke lage punten rij, stop ik er echt mee" want ik heb mijn paard aardig goed voor elkaar voor in die klasse dacht ik dan. Dat mag ik wel denken, maar denkt de jury dat ook? En dat is het hem nou juist.. Ik heb ook weleens punten gereden van dat ik dacht, nee dit kan echt niet! Maar goed life goes on, en die week daarna rij ik weer super mooie punten. Je kan het ook zo bekijken, zijn de (goede) punten die je altijd haalt, wel echt streng gejureerd dan? Of andersom, zijn de lage punten die je gehaald hebt wel soepel gejureerd? Niemand weet het, want iedereen heeft een andere kij op paardrijden, en de manier waarop ze het willen zien, daar heb jij helaas geen invloed op.

Verder vind ik (en hier hoef je je echt niet tegenover te "verdedigen" dat je erg hoog van de toren blaast, je kan niet altijd goede punten rijden, de 1 vind jou goed, de ander denkt, ga nog maar even trainen, that's life, en eerlijk!

En ik heb weleens een protocol gehad waar helemaal niks op stond!

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:22

Ik had dat laatst ook eens, toen hij super goed liep, maar het is maar net wat de jury er van verwacht.
En ze kijken allemaal op een eigen manier.
En als dat toevallig bij nog een aantal van je clubleden is geweest tsja.. misschien toeval, of was het niet jullie eigen kring? dan trekken ze vaak de andere die wel van die kring is voor omdat het misschien selectie was?
Nouja volgende keer toch weer beter

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:22

Ik begrijp Ludora volkomen!
Het laatst ging ik op wedstrijd => Middendraf en uitgestrekte draf een 7 , Middenstap een 7, middengallop 7, en dan staat er onder bij gang en regelmaat, 4 , jah dan moet je dat toch wel effe verklare hoe dat kan! Je kan toch geen 4x een 7 geven op een gang, en dan onder schrijven, 4 !
Oke! Langs de andere kant vind ik het ook wel eens goed! Dan staan we niet altijd aan de kop, maar zo'n fout gelijk dat er bij mij is gebeurd, en gelijk bij Ludora, kan toch ook niet !?! Ofwel soms !?

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:47

Het zit mij ook vaak niet mee. Soms krijg ik niet de winstpunten die ik verdien en soms krijg ik onverdiend een winstpunt,
Maar het gevoel wat ik bij een proef heb, daar komt geen jury aan te pas, ik voel wat er tijdens zo'n testmoment gebeurd. Soms ben ik tevreden en de jury niet of andersom. Waar ik wel van baal is als er op een coupon commentaar staat waar ik echt niets mee kan, dat je bijv. niet over de diagonaal bent geweest, terwijl je daar toch echt reed.... Aan de andere kant baalde ik ook toen ik een 7 kreeg voor contragalop en het paard oversprong. Ik had en kreeg die proef geen winstpunt, maar had het gevoel dat de jury of schrijver zat te slapen of ze de verkeerde coupon hadden.
Maar ach.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:50

Wat ik nog wil toevoegen..

Het gaat om je eigen gevoel, heb jij goed gereden, dat is dat het belangrijkste!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:35

@Kimblie: bij mijn weten telt bij de zuiverheid van de gangen alleen de normale gang, dus alleen arbeidsstap ed. De middengangen tellen dus niet!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 06:59

Ik dacht juist ALLE gangen, dus ook idd arbeidsstap etc. Je middendraf kan mooi zijn maar een krabbelstap levert toch een slecht cijfer voor het totaal.

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:21

ellen82 schreef:
@Kimblie: bij mijn weten telt bij de zuiverheid van de gangen alleen de normale gang, dus alleen arbeidsstap ed. De middengangen tellen dus niet!

Sorry maar wij hebben in onze proeven geen arbeidsstap of arbeidsgallop! Wel arbeidsdraf => Voltes enzo, maar daar krijg ik dan ook altijd een 6/7 op!En bij ons is het gewoon zo ALLE gangen!
Dus hoe verklaar je dat dan eh! Mevrouwtje weet het beter!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:30

ellen82 schreef:

*proest*

Waar haal jij die theorie vandaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:32

Kimblie schreef:
ellen82 schreef:

Sorry maar wij hebben in onze proeven geen arbeidsstap of arbeidsgallop! Wel arbeidsdraf => Voltes enzo, maar daar krijg ik dan ook altijd een 6/7 op!En bij ons is het gewoon zo ALLE gangen!
Dus hoe verklaar je dat dan eh! Mevrouwtje weet het beter!

Kimblie, even rustig aan. Dergelijke reacties zijn nergens voor nodig.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:58

Kimblie; In je profiel staat dat je 1 niveau gestegen bent. Maar pas in de M2 hoef je geen arbeidsgalop meer te laten zien, daarvoor moet je alle 3 de gangen in arbeids- laten zien.

Stardust5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:58

haaj
maar die jury vond het zelf misschien niet zo goed..
Ook al vond jij het wel goed..
Maar waar maak je je dan druk om als je hem zelf goed vond lopen.
tuurlijk baal je dan..
Maar misschien waren de andren dan echt beter dan jouw..(niks mee bedoeld hoor)
Maar dat meisje waar je het over had die niet eens eenpony kan sturen heeft misschien wel een mooie houding of kan die ony mooi lopen ik weet het niet hoor.
Als je je pony zelf maar goed vindt lopen toch..?
groetjes Rianne

p.s maar wek balen ja

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:01

Sjonniej schreef:
Kimblie; In je profiel staat dat je 1 niveau gestegen bent. Maar pas in de M2 hoef je geen arbeidsgalop meer te laten zien, daarvoor moet je alle 3 de gangen in arbeids- laten zien.

