Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fitzroy schreef:Sjonge jonge wat een drukte om 1 onderdeel ....
Als je gewoon zorgt dat het rijtechnisch allemaal voor elkaar is, kun je bij wijze van spreke nog een onvoldoende scoren voor de verzorging. Ik blijf het zeggen: ik vind het erg triest als bij mensen de winstpunt afhankelijk is van de verzorging.
*volcano* schreef:Fitzroy schreef:Ja hoor, ik kan het ook onderbouwen. Een 7 compenseert precies een 5. Het moest volgens de cursusleider niet zo zijn dat je rijtechnische onvoldoendes erg gaat compenseren met de verzorging.
En dan vraag ik me toch ernstig af wat het hele punt verzorging er tussen doet, als het toch niet objectief en opzichzelf word beoordeeld. Als het niet 'uitslaggevend' mag zijn heeft het ook geen nut om het er tussen te stoppen. Op die manier krijg je dus ook het 'gesjoemel' met punten als een jury vind dat het net geen wp waard is, dan mag het opeens wel 'doorslaggevend' zijn want om een combi dan net geen wp te laten halen word niet zelden een punt van verzorging afgetrokkenLaat het dan gewoon weg of laat het meetellen in een ander punt.
Citaat:Sjonge jonge wat een drukte om 1 onderdeel ....
Als je gewoon zorgt dat het rijtechnisch allemaal voor elkaar is, kun je bij wijze van spreke nog een onvoldoende scoren voor de verzorging. Ik blijf het zeggen: ik vind het erg triest als bij mensen de winstpunt afhankelijk is van de verzorging.
rixke schreef:mijn man heeft daar vanmorgen nog over gebeld met het knhs de meeste juryleden geven standaard een 7 ,maar een echt bevredigend antwoord krijg je er niet op,hunnrekenen van de andere kant ,je hebt dan al plus 2 punten,mijn man zei toen ja ik zie het toch anders,je hebt dan standaard 3 minpunten.
maar het is meer dat men zich er achter verschuild dat het een jurysport is en volgens mij moet het gezicht van juryleden meer 1 kant op staan dan nu verschillende kanten
Fitzroy schreef:Bij mij is de verzorging gewoon een standaard cijfer. Als het om een winstpunt hangt kijk ik liever naar andere onderdelen waar ik toch al twijfelde tussen 2 cijfers.
Winstpunt of niet hangt bij mij dus niet af van de verzorging.
Ik vind het hele onderdeel verzorging zo weer zo onzin.
Als je op wedstrijd gaat moet je gewoon zorgen dat je er goed verzorgd uit ziet en niet om een hoger cijfer te krijgen.
Citaat:Misschien is het een optie dat er 1 punt erop wordt geteld als het voldoende is en 1 eraf als het onvoldoende is. dat doet het niets met je winstpunten en wordt er ook geen onderscheid gemaakt in schimmels, vossen, zwarte en bruinen.
oosterhoff schreef:ja helemaal mee eens. Denk namelijk toch niet dat er paarden/pony's op dressuurwedstrijden zullen verschijnen die net uit de modder zijn getrokken met de strontvlekken op de kont. dat is namelijk nog de enige rede die ik me kan verzinnen om dat punt erin te houden
daffodil schreef:Mooiste voorbeeld dit weekend gehad, twee weken geleden wedstrijd gereden met flink behaarde benen, niet bijgewerkte staart, niet uitgeschoren oren en een incidentele borstel er over heen krijg ik een 8 voor verzorging (geen ruk gedaan dus!).
Dit weekend alles geregeld tot en met zijn baard scheren aan toe, en ik krijg een 7. Dat cijfer staat al vast nog voor jij je inschrijft voor die wedstrijd. Doe gewoon wat je leuk vindt aan de verzorging en maak er niet zo'n puntvan....
Fitzroy schreef:Ben ik wel benieuwd wat die nu voor de verzorging had