Ik rij in België, misschien dat dat een beetje scheeld.. Plus bij ons heb je K.R en Lrv ( ook nog andere.. maar dat zijn de 2meest bekende ), en onze proeven zijn bijna 2niveaus moeilijker als bij Lrv, dus kan ik er dan iets aan doen ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:05

Dan was je vorige reactie helemaal al niet erg netjes, we hebben het in dit topic over nederlandse proeven.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 17:04

@ Lielle, we hadden het in dit topic eigenlijk over mijn ontevredenheid over de jury, en dat mensen mijn reactie op de jury niet correct vonden. Het topic gaat dus helemaal off-topic.

On-topic: afgelopen zondag (onterecht) 2x 1ste geworden, dit maal heb ik wel met de jury kunnen spreken, ook nadat ik de uitslag wist. Ik heb dus ook aan hun voorgelegd dat ik hun punten vrij hoog vond en dat het voor mijn gevoel zeker niet 2x eerste waard was. Ik heb hierop een logische verklaring gekregen.

Helaas voor mijzelf spoorde mijn gevoel niet met hun punten, en zo moet ik de vorige keer ook maar zien. (maar toch blijf ik teleurgesteld lekker eigenwijs)

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:00

Ludora schreef:
@ Lielle, we hadden het in dit topic eigenlijk over mijn ontevredenheid over de jury, en dat mensen mijn reactie op de jury niet correct vonden. Het topic gaat dus helemaal off-topic.

On-topic: afgelopen zondag (onterecht) 2x 1ste geworden, dit maal heb ik wel met de jury kunnen spreken, ook nadat ik de uitslag wist. Ik heb dus ook aan hun voorgelegd dat ik hun punten vrij hoog vond en dat het voor mijn gevoel zeker niet 2x eerste waard was. Ik heb hierop een logische verklaring gekregen.

Helaas voor mijzelf spoorde mijn gevoel niet met hun punten, en zo moet ik de vorige keer ook maar zien. (maar toch blijf ik teleurgesteld lekker eigenwijs)

Proficiat!
2x eerste
Doe zo verder

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:10

Laat ik nou net vorige week in Quijk ook een hele goede proef rijden en ja hoor ik kreeg ook 155pnt. Maar ik was alsnog tevreden. Mijn gevoel was goed en dat is het belangrijkste! (ik heb mijn wp trouwens verspeelt met de vrije stap rijbaan verlaten omdat het paard de hals niet genoeg liet zakken geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:20

Unika schreef:
(ik heb mijn wp trouwens verspeelt met de vrije stap rijbaan verlaten omdat het paard de hals niet genoeg liet zakken geloof ik)

Dit vind ik wel heel erg raar.. dan is je paard waarschijnlijk niet ontspannen geweest? Vrije stap betekend dat je hem wat meer ruimte geeft, wat hij daarmee doet is zijn zaak, niet de jouwe..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 17:45

ShannaY, dat klopt niet, je bent nog in de proef en in de vrije stap moet het paard wel nog aan de hulp blijven, hij mag niet te laag met zijn neus of vrolijk rond gaan kijken.

Meestal wordt er niet te moeilijk over gedaan, of veel op gelet, maar vrije stap is niet losgooien en klaar, maar het moet netjes en correct afgewerkt worden.

Unika: ik was verder over mijn proef ook tevreden, ik had alleen een slecht gevoel over de jury. Maar goed, dat is nu al lang verleden tijd en zoals ik eerder al aangaf was dit topic puur een 'afreageer-moment' en ben ik het al lang vergeten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:02

Kimblie schreef:
Ik begrijp Ludora volkomen!
Het laatst ging ik op wedstrijd => Middendraf en uitgestrekte draf een 7 , Middenstap een 7, middengallop 7, en dan staat er onder bij gang en regelmaat, 4 , jah dan moet je dat toch wel effe verklare hoe dat kan! Je kan toch geen 4x een 7 geven op een gang, en dan onder schrijven, 4 !
Oke! Langs de andere kant vind ik het ook wel eens goed! Dan staan we niet altijd aan de kop, maar zo'n fout gelijk dat er bij mij is gebeurd, en gelijk bij Ludora, kan toch ook niet !?! Ofwel soms !?

Gelukkig maar dat het cijfer van de zuiverheid van de gangen niet alleen gebaseerd wordt op de middengangen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:06

[quote="Ludora"]ShannaY, dat klopt niet, je bent nog in de proef en in de vrije stap moet het paard wel nog aan de hulp blijven, hij mag niet te laag met zijn neus of vrolijk rond gaan kijken.

Meestal wordt er niet te moeilijk over gedaan, of veel op gelet, maar vrije stap is niet losgooien en klaar, maar het moet netjes en correct afgewerkt worden.
[/quote

Dat zeg ik ook niet.. ik zeg je geeft je paard meer ruimte, wat je paard daar mee doet is op dat moment jou probleem niet.. Als jou paard sterren gaat kijken, is dat voor de jury een duidelijk bewijs, dat jou paard zijn proef niet ontspannen gelopen heeft. Een paard dat ontspannen is, doet zijn neusje vooruit en iets naar beneden als hij ontspannen is en ruimte krijgt..